• امروز : 10 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی فیلم غول بزرگ مهربان (The BFG)

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

4 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 6 دقیقه

5169 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 7 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
این فیلم دوستی دختربچه‌ای به نام «سوفی» با یک غول بزرگ مهربان را نشان می‌دهد. سوفی به غول بزرگ مهربان کمک می‌کند تا با ترسش از غول‌های آدم‌خوار روبه‌رو شود. ممکن است بعضی از صحنه‌ها برای فرزندتان در سنین پایین نگران‌کننده باشد. دوستی سوفی و غول مهربان می‌تواند الگوی مناسبی برای فرزندتان باشد
سال 2016 116 جزئیات کامل اثر
12 مناسب خانواده 4 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

از آنجایی که مخاطب این فیلم کودکان هستند اگر فرزندتان در سنین پایین این فیلم را تماشا کرده مهم است که درباره سیر داستان با او صحبت کنید. ممکن است فرزندتان در بعضی صحنه‌ها بترسد یا نگران شود. لازم است درباره این صحنه‌ها با او صحبت کنید و فرزندتان را دلداری دهید. سعی کنید از فرزندتان سوال‌هایی بپرسید که خودش را جای سوفی بگذارد و فکر کند. اگر نکته‌ی مثبتی در شخصیت سوفی دیدید با فرزندتان درباره آن صحبت کنید.

خلاصه: ممکن است فرزندتان در بعضی صحنه‌ها بترسد یا نگران شود

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از فرزند خود بپرسید سوفی چه ویژگی‌های مثبتی داشت؟

از فرزند خود بپرسید اگر جای سوفی بود آیا با غول بزرگ مهربان دوست می‌شد.

از فرزند خود بپرسید به نظرش چه صحنه‌هایی از فیلم ترسناک یا خشن بود.

از فرزند خود بپرسید آیا غول‌ها واقعا وجود دارند؟

خلاصه: از فرزند خود بپرسید سوفی چه ویژگی‌های مثبتی داشت؟

داستان اثر

«سوفی» دختربچه‌ای است که در یتیم‌خانه زندگی می‌کند، اما از زندگی در آنجا راضی نیست. او یک شب، وقتی از پنجره بیرون را نگاه می‌کند، به‌طور اتفاقی غول  بزرگی را می‌بیند که در کوچه‌های نزدیک یتیم‌خانه می‌چرخد. هنگامی که سوفی درحال تماشاکردن غول بزرگ است، غول بزرگ سوفی را می‌بیند و او را می‌دزدد. سوفی بسیار می‌ترسد و فکر می‌کند غول می‌خواهد او را بخورد، اما کم‌کم متوجه می‌شود که این غول آدم‌ها را نمی‌خورد و بسیار مهربان است، اما در شهر غول‌ها، غول‌هایی هستند که می‌خواهند به کودکان بزنند. این غول‌ها معمولا غول بزرگ مهربان را اذیت می‌کنند و او را به‌خاطر اینکه آدم‌ها را نمی‌خورد دست می‌اندازند. غول بزرگ مهربان از آن‌ها می‌ترسد و هیچ‌وقت با آن‌ها روبه‌رو نمی‌شود. سوفی و غول بزرگ مهربان می‌فهمند که غول‌های آدم‌خوار محل زندگی انسان‌ها را پیدا کرده‌اند و می‌خواهند کودکان را بدزدند. آن‌ها برای متوقف‌کردن غول‌های آدم‌خوار به کاخ ملکه می‌روند و ماجرا را به او توضیح می‌دهند. ملکه حرف آن‌ها را باور می‌کند و دستور می‌دهد نیروهایش آماده شوند. درنهایت سوفی به کمک غول بزرگ مهربان و نیروهای ملکه جلوی غول‌های آدم‌خوار را می‌گیرد و آن‌ها را در جزیره‌ای زندانی می‌کند.

جزئیات اثر

کارگردان: استیون اسپیلبرگ

نویسنده: ملیسا متیسن

نام بازیگران:

مارک رایلنس_روبی بارنهیل_بیل هیدر

ژانر اثر: ماجراجویی

کشور سازنده: آمریکا

شرکت سازنده: والت دیزنی پیکچرز

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد غول بزرگ مهربان

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!