• امروز : 6 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم عملیات فرود کریسمس (Operation Christmas Drop)

author-img

توسط : نفیسه عبداللهی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

741 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 12 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

درحالی‌که «اریکا» برای تعطیلات کریسمس آماده می‌­شود، باید به مأموریتی در جزیره‌­ای دورافتاده برود و گزارشی از پایگاه هوایی تهیه کند. او در آن پایگاه با بسته‌هایی مواجهه می‌شود که برای پرواز در روز کریسمس و رسیدن به دست مردمان محروم جزیره آماده می‌شود و این اتفاق بهترین کریسمس را برای اریکا رقم می‌زند. این فیلم در سال 2020 توسط نتفلیکس تولید و پخش شده است.

ژانر : کمدی

سال 2020 85 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 2 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

توجه به دیگران و تلاش برای خوشحال‌کردن آن‌ها از پیام‌های مهمی است که فیلم «عملیات فرود کریسمس» به کودکان آموزش می‌­دهد. اندرو و اریکا به جشن کریسمس و آداب و رسومشان اهمیت می‌دهند و باوجوداینکه از خانواده‌ی خود دور هستند، تلاش می‌کنند با کمک‌کردن به مردم جزیره، از جشن خود لذّت ببرند. با فرزند خود درباره‌ی اعیاد و آداب و رسوم کشور خودمان صحبت کنید و از او درباره‌ی روش­‌هایی که می‌­تواند از جشن­ لذّت برد بپرسید.

فیلم ژانری عاشقانه دارد و در نسخه‌ی اصلی، اندرو و اریکا به‌هم علاقه‌مند می‌شوند و در صحنه‌ای همدیگر را می‌بوسند. اما در نسخه‌ی پیشنهادی کدومو، این صحنه حذف شده است.

خلاصه: فیلم پیام‌های مثبتی دارد که لازم است درباره‌ی آن با فرزندتان گفت‌وگو کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از فرزند خود بپرسید به نظرت فیلم چه پیام مثبتی داشت؟ اندرو و اریکا چه ویژگی‌های مثبتی داشتند؟ ما چه روز­هایی را جشن می‌گیریم؟ برای بهترشدن جشنمان چه کار­هایی انجام می‌دهیم؟ تو هم دوست داری به مردم محروم کمک کنی؟ دوست داری آن‌ها هم در روز عید خوشحال باشند؟ برای خوشحال‌شدن آن‌ها باید چه کار­هایی انجام دهیم؟

خلاصه: چرا اریکا نوشتن گزارش و ترفیع شغلی را فراموش کرد؟

داستان اثر

تعطیلات کریسمس نزدیک است و اریکا که مشاور یکی از اعضای کنگره آمریکا است مأموریت دارد به یک پایگاه هوایی ارتش در جزیره‌ای دورافتاده برود و گزارشی از بودجه‌ی پایگاه و مخارج آن تهیه کند. اما اریکا از این مأموریت چندان راضی نیست و از اینکه تعطیلات کریسمس را از دست داده است ناراحت است.

کاپیتان اندرو کانتز که از افسران باتجربه‌ی پایگاه است مسئول استقبال از اریکا و همراهی او در این مأموریت می‌شود. اریکا که فرد منضبط و سرسختی است با جدّیت به این جزیره آمده تا گزارش دقیقی تهیه کند و بتواند با تحویل این گزارش، ترفیع شغلی بگیرد. اما زمانی‌که متوجه می‌شود اندرو واقعیتی را پنهان می‌کند، کنجکاو می‌شود و بعد از بررسی پایگاه متوجه می‌شود که اندرو و همکارانش هدایایی را بسته­‌بندی می‌کنند تا به دست مردمانی که در جزیره‌­های دوردست و بدون امکانات زندگی می‌کنند برسانند.

اریکا بعد از باخبرشدن از نقشه‌ی آن‌ها تصمیم می‌گیرد که از استفاده‌ی افسران از هواپیما­ها برای ارسال بسته­‌ها، گزارشی به کنگره بفرستد. اما اندرو برای جلوگیری از این کار او را به جزیره‌ها می­‌برد تا متوجه محرومیت آنجا بشود.

اریکا که بین کمک به مردم جزیره و تنظیم گزارش مردّد شده است تصمیم می‎گیرد به اندرو و دوستانش کمک کند. اما ناگهان بانوی کنگره به جزیره می­‌آید و مانع آن‌ها می­‌شود. ولی اریکا با او صحبت می­‌کند و از او می‌­خواهد تا با آن‌ها همراه شود و به مردم جزایر محروم کمک کند و با موافقت بانوی کنگره و ارسال هدایا و بسته‌­ها، اریکا بهترین عیدش را تجربه می‌کند.

جزئیات اثر

کارگردان: Martin Wood

نویسنده: Brian Sawyer - Gregg Rossen

تهیه‌کننده: Brad Krevoy - Steven R McGlothen

بازیگران: Kat Graham - Alexander Ludwig - Trezzo Mahoro - Virginia Madsen -Janet Kidder

شخصیت‌ها:

اریکا: دختر جوانی که مشاوره بانوی کنگره است و برای انجام مأموریتی، در تعطیلات کریسمس به جزیره‌­ای دورافتاده می‌­رود.

اندرو: کاپیتانی که از افسران ارتش است و هدایایی را برای مردم محروم جزیره آماده می‌کند.

بانوی کنگره: یکی از اعضای کنگره که برای به‌دست‌آوردن رأی به‌دنبال رضایت مردم است و با ارسال هدایا به جزیره مخالف است. اما بعد از صحبت‌های اریکا، آن‌ها را همراهی می‌کند.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Netflix‎

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد عملیات فرود کریسمس

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!