• امروز : 9 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی فیلم عروس خیابان فرشته

author-img

توسط : مریم رضایی ارزیاب کدومو

10 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

9902 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 14 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

فیلم کمدی «عروس خیابان فرشته» که بنا بود با نام «عروس هندی» منتشر شود، داستان خانواده مهاجر را روایت می‌کند که در خانه داییشان سکونت دارند و حالا با برگشتن دایی با یک عروس هندی، آن‌ها باید به فکر سرپناهی برای خود باشند، اما نه هر سرپناهی! چرا که خانواده، به زندگی در یک خانه ویلایی و شیک مباهات می‌کند و نمی‌تواند بپذیرد که در جایی کوچک‌تر ساکن شود. این حسادت و چشم و هم‌‌چشمی، جز دردسر و هزینه، چیزی برای خانواده مهاجر ندارد و در انتها متوجه می‌شوند که خانه و محل زندگی، چیزی نیست که بشود به آن‌ تکیه کرد یا فخر فروخت.

 

ژانر : کمدی

سال 1399 100 دقیقه جزئیات کامل اثر
39 مناسب خانواده 19 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 7 +
بر اساس 4 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

فیلم سینمایی «عروس خیابان فرشته» به زندگی یک خانواده چهارنفره می‌پردازد که با ورود دایی به همراه یک عروس هندی، دچار تغییر می‌شود. خانواده مهاجر که 15 سال است در خانه ویلایی و بزرگ خیابان فرشته زندگی می‌کنند، حالا با برگشتن صاحب اصلی خانه با چالش بزرگی مواجه هستند. آن‌ها باید آپارتمان نشین شوند و به محله‌های پایین‌تر نقل مکان کنند، ولی به خاطر چشم و هم‌چشمی، ترجیح می‌دهند به هر راهی متوسل شوند تا خانه را از دست ندهند، آن‌ها دست به دامن فالگیر و رمال می‌شوند و شایعه می‌کنند که خانه خیابان فرشته جن دارد.

این فیلم طنز در کنار تمام مسائل جانبی، به ما می‌آموزد که محل زندگی و منطقه مورد سکونت، چیزهایی نیستند که قابل اتکا باشند و جز شخصیت ما حساب شوند. مسائل مهم در زندگی، شخصیت هر فرد و خانواده اوست که جز دارایی‌های باارزش و مایه مباهات است.

خلاصه: درباره پیام فیلم، که دارایی‌های باارزش آدمی هستند، با فرزندتان صحبت کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از فرزندتان بپرسید آیا می‌دانی ما در کدام محله زندگی می‌کنیم؟ به نظر تو محله ما جای خوبی برای زندگی‌کردن است؟ اگر بخواهیم محل زندگیمان را تغییر دهیم، به نظر تو کدام محله بهتر است؟ دلیل تو از این انتخاب چیست؟ آیا حاضر هستی همه دارایی‌های خانوادگیمان را برای رسیدن به خانه‌ای در بالای شهر خرج کنیم؟ به نظر تو این کار عقلانی‌ست؟ چه چیزهایی باعث تفاوت ما از دیگران می‌شود؟یک لیست از آن‌ها تهیه کن. محل زندگی، چندمین مورد از این لیست است؟

خلاصه: درباره مواردی که باعث تمایز انسان‌ها می‌شود با یکدیگر صحبت کنید و ببینید که محل زندگی، در چندمین مورد قرار می‌گیرد؟ درباره آن با یکدیگر گفت‌وگو کنید.

داستان اثر

رضا و پری که به همراه فرزندانشان، پریسا و پدرام، در یک خانه ویلایی و بزرگ زندگی می‌کنند، در آستانه بازگشت صاحب‌خانه، که پرویز برادر پری است، به تقلا می‌افتند که هرطور شده خانه را برای خودشان نگه دارند، تا آبرویشان جلوی همسایه‌ها نرود. پرویز با زنی هندی به نام گیتا ازدواج کرده و قصد دارد تا خانه‌اش را تبدیل به برج باغ کند. خانواده مهاجر به هر راهی متوسل می‌شود تا خانه را برای خود تصاحب کنند، از رفتن پیش فالگیر و رمال، تا شایعه جنی‌شدن خانه و تغییر دکوراسیون. اما هیچ‌کدام از این کارها جواب نمی‌دهد و پرویز قصد تخریب خانه را دارد، تا اینکه به وسیله همسر پریسا، مطلع می‌شود که به خاطر قدمت خانه‌، میراث فرهنگی، اجازه این‌کار را نمی‌دهد. پرویز که قصد داشته به هرکدام از افراد خانواده، یک طبقه از برج را بدهد، از آن‌ها خواهش می‌کند تا از خانه خیابان فرشته نروند و در کنار عروس هندی با خوشی زندگی کنند.

 

جزئیات اثر

کارگردان:مهدی خسروی

نویسنده:  الهه زارع

نام تهیه کننده: محمدرضا شریفی‌‌نیا

نام بازیگران: محمدرضا شریفی‌نیا- عاطفه رضوی- مهراوه شریفی‌نیا- پوریا پورسرخ- کمند امیرسلیمانی- علیرضا جعفری- شقایق فراهانی

نام شخصیت‌ها: رضا مهاجر: رضا مردی ساده دل است که رفاه و آسایش خانواده‌اش را می‌خواهد و به خاطر آن‌ها در خانه برادر زنش زندگی می‌کند، او پیشنهاد دریافت رشوه را که می‌تواند زندگی‌اش را سامان دهد، رد می‌کند و زندگی سالمی دارد.

پری(حشمت): او همسر رضاست و با دوستان و همسایگانش، چشم و هم‌چشمی دارد و به همین خاطر، حاضر نیست از خانه‌اش در خیابان فرشته‌، جابه‌جا شود و این را کسر شان می‌داند.

دایی پرویز: برادر پری که خانه‌اش را در اختیار آن‌ها قرار داده و خودش به هند مهاجرت کرده، حالا بعد از 15 سال قصد بازگشت به کشور را دارد، چون زن گرفته و قصد دارد با زنش، در خانه خیابان فرشته، زندگی کند.

کشور سازنده: ایران

 

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : حمیدرضا حمیدرضا

۲۶ بهمن ۱۴۰۲

مناسب سن 5 +

در حد یک فیلم تلویزیونی معمولی بود نه سینما...بدون هیچ هزینه ای و حتی تبلیغ دوغ و رستوران..‌یک کار تجاری و کم هزینه از شریفی نیا که مشخصه آثارش چه جوره

بزرگسال

توسط : علی شریفی

۲۰ بهمن ۱۴۰۲

مناسب سن 5 +

همون تیزر فیلم نشون میده که تا چه حد مزخرفه.

بزرگسال

توسط : ایلیا خداشناس

۱۵ دی ۱۴۰۲

مناسب سن 4 +

عالی بود من خیلی دوست داشتم معرکه بود نظرم این که نگاش کنین

بزرگسال

توسط : حسین جعفری رنجبر

۱۲ مهر ۱۴۰۲

مناسب سن 12 +

فیلم عروس استانبول یه شاخه طنز خانوادگی که قرار بود یه داستان خانوادگی ساده در عین خلاقیت نو و ناب باشه و به درستی درنیومد بازیگر های خنثی بودند و حول محوریت حوادث پیش و پا افتاده کلیشه ای سطحی هست و چیزی تازه ای تعریف نکرده مثل همه کار طنز خانوادگی این چند سال اخیر فضای لوسی داره

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد عروس خیابان فرشته

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!