• امروز : 1 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم شیشه مربای کریسمس (Christmas Jars)

author-img

توسط : فاطمه طهماسبی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2394 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 9 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

 «شیشه مربای کریسمس» اثری درام در سال 2019 می­‌باشد. این فیلم روایتگر تلاش­‌های دختر خبرنگار تازه‌­کاری است که برای چاپ مقاله‌­اش، ناخواسته از اعتماد خانواده‌ی مهربان مکسول­‌ها برای پیشبرد هدفش استفاده‌ی سوء می­‌کند.

ژانر : درام

سال 2019 93 دقیقه جزئیات کامل اثر
9 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 9 +
بر اساس 2 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

«شیشه مربا کریسمس» داستانی اثرگذار با پیام­‌های مثبت بسیار و به دور از هرگونه شاخص ترس و خشونت است. توجه اهالی شهر به یکدیگر و دغدغه برای کمک و نجات هم در شرایط سخت و بحرانی زندگی موضوع و محتوای اصلی داستان است که بستر مناسبی را برای گفت­‌وگو و آموزش بخشندگی و مهربانی به فرزندان فراهم می­‌کند.

البته رفتارهای غیراخلاقی و نابه‌هنجاری ازجمله دروغ و فریب­کاری نیز توسط شخصیت اصلی داستان در این اثر وجود دارد که نمایش پیامدهای منفی این رفتار با نتیجه‌ی پشیمانی و جبران آن توسط هوپ، شخصیت اصلی داستان، موضوع مهمی جهت گفت‌­وگو و نمایش رفتارهای مثبت و منفی و پیامدهای آن فراهم می­‌کند.

خلاصه: داستانی اثرگذار به دور از هرگونه ترس و خشونت با پیام­‌های مثبت بسیار که بستر گفت‌وگو و آموزش آن را برای فرزندان فراهم می­‌کند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از فرزندتان بپرسید رفتارهای منفی و مثبت «هوپ» چه بود؟

اگر به­‌جای «هوپ» در چنین شرایطی قرار می‌گرفتی و موقعیت شغلی‌ات در خطر بود چه می‌­کردی؟

از او بپرسید برای کمک به دیگران چه برنامه‌­ای دارد؟

خلاصه: با بررسی رفتارهای مثبت و منفی شخصیت اصلی داستان و دریافت راهکار و پیشنهاد از فرزند خود، به او در جهت تفکیک رفتار خوب و بد و انتخاب راه درست از غلط کمک کنید.

داستان اثر

این اثر روایت‌­گر زندگی دختر بچه­‌ای است که در زمان تولدش به دلیل مشکلات متعددی که برای مادرش وجود داشت در یکی از رستوران­‌های شهر رها شد. یکی از کارکنان دلسوز و مهربان مجموعه «هوپ» را به فرزندخواندگی قبول کرد و تا 22سالگی از او محافظت کرد. اما به‌واسطه‌ی بیماری سختی که دچار شد از دنیا رفت و هوپ دوباره در 22سالگی تنها شد.

روحیه‌ی قوی و تلاشگر هوپ او را روانه‌ی محل کار و تلاش بیشتر برای دستیابی به اهدافش کرد. او برای دستیابی به بزرگ‌ترین هدف خود که خبرنگاری بود، با جدّیت و پشتکار تلاش می‌­کرد و برای پذیرش به‌عنوان نویسنده‌ی مجموعه‌ای که در آن فعالیت می­‌کرد، باید مقاله‌ی جذّاب و هیجان‌­انگیزی به چاپ می‌‌رساند.

هوپ درحال سپری‌کردن روزهای تنهایی و هچنین بی‌پولی بود که مقابل خانه‌اش با شیشه‌ی مربایی پر از پول به‌عنوان هدیه‌ی کریسمس مواجه شد. این اتفاق جرقه‌­ای برای موضوع مقاله‌ی وی شد. او با تلاش­‌های فراوان موفق شد کسی که عامل این کار خیر برای خانواده‌­های نیازمند در شب کریسمس در طی 40 سال گذشته است را پیدا کند.

او برای پیشبرد هدفش و دریافت اطلاعات واقعی و حقیقی دراین‌باره، به دروغ و فریب وارد خانه‌ی مکسول‌‌ها که عاملان این کار خیر بودند شد و آن‌ها نیز با محبت و اعتماد بسیاری که به هوپ کرده بودند اطلاعات بسیار خوبی در اختیار او گذشتند.

درنهایت، هوپ با ناراحتی از سوءاستفاده از اعتماد خانواده‌ی مکسول‌­ها تصمیم نداشت راز مخفی آن‌ها را که تمایلی به آشکارکردنش نداشتند پخش کند. ازطرفی آینده‌ی کاری او در گرو همین مقاله بود که درنهایت با اصرار­های آقای لایل، مدیر مجموعه، مقاله چاپ شد و ناراحتی بسیاری برای خانواده‌ی مکسول ایجاد کرد. اما هوپ برای جبران اشتباهش با انتشار مقاله‌ی دیگری از محبت و بخشندگی خانواده‌ی مکسول یاد کرد و رضایت آن‌ها را جلب کرد و طی اتفاقی غیرمنتظره به کمک خانواده‌ی مکسول مادر خونی‌‌اش را پیدا کرد و با «ایان»، پسر خانواده‌ی مکسول ازدواج کرد.

جزئیات اثر

کارگردان: Jonathan Wright

نویسنده: Andrea StevensJason Wright

تهیه‌کننده: Jonathan Wright

بازیگران:  Jeni RossRon LeaTara Yelland

شخصیت‎‌ها:

هوپ جنسون: دختر خبرنگاری که به قصد پذیرش رسمی به‌عنوان نویسنده‌ی ثابت، در تلاش است تا با انتخاب موضوعی عالی، بهترین مقاله را به چاپ برساند تا مدیر مجموعه، آقای لایل، او را استخدام کند.

کشور سازنده: کانادا

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : رضا خیام زاده

۲۴ مرداد ۱۴۰۲

مناسب سن 12 +

بسیار اثرگذار و کم‌نظیر بود

بزرگسال

توسط : امین امیدعلی

۶ دی ۱۴۰۰

مناسب سن 5 +

واقعا ممنونم از تهیه کننده و کارگردانش . این فیلم خیلی بهم انگیزه و امید به زندگی داد. سرنوشت زندگی منم اینجوری بود فقط آخرش شامل زندگی من نمیشه

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد شیشه مربای کریسمس

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!