• امروز : 6 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم شیرینی پزی ناتینگ هیل – عشق سارا ( Love Sarah)

author-img

توسط : نفیسه عبداللهی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1905 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 14 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
فیلم شیرینی ­پزی ناتینگ هیل فیلمی با ژانر درام و خانوادگی محصول کشور انگلستان در سال 2020 است. سارا شیرینی ­پز ماهری است که تصمیم دارد کافه قنادی خودش را افتتاح کند اما قبل از افتتاحیه فوت می­کند و حالا مادر و دختر او تصمیم دارند تا آرزویش را برآورده سازند.

ژانر : درام

سال 2020 90 دقیقه جزئیات کامل اثر
2 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

از پیام­های مهم فیلم توجه به روابط خانوادگی و عشق میان اعضای آن است. کلاریسا و میمی دو شخصیت اصلی فیلم هستند که از دو نسل متفاوت هستند و هر کدام یکسری علایق و سرگرمی ­هایی برای خود دارند اما مرگ سارا و از دست دادن آن باعث شد تا رابطه میمی و کلاریسا به عنوان رابطه مادربزرگ و نوه خیلی بهتر بشود و بتوانند با هم کافه قنادی را که سارا همیشه آرزویش را داشت را افتتاح کنند و با کنار گذاشتن علایق خود و توجه به سارا و سلایقش کافه را مدیریت کنند. این فیلم می­تواند پیام مثبتی برای نوجوانان امروزی داشته باشد که در مسیر فردگرایی قرار گرفته اند و هر روز دایره ارتباطشان با والدین کمتر می­شود و فقط به خواسته­ های خود توجه می­کنند. شما می­توانید با گفتگو درباره علت جمع شدن شخصیت­ های فیلم و تلاششان برای راه اندازی کافه، درباره اهمیت خانواده و داشتن روابط صمیمانه میان اعضای آن با فرزندتان گفتگو کنید و نظر آن­ها دراین باره بپرسید.

خلاصه: درباره اهمیت خانواده و رابطه نوجوانان با والدینشان گفتگو کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

با کودکان خود صحبت کنید دربارة: چرا کلاریسا دوست داشت کافه قنادی را دوباره باز کند؟ نظرت درباره این کار چیه؟ چه چیزی باعث بهتر شدن رابطه میمی و کلاریسا شد؟ چرا کلاریسا به دنبال علایق خودش نرفت و تصمیم گرفت کافه­ای را که مادرش آرزویش را داشت را افتتاح کند؟ بنظرت فیلم چه پیام مثبتی داشت؟ رابطه خوب و صمیمی بین اعضای خانواده چه اهمیتی دارد؟

خلاصه: چه چیزی باعث بهتر شدن رابطه میمی و کلاریسا شد؟

داستان اثر

سارا شیرینی ­پز ماهری است که برای افتتاح قنادی خود تلاش زیادی می­کند اما قبل از افتتاحیه فوت می­کند و به آرزویش نمی­رسد. کلاریسا،دختر سارا ، بعد از مرگ مادرش به این فکر می­‌افتد تا با کمک شریک و دوست صمیمی مادرش،ایزابلا ، دوباره کافه قنادی را افتتاح کند و با گذاشتن اسم عشقِ سارا بر روی کافه، آرزوی مادرش را عملی کند اما از آنجایی که آن­ها برای شروع نیاز به سرمایه‌­ی زیادی دارند، کلاریسا به دیدن مادربزرگش،میمی ، می­رود تا او را هم در این کار شریک کند. میمی با ایده­‌ی کافه قنادی سارا موافق نبود و او را در این کار حمایت نکرد اما حالا که او مرده است از این کار خود پشیمان شده است و پیشنهاد کلاریسا برای شروع دوباره قبول می­کند. آن­ها برای شروع آگهی استخدام یک قناد ماهر را می­دهند و درنهایت متیو، از همکلاسی­‌های سارا و ایزابلا در کلاس­های قنادی را استخدام می­کنند. هویت پدر کلاریسا نامشخص است او بعد از آشنایی با متیو فکر می­کند که ممکن است او پدرش باشد. متیو هم همین شک را دارد و به دنبال راهی برای گرفتن آزمایش DNA است. بعد از گذشتن یک هفته از افتتاحیه و شلوغ نشدن کافه فکر جدیدی به ذهن میمی می­رسد و آن­ها تصمیم می­گیرند تا شیرینی کشور­های مختلف را درست کنند تا بتوانند مشتری­‌هایی که از ملیت‌­های دیگر هستند را هم جذب کنند. این ایده باعث مشهور شدن و رونق کافه می­شود و در این میان متیو هم به ایزابلا علاقه می­شود و از کلاریسا می­خواهد تا با هم آزمایش DNA بدهند اما جواب آزمایش منفی می‌­شود و کلاریسا متوجه می‌­شود که هیچ نسبتی با هم ندارد.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: الیزا شرودر/ Eliza Schroeder

نویسنده/ مترجم: جیک برونگر/ Jake Brunger

نام تهیه کننده:

نام بازیگران: Bill Paterson/بیل پترسون - شلی کان/ Shelley Conn- روپرت پنری/ Rupert Penry- سلیا ایمری/ Celia Imrie

نام شخصیت ها:

 سارا: زنی که در شیرینی­پزی مهارت دارد و تصمیم دارد تا یک قنادی بزند اما قبل از افتتاحیه فوت می­کند. میمی: مادر سارا که که قبل از مرگ رابطه خوبی با سارا نداشت اما بعد از فوت او با کمک کلاریسا کافه قنادی‌اش را افتتاح می­کند. کلاریسا: دختر نوجوانی که دختر سارا است و تلاش می­کند تا با افتتاح کافه آرزوی مادرش را برآورده سازد. ایزابلا: دوست صمیمی سارا که در افتتاح کافه قنادی شریک میمی و کلاریسا می­شود.

کشور سازنده: انگلستان

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد شیرینی پزی ناتینگ هیل – عشق سارا

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!