• امروز : 5 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم شکارچی: جنگ زمستان (The Huntsman: Winter's War)

author-img

توسط : ریحانه علیپور ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

3294 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 18 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

راونا و فریا، دو خواهر شیطانی که درحال آماده‌شدن برای تسخیر سرزمینی دیگر هستند، توسط اریک و سارا متوقف می‌شوند. اریک همان شکارچی‌ای بود که قبلاً به سفیدبرفی در شکست‌دادن راونا کمک کرده بود. این محصول پیش‌درآمدی بر فیلم «سفیدبرفی و شکارچی 2012» است و در ژانر اکشن و تخیّلی ساخته شده و حاوی صحنه‌هایی از روابط جنسی بین شخصیت‌های اصلی است.

ژانر : اکشن

سال 2016 114 دقیقه جزئیات کامل اثر
7 مناسب خانواده 4 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

فیلم «شکارچی: جنگ زمستان» ماهیتی افسانه‌ای دارد. اصلی‌ترین پیام داستان پیرامون عشق است. اریک و سارا برخلاف قوانین، عاشق هم می‌شوند و برای نجات همدیگر فداکاری می‌کنند. ولی آنچه از عشق به مخاطب نشان داده می‌شود و شاید بتوان گفت بر کل فیلم غلبه دارد روابط جنسی بین زن و مرد است.

هرچند اریک و سارا نشان دادند باوجود سال‌ها دوری، همچنان پای آن عهد که بسته‌اند هستند. اما شخصیت‌های دیگر داستان این‌گونه نیستند و در طول فیلم نگاه جنسی به زن کاملاً حس می‌شود. اینجاست که باید پرسید تمایز بین هوس و عشق چیست؟ البته بیشتر، صحبت سر این مسئله است که نمی‌توان با فیلمی احساسی، مسائل جنسی را در قالب عشق به مخاطب عرضه داشت.

فارغ از مسائل جنسی، داستان درباره‌ی نبرد بین خوبی‌ها و بدی‌هاست. حسادت، جاه‌طلبی و طمع از ویژگی‌های شخصیت‌های منفی بود که درنهایت نابود می‌شوند. مخاطب می‌آموزد آنچه ارزشمند است باطن زیباست، نه ظاهر زیبا و فریبنده. می‌توان پیرامون این مطالب با فرزندان گفت‌وگو کرد. دراین‌باره از قسمت صحبت با فرزندان نیز می‌توانید استفاده کنید.

به‌خاطر ارتباطی که این فیلم با داستان سفیدبرفی دارد، به نظر می‌رسد که این محصول می‌تواند برای تماشای کودک و نوجوان مناسب باشد، حال‌آنکه فیلم به‌خاطر صحنه‌های جنسی، بیشتر بزرگسالانه است و برای نوجوانان باید از نسخه‌های اصلاح‌شده استفاده کرد.

خلاصه: شخصیت‌های اصلی در این اثر، در پی اثبات این موضوع هستند که عشق قوی است و ‌می‌تواند بر همه‌چیز غلبه کند. در این میان، روابط جنسی بین آن‌ها پررنگ است.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

فریا چگونه شخصیتی بود؟ آیا او شخصیتی منفی دارد یا مثبت؟ اگر کمک فریا نبود، آیا اریک و سارا به‌همین‌راحتی موفق به شکست راونا می‌شدند؟

راونا زنی زیباست اما شخصیت بسیار پلیدی دارد و نمی‌تواند قبول کند که کسی در زیبایی و قدرت به پای او برسد. می‌توان درمورد این موضوع با فرزندان صحبت کرد. اینکه از همه زیباتر باشی یا از همه قدرتمندتر باشی چه امتیازی می‌تواند داشته باشد؟

راونا بااینکه از همه زیباتر بود، فرد خوشحالی به نظر نمی‌رسید. او پادشاه را هم کشت تا بتواند قدرت کامل را به دست بگیرد. او بااینکه به همه‌چیز دست یافته بود، باز هم احساس کمبود می‌کرد. او در پایان فیلم، احساس درونی خودش را لو داد؛ اینکه هیچ فرزندی ندارد و کسی نیست که او را دوست داشته باشد.

می‌توانید از فرزندتان بپرسید، فکر می‌کنی علت حسادت راونا چه بود؟ به نظرت راونا چه چیزهایی داشت که به آن‌ها توجه نمی‌کرد؟ چرا او می‌خواست به همه‌چیز دست یابد؟ آیا می‌توان در زندگی به همه‌چیز دست یافت؟ به نظرت، در زندگی داشتنِ چه چیزهایی از همه مهم‌تر است و باعث آرامش دورنی انسان می‌شود؟

درمورد نحوه‌ی نمایش زنان در این فیلم، با فرزندتان صحبت کنید. آیا زنان شخصیت‌های مثبتی داشتند یا منفی؟ برداشت او از نوع نمایش زنان از نظر شخصیت چیست؟

خلاصه: می‌توانید درمورد شخصیت راونا و فریا و احساسات درونی آن‌ها با فرزندتان صحبت کنید.

داستان اثر

«شکارچی: جنگ زمستان»، پیش‌درآمدی بر فیلم «سفیدبرفی و شکارچی 2012» است. زمانی‌که «راونا»  با استفاده از جادوی سیاه، پادشاه را می‌کشد و فرمانروای سرزمین می‌شود، «فریا»، خواهر کوچکتر او، از یک رابطه‌ی نامشروع با یک نجیب‌زاده، فرزندی به دنیا می‌آورد.

زمانی‌که راونا متوجه می‌شود که این دختر در آینده قرار است زیباتر از او بشود، با جادوکردن معشوق فریا، به او دستور کشتن کودک را می‌دهد. فریا وقتی متوجه کشته‌شدن فرزندش توسط معشوقش می‌شود، خشمگین شده و این خشم نیروی جادویی پنهان او را آزاد می‌کند. در این لحظه، او مرد بخت‌برگشته را به یخ کریستالی تبدیل می‌کند و او را می‌کشد.

بعد از این اتفاق، فریا وارد سرزمین شمال می‌شود و  قلب یخ‌زده‌ی او عصر یخی را ایجاد می‌کند. او کودکان را به منظور تشکیل ارتش مخصوص خود، به‌زور از خانواده‌هایشان جدا می‌کند. دو نفر از این کودکان به نام‌های اریک و سارا که اکنون بزرگسال هستند، برخلاف قوانین فریا، عاشق هم می‌شوند. فریا میانه‌ی این دو نفر را با فریب به هم می‌زند و آن‌ها را از هم جدا می‌کند.

سال‌ها بعد، سفیدبرفی راونا را شکست می‌دهد و درون آینه‌ی جادویی زندانی می‌کند. (فیلم سال 2012) درادامه در این فیلم نشان می‌دهد که راونا به‌صورت‌اتفاقی توسط خواهرش، فریا، آزاد می‌شود.

ازطرف‌دیگر، اریک و سارا که در ملاقات دوباره‌ی هم، سوءتفاهم‌ها را برطرف کرده و دوباره اعتماد همدیگر را کسب کرده‌اند، با هم علیه فریا و خواهرش شورش می‌کنند و موفق به شکست این دو خواهر می‌شوند.

جزئیات اثر

کارگردان: Cedric Nicolas-Troyan/ سدریک نیکولاس تروین

نویسنده: Evan Spiliotopoulos/ Craig Mazin/ Evan Daugherty/ ایوان اسپلیوتوپولوس/ کریگ مازین/ ایوان دائرتی

تهیه کننده: Joe Roth/ جو راث

بازیگران: Chris Hemsworth/ Charlize Theron/ Jessica Chastain/ Emily Blunt/ Nick Frost/ Rob Brydon

کریس همسورث/ جسیکا کاستین/ امیلی بلانت/ نیک فراست/ راب برایدن

 

شخصیت‌ها:

راونا: او زنی زیبا، بدجنس و حسود است. راونا خواهر بزرگ فریا است و از سر حسادت، دختر خواهرش را که تنها یک نوزاد بود می‌کشد.

فریا: او دختری معمولی با قلبی مهربان بود. تااینکه با حیله‌ی خواهرش، خشم درونی‌اش شعله‌ور شد و جادوی سیاه درونش آشکار شد. بعد از این اتفاق، قلب او همچون یخ، سرد و بی‌عاطفه می‌شود و نفرت عمیقی نسبت به عشق پیدا می‌کند. او کودکان را می‌دزدد و به آن‌ها حرکات رزمی یاد می‌دهد تا در آینده به ارتش او بپیوندند. فریا در پایان داستان، زمانی‌که خواهرش درحال کشتن افراد او بود، نشان داد که هنوز ذره‌ای عاطفه در اعماق قلبش وجود دارد. او برای نجات شکارچیانش، خود را فدا کرد.

اریک: او در کودکی توسط افراد فریا از خانواده‌ جدا شد و به خدمت ارتش فریا درآمد. در بزرگسالی عاشق سارا شد، ولی چون به دستور فریا، کسی حق عاشق‌شدن نداشت، روابطشان را مخفی کردند. ولی ازآنجایی‌که هیچ‌چیز از چشم فریا پنهان نمی‌ماند، رابطه‌ی عاشقانه‌ی آن‌ها برملا شد.

سارا: او نیز همانند اریک در کودکی به خدمت ارتش فریا درآمد. زمانی‌که فریا به رابطه‌ی عاشقانه‌ی او با اریک پی برد، با جادوی شیطانی خود، آن‌دو را نسبت به هم بدبین کرد. سارا برای سال‌ها خیال می‌کرد اریک به او پشت کرده، تااینکه دیداری دوباره پیش آمد و سوءتفاهم‌ها برطرف شد.

 

کشور سازنده: آمریکا، چین

کمپانی سازنده: Universal Pictures/ Perfect World Pictures/ Roth Films

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد شکارچی: جنگ زمستان

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!