• امروز : 10 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی فیلم سونیک خارپشت ۲  (  Sonic the Hedgehog 2)

author-img

توسط : نفیسه عبداللهی ارزیاب کدومو

2 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

6280 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 10 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

«سونیک خارپشت ۲» در ادامه قسمت اول آن، داستان زندگی سونیک در کره زمین را روایت می‌کند. دکتر رباتنیک بعد از رهایی از سیاره قارچ‌ها به زمین بازمی‌گردد تا سونیک را از بین ببرد و با پیدا کردن زمرد سبز، قدرت برتر کهکشان بشود. اما سونیک و دوستانش با هم متحد می‌شوند تا مانع عملی‌کردن نقشه او بشوند و دنیا را نجات دهند. این فیلم ساخت کشور آمریکا و ژاپن در سال ۲۰۲۲ است و خشونت و هیجان نسبتا بالایی دارد.

ژانر : ماجراجویی

سال 2022 117 دقیقه جزئیات کامل اثر
66 مناسب خانواده 17 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 9 +
بر اساس 11 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

سونیک نیروی افسانه‌ای دارد و به واسطه داشتن همین نیرو، تصور می‌کند که می‌تواند قهرمان باشد و این نیرو را برای کمک به مردم و حل مشکلات آ‌ن‌ها استفاده کند. در حالی که او فقط به خودش فکر می‌کند و کمک‌هایش بیشتر خرابی به بار می‌آورد و به دیگران آسیب می‌زند. در سکانس‌های ابتدایی فیلم، تام و سونیک به دریاچه می‌روند تا ماهی‌گیری کنند. در آنجا تام به سونیک می‌گوید که چند وقتی است که دروغ می‌گوید و دردسرهایی درست کرده تا بتواند به شهر برود و به مردم کمک کند. او می‌گوید که دروغ گفتن راه درستی برای قهرمان شدن نیست و باید به گونه دیگری رفتار کند. سونیک هم به او می‌گوید که دوست دارد تام نقش پدرش را برای او بازی نکند و به عنوان دوستش با او رفتار کند. تام به او می‌گویند که «قهرمان بودن این نیست که فقط به فکر خودت باشی، یک قهرمان باید به فکر آدم‌های دیگر هم باشد.» سونیک از این صحبت تام متوجه می‌شود که باید نسبت به کارهایش حساس باشد و مسئولیت عواقب کارهایش را برعهده بگیرد.

تام در این فیلم می‌تواند الگوی خوبی برای والدین باشد. او رفتار دوستانه‌ای با سونیک که به نوعی فرزندخوانده‌اش است، دارد. اشتباه‌های سونیک را به او یادآوری می‌کند و در رسیدن به خواسته‌اش او را همراهی می‌کند.

این فیلم می‌تواند برای کودکانی که رویای قهرمان‌شدن را در سر می‌پرورانند، آموزنده باشد. فیلم این پیام را به وضوح آموزش می‌دهد که یک قهرمان صفات متنوعی دارد و یکی از این صفات، مسئولیت‌پذیری نسبت به خودت و دیگران است. قهرمان هم باید به خودش اهمیت بدهد، هم به دیگران.

توصیه می‌شود در این خصوص با فرزندتان گفت‌وگو کنید و از او بپرسید که قهرمان بودن چگونه است و چه تصوری از آن‌ها دارد. از فرزندتان بخواهید تا صفات دیگر قهرمانان را بازگو کند و با هم این صفات را بررسی کنید.

خلاصه: فیلم پیام آموزنده‌ای دارد برای کودکانی که علاقه زیادی به قهرمانان دارند و دوست دارند روزی قهرمان بشوند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

چرا تام مخالف کمک‌های سونیک به مردم بود؟ از نظر سونیک قهرمان بودن چگونه است؟ یک قهرمان باید چه کارهایی انجام دهد؟ ناکلز چگونه توانست به سونیک اعتماد کند؟ سونیک چگونه توانست تبدیل به یک قهرمان بشود؟

خلاصه: یک قهرمان باید چه کارهایی انجام دهد؟

داستان اثر

بعد از شکست دکتر رباتنیک و زندانی شدن او در سیاره قارچ‌ها در قسمت اول، سونیک زندگی آرامی را در سیاره زمین تجربه می‌کند و با زوج جوانی به نام تام و مدی هم‌خانه شده است. اما این آرامش دوامی ندارد و دکتر رباتنیک به همراه ناکلز به زمین می‌آید تا از سونیک انتقام بگیرند. ناکلز تنها بازمانده سیاره‌شان است و علت مرگ اجدادش را سونیک می‌داند. او به زمین آمده تا سونیک را از بین ببرد و بعد از پیدا کردن زمرد سبز، بتواند تمدنشان را نجات دهد. دکتر رباتنیک که به دنبال نیرو و انرژی افسانه‌ای این موجودات است، با ناکلز هم‌دست می‌شود تا از این راه بتواند سونیک را نابود کند و با دزدیدن زمرد سبز، قدرت برتر کهکشان بشود. از طرفی تیلز که از طرفداران سونیک است، به سیاره زمین می‌آید تا به او کمک کند. درگیری سونیک و دکتر رباتنیک بر سر رسیدن به زمرد سبز از سیبری آغاز می‌شود و در هاوایی و گرین‌هیلز ادامه پیدا می‌کند. اما در نهایت سونیک موفق می‌شود حقیقت را به ناکلز بگوید و اعتماد او را جلب کند. ناکلز بعد از آن با سونیک دوست می‌شود و با کمک هم موفق می‌شود دکتر را شکست بدهند.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: Jeff Fowler

نویسنده/ مترجم: Pat Casey / Josh Miller / John Whittington

نام تهیه کننده: Toby Ascher / Toru Nakahara

نام بازیگران: Jim Carrey / James Marsden / Idris Elba / Ben Schwartz

نام شخصیت ها: دکتر رباتنیک: دکتر رباتنیک به دنبال نیروی ویژه سونیک است و برای همین منتظر فرصت است تا به سونیک آسیب بزند و قدرت برتر شود.

سونیک: خارپشت افسانه‌ای که از سیاره‌ای دیگر به زمین آمده است. او به‌خاطر نیرو ویژه‌ای که دارد نمی‌تواند زندگی عادی در زمین داشته باشد و مجبور است مخفیانه زندگی کند.

تیلز: تیلز هم از موجودات سیاره دیگر است. او به‌خاطر علاقه زیاد به سونیک به زمین می‌آید تا به او‌ در شکست دادن دکتر رباتنیک کمک کند.

ناکلز: ناکلز تنها بازمانده قبیله‌شان است و علت نابودی و مرگ اجدادش را سونیک می‌داند. او به‌خاطر همین تفکر از سونیک کینه دارد و برای نابودی او به زمین آمده است.

کشور سازنده: آمریکا و ژاپن

کمپانی سازنده: Kabushiki gaisha Sega

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : رزا صلواتی

۲۲ مهر ۱۴۰۱

مناسب سن 10 +

عالیی بود

بزرگسال

توسط : محمد هادی فرامرزی

۲۱ تیر ۱۴۰۱

مناسب سن 18 +

خیلی خیلی بد بود

بزرگسال

توسط : محمد هادی فرامرزی

۲۱ تیر ۱۴۰۱

مناسب سن 18 +

خیلی خیلی بد بود

بزرگسال

توسط : کسری اشکذری

۷ تیر ۱۴۰۱

مناسب سن 5 +

عالی

بزرگسال

توسط : علی علی محمودی

۳۱ خرداد ۱۴۰۱

مناسب سن 5 +

خیلی کارتون خوبیه

بزرگسال

توسط : تام گیتس

۲۹ خرداد ۱۴۰۱

مناسب سن 5 +

عالی

بزرگسال

توسط : تام گیتس

۲۹ خرداد ۱۴۰۱

مناسب سن 5 +

هر چند فیلم آمریکایی بود ولی خوب بو د

بزرگسال

توسط : محمدعابد اصغری

۲۵ خرداد ۱۴۰۱

مناسب سن 7 +

باحال بود رابینسون... خنده دار بود مرسی

بزرگسال

توسط : علی احمدی

۵ خرداد ۱۴۰۱

مناسب سن 7 +

عالی بود فیلم خیلی قشنگی بود و خیلی ازش لذت بردم

بزرگسال

توسط : علی احمدی

۵ خرداد ۱۴۰۱

مناسب سن 7 +

عالی بود فیلم خیلی قشنگی بود و خیلی ازش لذت بردم

بزرگسال

توسط : علی احمدی

۵ خرداد ۱۴۰۱

مناسب سن 7 +

خیلی خوب بود من پسرم طرفدار سونیک هست و قهرمان و الگوش سونیک هست منم به شدت راضی بودم

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد سونیک خارپشت ۲ 

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!