• امروز : 9 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی فیلم سه آرزو برای سیندرلا (Three wishes for Cinderella)

author-img

توسط : یاسمن گودرزی ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2891 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 17 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

نامادری سیندرلا آمدن او را به جشن سلطنتی ممنوع کرده است اما سه بلوط جادویی سرنوشت سیندرلای مهربان را عوض می‌کنند. این فیلم سینمایی نسخه‌ی دیگری از داستان معروف سیندرلا است که سعی دارد با تغییر جزئیات داستان، جذابیت دیگری به آن ببخشد. مهربانی و خوش‌قلبی از مهم‌ترین پیام‌های مثبت این اثر است. لازم است به این نکته توجه داشته باشید که در نسخه‌ی پالایش نشده‌ی این فیلم، هم‌جنس‌گرایی به شکل محسوسی نمایش داده شده است.

ژانر : عاشقانه

سال 2021 87 دقیقه جزئیات کامل اثر
4 مناسب خانواده 19 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 9 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

داستان سیندرلا را بارها و بارها شنیده‌ایم و می‌دانیم اساسا داستان‌های پرنسسی حاوی نکاتی هستند که باید به آن‌ها توجه کرد. دنیای پرنسس‌ها، دنیای زنان زیبا و دلفریب است که مهربانی اصلی‌ترین هنر آن‌هاست. دنیای پرنسس‌ها بسیار ظریف و دلخواه است. موسیقی، رنگبندی و زیبایی اغراق‌آمیز آن‌ها بیننده را برای لحظاتی مسحور و غرق در یک جهان فانتزی دل‌انگیز می‌کند. جادو در این آثار حرف اول را می‌زند نه تلاش و کوشش. جادو مانند یک قالیچه، شخصیت اول فیلم را از روی زمین برمی‌دارد و او را جای دلخواهش می‌گذارد. مخاطب نوجوان باید بداند که در جهان واقعی پیرامونش، جادو وجود ندارد. باید برای رسیدن به خواسته‌ها تلاش کند. حتی گاهی ممکن است به خواسته‌اش نرسد و موفق نشود.

در حاشیه‌ی فیلم شما به شکل محسوسی شاهد هم‌جنسگرایی بین دو محافظ شاهزاده خواهید بود. آ‌ها با هم می‌رقصند و در نهایت یکدیگر را می‌بوسند.

ارتباط سیندرلا و شاهزاده خارج از قصر خلاف رویه‌ی عرف و شرع است. عشق زیبایی که بین آن‌ها جاری می‌شود نباید موید این امر باشد. این عمل شاهزاده و سیندرلا را تقبیح کنید.

به طور کلی تاکید بر کلیشه‌های جنسیتی اغلب در آثار پرنسسی دیده می‌شود. خیاط لباس، زیبایی را در سفیدی پوست توصیف می‌کند. او سعی دارد رنگ پوست خواهر ناتنی سیندرلا را با آرایش تغییر دهد تا به قولی«اشرافی شود!». در اینگونه مواقع به فرزند خود بگویید زیبایی خوب است و آدم باید به آراستگی‌اش اهمیت بدهد اما زیبایی یک مسئله‌ی نسبی است.

خلاصه: این اثر یک فیلم پرنسسی است که هنگام تماشای آن باید به کلیشه‌های جنسیتی، روابط خارج از خانواده‌ی شاهزاده و سیندرلا و هم‌جنسگرایی مشهود توجه داشته باشید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

به نظرت سیندرلا راه درستی انتخاب کرد که خود را به شاهزاده برساند؟

آیا در زندگی واقعی اینگونه انتخاب همسر کار درستی است؟

تو رفتار پدر و مادر شاهزاده را در مورد ازدواج پسرشان چگونه ارزیابی می‌کنی؟

آیا سیندرلا تلاشی برای رسیدن به هدفش کرد؟ نقش جادو در دنیای سیندرلا چه بود؟

آیا زیبایی به داشتن ظاهری خاص است یا می‌توان آن را نسبی دانست؟

خلاصه:

در کل چگونه می‌توان با تلاش و بدون کمک گرفتن از جادو، از راه درست به هدف رسید؟

داستان اثر

سیندرلا بعد از مرگ مادر و پدرش، حالا باید در خدمت نامادری نامهربان و بدجنس خود باشد. نامادری به دلیل حسادتش به سیندرلا، سعی دارد او را در حاشیه نگه دارد و نگذارد سیندرلا در در معرض دید دیگران باشد. تا آنکه پادشاه و ملکه تصمیم می‌گیرند برای پسرشان همسری مناسب انتخاب کنند. آن‌ها خانواده‌های متمول و اشراف‌زاده‌ی کشور را دعوت می‌کنند تا دختران خود را معرفی کنند. نامادری سیندرلا نیز دختر خود را آماده می‌کند تا به مراسم جشن بروند. در همین حین سیندرلا توسط یکی از دوستانش صاحب سه بلوط جادویی می‌شود و خیلی زود متوجه می‌گردد که هر بلوط می‌تواند یک آرزو را برای او برآورده کند. سیندرلا که طی یک دیدار اتفاقی دلباخته‌ی شاهزاده شده است، تصمیم می‌گیرد هرجور که هست خود را به مراسم برساند. او آرزو می‌کند که بتواند لباسی مناسب مراسم داشته باشد که بلوط‌های جادویی به این آرزوی او رنگ می‌بخشند. سیندرلا با لباس رویایی خود وارد قصر می‌شود و می‌تواند توجه شاهزاده را جلب کند. اما پس از آنکه نامادری خود را در آنجا می‌بیند، فرار می‌کند اما کفش خود را روی پله‌ها جا می‌گذارد. در پی پیدا کردن سیندرلا شاهزاده تمام شهر را می‌گردد و در نهایت سیندرلا را از دست نامادری‌اش نجات می‌دهد.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: سیسیلی موزلی / Cecilie Mosli

نویسنده/ مترجم: آنا باچه ویگ / Anna Bache-Wiig

نام تهیه کننده: پیتر جی بروگلی / Petter J. Brogli

نام بازیگران: آسترید اس / کنگیز ای آی / الن دوریت پترسن Astrid S / Cengiz AI / Ellen Dorrit Petersen

نام شخصیت ها: سیندرلا: دختر زیبا و مهربانی که پدر و مادر خود را از دست داده است و حالا مجبور است با نامادری خود زندگی کند. او در خدمت نامادری و خواهر ناتنی خود است و بیشتر مسئولیت‌های خانه را بر عهده دارد. شاهزاده: پسر جوانی سربه‌هوا و بازیگوش است که قصد ندارد تن به ازدواج بدهد. اما دلباخته‌ی سیندرلا می‌شود. نامادری: او پس از مرگ پدر سیندرلا، مالک تمامی اموال و او می‌شود و قصد دارد اموال بیشتری به دست بیاورد پس تصمیم می‌گیرد بساط وصلت شاهزاده و دختر خودش را فراهم کند.

کشور سازنده: نروژ

کمپانی سازنده: Storm Production

 

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : پویا قاسمی

۷ بهمن ۱۴۰۱

مناسب سن 9 +

ععاااللییی

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد سه آرزو برای سیندرلا

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!