• امروز : 30 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی فیلم سریع و خشن ۹: حماسه سرعت (The Fast Saga 9)

author-img

توسط : مریم رضایی ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2847 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 14 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

فیلم سینمایی «سریع و خشن 9» که در ادامه سرنوشت خشمگین ساخته شد، بعد از همه‌گیری کویید 19 اکران و به پنجمین فیلم پرفروش سال 2021 تبدیل شد. این فیلم که دنباله‌ای بر مجموعه سریع و خشن است، از درگیری دومنیک با برادرش جیکوب بر سر کینه‌ای قدیمی حکایت دارد که آن‌ها را تا سر حد نابودی یکدیگر کشانده‌است. خشونت و هیجان موجود در فیلم، اغراق‌آمیز و در برخی صحنه‌ها، با فاصله زیاد از دنیای واقعی قرار گرفته‌است، اما با این وجود، تماشای آن برای رده سنی کمتر از 14 سال توصیه نمی‌شود.

ژانر : اکشن

سال 2021 143 دقیقه جزئیات کامل اثر
1 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

فیلم «سریع و خشن 9» که در ادامه سری فیلم‌های سریع و خشن ساخته شده‌است. ژانری اکشن- ماجراجویی دارد و خشونت موجود در آن، به شکل غیر واقعی و گاها در تضاد با دنیای واقعی رخ می‌دهد. فیلم‌هایی از این دست، ممکن است برای کودکان(علی الخصوص پسران) الگویی نامناسب در جهت تقلید خشونت باشند، بنابراین، با توجه به روحیه فرزندتان، سریع و خشن را در سبد مصرف خانواده خود قرار دهید و در صورت تماشا، درباره نادرستی رفتارهای خشونت‌آمیز و رفتارهای جایگزین آن با یکدیگر صحبت کنید.

خلاصه: درباره نادرستی رفتارهای خشونت‌آمیز و جایگزینی برای آن با یکدیگر صحبت کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

درباره خشونت و دلهره جاری در فیلم و تاثیر آن بر فرزندتان، با یکدیگر صحبت کنید. از او بپرسید که چرا دومنیک، جیکوب را مقصر مرگ پدر می‌دانست؟ دلیل اصلی مرگ پدر چه بود؟ چرا دومنیک و جیکوب با یکدیگر دشمن بودند و به چه دلیل کدورت را کنار گذاشتند؟

خلاصه: درباره تفاوت رفتار دومنیک و جیکوب و علت آن گفت‌وگو کنید.

داستان اثر

دومنیک که زندگی آرامی با همسر و فرزندش دارد، در پی ربوده‌شدن دستگاهی حساس که دنیا را به خطر می‌اندازد، راهی ماجراجویی پر دردسر می‌شود. یک سر این ماجراجویی برادر دومنیک، جیکوب، قرار دارد که به دنبال انتقام‌جویی از برادرش، می‌خواهد او را به دردسر بیاندازد. آن‌ها به دنبال کلید دستگاه دوم می‌گردند، که دومنیک و تیمش متوجه می‌شوند که کلید، یک شی نیست، بلکه شخص است؛ کلید حل معما ال است، که در کودکی پدر و مادرش را از دست داده و طعمه آدم‌کش‌ها شده‌است. ماموریت دومنیک، نجات جان ال و نابودی نقشه جیکوب است. او و برادرش در مسیر انتقام‌جویی از یکدیگر به کینه‌های قدیمی پایان می‌دهند، روابطشان را از سر می‌گیرند و مانع از ربوده‌شدن دستگاه و رسیدن آن به دست خلافکارها می‌شوند.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: Justin Lin

نویسنده/ مترجم:Daniel Casey- Justin Lin

نام تهیه کننده: Sophio Bendiashvili

نام بازیگران: Vin Diesel- Jordana Brewster- Tyrese Gibson- Ludacris

نام شخصیت ها: دومنیک: او سال‌ها پیش، پدرش را در یک مسابقه اتومبیل‌رانی از دست داده‌ و بعد از فوت همسرش، وارد گروه ضد خلافکاری شده‌است.

جیکوب: برادر دومنیک که با او دشمنی دیرینه دارد و او را مسبب بدبختی‌هایش می‌داند، بنابراین مقابل او ایستاده و در گروه خلاف‌کاری فعالیت می‌کند.

رمزی: دختر هکری که در گروه ضد خرابکاری فعال است، او در راه رسیدن به اهداف گروه، نقش به سزایی دارد.

ال: دختری که بعد از فوت والدینش، کلید حل معمایی شده و گروه‌ خلافکاری جیکوب به دنبال او هستند.

کشور سازنده: ایالات متحده آمریکا

کمپانی سازنده:One Race Film

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد سریع و خشن ۹: حماسه سرعت

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!