• امروز : 5 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم سایه در ابر (shadow in the cloud)

author-img

توسط : الهام طالبی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1509 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 14 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

فیلم «سایه در ابر» یکی از جدیدترین آثار اکشن، ترسناک و جنگی آمریکاست که توسط کارگردان نسبتاً تازه‌کاری به نام «روزان لیانگ» ساخته شده است. این فیلم توانست در جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم تورنتو، جایزه‌ی فیلم برگزیده از سوی مردم را دریافت کند.

زنی که انگیزه‌ی بالایی داشته باشد یک نیروی ترسناک و غیرقابل‌توقف محسوب می‌شود. این همان موضوع اصلی این فیلم ترسناک و لذّت‌بخش درباره‌ی جنگ جهانی دوم است که در آن خانم «ماد گَرت» به‌عنوان یک زن خلبان قصد دارد با جعل اسناد یک عملیات محرمانه، همراه یک بمب‌افکن B-17 که تمام خدمه‌ی آن مرد هستند با فرزند نوزاد خود که در چمدان گذاشته است فرار کند.

این فیلم دارای صحنه­‌های خشونت‌­آمیز و ترسناک و نمایش موجودات ناشناخته‌ای است که قصد دارند چمدان را بگیرند، اما «ماد گرت» با شجاعت تمام برای حفظ جان فرزندش تلاش می‌کند.

سال ۲۰۲۱ 80 دقیقه جزئیات کامل اثر
2 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

فیلم «سایه در ابر» داستان یک خلبان زن به نام «ماد گرت» است که در خلال جنگ جهانی دوم به‌بهانه‌ی یک عملیات فوق‌سرّی، با فرزند خود قصد فرار دارد. مأمور گرت نمونه‌ی کامل یک مادر دلسوز و مهربان است که در این پرواز با گرملین­‌ها مواجه می‌شود.

گرملین‌ها جوندگانی شبیه به خفاش هستند که ظاهر وحشتناکی دارند و ممکن است چهره‌ی آن‌ها تا مدّت‌ها در ذهن فرزندتان بماند. مبارزه با این موجودات دارای خشونت زیادی است و باعث شکستگی، خونریزی و حتی مرگ خدمه‌ی هواپیما می‌شود. اما این فیلم پایان خوبی دارد و این مادر قهرمان موفق به نجات فرزند خود می‌شود و در صحنه‌ی آخر فیلم فرزند خود را در آغوش می‌کشد.

خلاصه: چهره‌ی ترسناک گرملین‌ها ممکن است تا مدّت‌ها در ذهن فرزند شما بماند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

با فرزند خود مطرح کنید که چه دلایلی باعث به‌وجودآمدن جنگ می‌شود. نقش زنان در جنگ چیست؟ آیا ماد گرت در نقش یک سرباز ارتش، مادر خوبی برای فرزندش خواهد بود؟ آیا رفتار والتر کوئید با ماد گرت و ترک او کار درستی بود؟ ماد گرت به چه روش دیگری می‌توانست فرزند خود را حفظ کند؟ آنتون ویلیامز، کمک‌خلبان هواپیما، پس از کشته‌شدن کاپیتان ویوز چگونه توانست به ترس خود غلبه کند؟

خلاصه: شخصیت ماد گرت را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

داستان اثر

داستان از جایی شروع می‌شود که «ماد گرت» در نقش یک خلبان جنگی زن، در آخرین دقایق پرواز یک هواپیمای جنگی، با جعل یک حکم مأموریت فوق‌محرمانه، وارد هواپیما شده تا یک محموله‌ی فوق‌سرّی را حمل کند.

سربازان این پرواز در وهله‌ی اول از پذیرش این زن مرموز سر باز می‌زنند. اما درنهایت به‌خاطر حکم مأموریتی که در دست داشت مجبور می‌شوند او را بپذیرند. این زن به قسمت کابیین دیده‌بانی رفته و وارد یک اتاقک کوچک می‌شود و محموله‌اش را که نمی‌توانست با خود به کابیین ببرد به گروهبان دوم والتر کوئید سپرد.

ماد گرت از کابین دیده‌بانی، سایه‌­هایی در ابرها دید اما هنگامی که از بی‌سیم گزارش داد مورد تمسخر افراد قرار گرفت. اما حقیقت این بود که گرملین‌ها، موجوداتی افسانه‌ای که شبیه به خفاش هستند، به هواپیما حمله کرده بودند.

یکی از گرملین­‌ها به ماد گرت حمله می‌کند و او مجبور می‌شود با اسلحه به گرملین شلیک کند و خدمه متوجه می‌شوند او مسلّح است و بعد از آن، خدمه‌ی هواپیما به محموله‌ی سرّی شک می‌کنند و در چمدان را باز می‌کنند و متوجه می‌شوند یک نوزاد در آن چمدان است و ماد گرت هویت واقعی‌اش آشکار می‌شود.

هواپیما قصد بازگشت داشت که گرملین­‌ها به داخل هواپیما هم نفوذ می‎‌کنند و درگیری رخ می‌دهد، یکی از گرملین‌­ها چمدان را برداشت و قصد خارج‌شدن از هواپیما را داشت که ماد گرت متوجه او می‌شود. او هم به بیرون هواپیما می‌آید و به گرمیلن شکلیک کرده و چمدان را نجات می‌دهد. در انتهای داستان، تمام خدمه‌ی هواپیما به‌جز ویلیامز، کیل، کوئید و گرت کشته می‌شوند و ویلیامز به کمک گرت هواپیما را فرود می‌آورد و در انتهای داستان هم یکی از گرملین‌ها به آن‌­ها حمله می‌کند که ماد گرت به‌صورت تن‌به‌تن به‌تنهایی با او مبارزه کرده و او را می‌کشد و فرزند خود را در آغوش می‌کشد.

جزئیات اثر

کارگردان: Roseanne Liang

نویسنده: Max Landis ، Roseanne Liang

نام تهیه کننده: Fred Berger

نام بازیگران: Chloë Grace Moretz Nick Robinson, Beulah Koale,

شخصیت‌ها:

ماد گَرت: زن خلبان و مأمور ارتش که در یک ماموریت فوق‌محرمانه است و تمام تلاش خود را برای حفظ بسته‌ی محرمانه‌ی خود می‌کند.

والتر کوئید: گروهبان دوم ارتش و همسر پنهانی گرت که به او در این عملیات کمک می‌کند.

آنتون ویلیامز: کمک‌خلبان هواپیما که اولین‌بار است در یک جنگ شرکت می‌کند و به کمک گرت می‌تواند هواپیما را به‌سلامت بر زمین بنشاند.

کاپیتان ریوز: خلبان هواپیما که در جنگ هوایی توسط نیروهای دشمن کشته می‌شود.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Vertical Entertainment

جوایز و افتخارات: در جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم تورنتو، برنده‌ی جایزه‌ی فیلم برگزیده از سوی مردم شده است.

مخاطب اثر: جوانان

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد سایه در ابر

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!