• امروز : 31 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی فیلم زیر دریاچۀ نقره‌ای (Under the Silver Lake)

author-img

توسط : نفیسه عبداللهی ارزیاب کدومو

4 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

4011 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 17 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
پسر جوانی به نام سم به پیدا‌کردن و رمزگشایی پیام‌های پنهان آهنگ‌ها علاقه دارد. او با دختری به‌نام سارا آشنا‌ می‌شود؛ اما زمانی که قرار است همدیگر را ببینند، سارا ناپدید می‌شود. سم با دختران رابطۀ جنسی برقرار می‌کند و در این فیلم مرتکب قتل می‌شود. خشونت و ناهنجاری اجتماعی در این محصول بالاست.
سال 2018 139 دقیقه جزئیات کامل اثر
6 مناسب خانواده 15 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

سم پسر جوانی است که با دختران روابط جنسی دارد و انجام این کار در فیلم به‌صورت امری عادی نمایش داده می‌شود، در برخی مواقع نیز شخصیت‌ها خودارضایی می‌کنند. این صحنه‌ها روی جوانان تأثیر می‌گذارد و حتی ممکن است از آن‌ها الگوبرداری کنند و بخواهند کار آن‌ها را تجربه کنند. بهتر است که فرزندتان این سکانس‌ها را نبیند، یا درصورت دیدن خوب است که با آن‌ها در‌این‌باره گفت‌وگو کنید. با فرزندتان دربارۀ فیلم و تصمیمات افراد گفت‌وگو کنید و نظر او را بپرسید.

خلاصه: با فرزندتان دربارۀ فیلم و تصمیمات افراد گفت‌وگو کنید و نظر او را بپرسید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

نظر فرزندتان را دربارۀ کارهای سم بپرسید.

چرا سم تلاش می‌کرد جای سارا را پیدا کند؟

نظر فرزندتان دربارۀ حرف‌های سم راجع‌به پیام‌های رسانه چیست؟ از فرزندتان بخواهید از فیلم نتیجه‌گیری کند.

خلاصه: نظر فرزندتان دربارۀ حرف‌های سم راجع‌به پیام‌های رسانه چیست؟

داستان اثر

پسری به‌نام سم در شهر لس‌آنجلس زندگی می‌کند و با دختری رابطۀ جنسی دارد. او یک‌روز در استخر خانۀ همسایه دختری به‌نام سارا را می‌بیند. سم از او خوشش می‌آید، شب به خانۀ او می‌رود و همدیگر را می‌بوسند و برای فردا بعد‌از‌ظهر قرار می‌گذارند؛ اما وقتی فردا سم به خانۀ سارا می‌رود متوجه می‌شود که آن‌ها از آن خانه اسباب‌کشی کرده و رفته‌اند. در همان زمان دختری به خانۀ سارا می‌رود و جعبۀ وسایل را با خود می‌برد، سم هم برای اینکه از ماجرا سردربیاورد او را تعقیب می‌کند و متوجه می‌شود که آن دختر جعبه را به یک مرد می‌دهد. در اخبار گفته می‌شود که جسد میلیاردر شهر به همراه سه دختر دیگر که گمشده بودند، بعد از چند‌روز پیدا شده و یکی از آن دخترها ساراست. سم روی دیوار خانۀ سارا یک علامت می‌بیند و برای اینکه معنی‌اش را بفهمد، پیش دوستش می‌رود و آنجا دربارۀ معانی آهنگ‌ها و فیلم‌ها صحبت می‌کنند. سم شروع به رمزگشایی آهنگ یک خوانندۀ معروف می‌کند و بعد از صحبت با آن خواننده متوجه می‌شود که شعرهای آهنگ‌های او را یک ترانه‌سرا نوشته است. سم به دیدن او می‌رود و به‌خاطر حرف‌هایی که ترانه‌سرا دربارۀ دلیل این کارش می‌گوید عصبانی می‌شود و او را می‌کشد. سم با دختر آن میلیارد صحبت می‌کند و دستبندی را که همراه جسد پدرش بوده است، می‌گیرد و از طریق فهمیدن کد روی آن، جای مخفی‌شدن سارا و آن میلیارد را پیدا می‌کند و متوجه می‌شود که آن‌ها یک در مکانی مخفی شده‌اند تا آمادۀ مرگ شوند.

جزئیات اثر

کارگردان/ مؤلف: David Robert Mitchell / دیوید رابرت میچل

نویسنده/ مترجم: David Robert Mitchell / دیوید رابرت میچل

نام تهیه‌کننده: Chris Bender, Michael De Luca, Adele Romanski / کریس بندر، مایکل دلوکا، آدل رومانسکی، جیک وینر.

نام بازیگران: Andrew Garfield, Wendy Vanden Heuvel, Deborah Geffner, Riley Keough / اندرو گارفیلد، وندی واندن‌هاول، دِبوراه گیفنر، رایلی کیو.

نام شخصیت‌ها:

سم: جوان بی‌هدفی که روابط جنسی زیادی با دختران دارد و به پیدا‌کردن پیام مخفی آهنگ‌ها علاقه‌مند است،

سارا: دختر جوانی که بعد از آشنایی با سم ناپدید می‌شود و تصمیم می‌گیرد با جف سون سونس در مقبره‌اش بمیرد،

جف سون سونس: میلیارد شهر لس‌آنجلس که بعد از چند‌روز ناپدید‌شدن خبر فوتش پخش می‌شود، در‌صورتی‌که او با سه دختر در مقبره‌اش پنهان شده است.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده:Pastel Productions, Michael De Luca Productions, Stay Gold Features Vendian Entertainment

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد زیر دریاچۀ نقره‌ای

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!