آنچه لازم است والدین بدانند
اثر سینمایی رانندگی، علیرغم تذکرات لازم در مورد تاثیرات غیرقابل انکار فضای مجازی، به دلیل حس نگرانی غالب بر فضای فیلم، ساخت هویتی دروغین از سوی شخصیت اصلی، به افراد زیر 15 سال توصیه نمیشود.
اثر "رانندگی"، به دلیل حبس شدن تمام مدت شخصیت اصلی در صندوق عقب ماشین، برای افرادی که از کلاستروفوبیا (تنگنا هراسی) رنج میبرند، مناسب نمیباشد. تمرکز این فیلم، بر مسئله قدرت رسانهها است. بیشترین تاثیر این موضوع نیز، بر روی کودکان و نوجوانان است و میتواند فراتر از اعتیادآور بودن فضای مجازی باشد. همانطور که در فیلم به آن اشاره شد، نوجوانی، به دلیل این میزان تاثیر، به خودکشی دست میزند. بنابراین والدین باید در نظر داشته باشند که تاثیرات منفی رسانههای اجتماعی، تنها به درگیریهای موقتی و قابل جبران ختم نمیشود!
رسانه اجتماعی، غالبا تصویر حقیقی از خود به اشتراک نمیگذارند. بدین جهت، نوجوانانی که از سنین پایین، درگیر این فضا میشوند، ممکن است در دنیای ایدهآلگرایانه آن غرق شوند و اعتماد به نفس خود را از دست دهند. این مساله میتواند منجر به تنها تر شدن نوجوان نسبت به همسالانش شود. سازندگان اثر قصد دارند با یادآوری این موضوع، هوشیاری مخاطبین خود را افزایش دهند تا هرچیزی را که میبینند، باور نکنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، میتوانید به مقاله چطور تاثیر شبکههای اجتماعی بر نوجوان را کنترل کنیم؟ در سایت کدومو مراجعه کنید.
نظرات کاربران
هیچ نظری وجود ندارد
هیچ نظری وجود ندارد
افزودن دیدگاه در مورد رانندگی