• امروز : 10 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی فیلم دو پاپ (the two popes)

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

4 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

1180 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
چند سال پس از انتخاب پاپ بندیکت شانزدهم، کاردینال خورخه برگولیو تصمیم به استعفا می‌گیرد. او برای این کار پیش پاپ می‌رود اما پاپ درابتدا استعفای او را قبول نمی‌کند. در این بین پاپ که شخصی سنت‌گراست با کاردینال برگولیو که فردی اصلاح‌طب است سر موضوعات مختلفی بحث می‌کند. و کم‌کم به هم نزدیک می‌شوند
سال 2019 125 دقیقه جزئیات کامل اثر
2 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

مسئله‌ی اصلی این فیلم تقابل دو دیدگاه سنت‌گرا و اصلاح‌طلب نسبت به دین مسیحیت است که در گفت‌و‌گو‌های دو پاپ دیده می‌شود. از سنین نوجوانی به بعد فرزنتان می‌تواند درباره مسائل پیچیده‌تر فکر کند و با پرسش‌های اخلاقی مواجه شود. می‌توانید با فرزندتان درباره مسئله‌ی بین دو پاپ صحبت کنید اما باید توجه کنید که نمی‌توانید فرزندتان را به داشتن نگاه خاصی مجبور کنید و بهتر است با استدلال های درست او را به سمت پاسخ درست سوق دهید. اجازه دهید فرزندان شما خودشان نتایج درست را به دست بیاورند و درباره ی آن ها فکر کنند.

خلاصه: مسئله‌ی اصلی این فیلم تقابل دو دیدگاه سنت‌گرا و اصلاح‌طلب نسبت به دین مسیحیت است

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از فرزند خود بپرسید رفتار کدام پاپ درست‌تر است؟ چرا؟

با فرزند خود درباره نوشیدن شراب توسط پاپ صحبت کنید

از فرزند خود بپرسید چه چیز منجر به تغییر رفتار کاردینال خورخه برگولیو در تبعید شد؟

چه مسائل سخت یا دشواری در این فیلم وجود داشته است که میتواند درباره ی آن ها بیاندیشد؟

خلاصه: از فرزند خود بپرسید رفتار کدام پاپ درست‌تر است؟ چرا؟

داستان اثر

چند سال پس از انتخاب پاپ بندیکت شانزدهم، کاردینال خورخه برگولیو، تصمیم به استعفا می‌گیرد. او برای این کار پیش پاپ می‌رود اما پاپ درابتدا استعفای او را قبول نمی‌کند. در این بین پاپ که شخصی سنت‌گراست با کاردینال برگولیو که فردی اصلاح‌طب است سر موضوعات مختلفی بحث می‌کند. پس از چندین ساعت صحبت کردن کم‌کم به هم نزدیک می‌شوند و شروع به اعتراف می‌کنند. هرچه از فیلم می‌گذرد رابطه این دو پاپ دوستانه‌تر می‌شود و در نهایت هم پاپ بندیکت کناره گیری می‌کند و کاردینال خورخه برگولیو پاپ می‌شود. در این فیلم بخشی از گذشته‌ی زندگی برگولیو هم دیده می‌شود

جزئیات اثر

ژانر اثر:درام

کارگردان: فرناندو میرلس

بازیگران:آنتونی هاپکینز

جاناتان پرایس

نویسنده:آنتونی مک‌کارتن

فرانک کوترل بویس

کمپانی ساخت :نتفلیکس

کشور سازنده:آمریکا

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد دو پاپ

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!