• امروز : 31 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی فیلم داستان عامه پسند (Pulp fiction)

author-img

توسط : نفیسه عبداللهی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

7149 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 18 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

جولز و وینسنت از کارمندان مارسلو والاس هستند و برای انجام کار‌های رئیسشان مجبور می‌شوند انسان‌های دیگر را بکشند. این فیلم آمریکایی به نویسندگی و کارگردانی «کوئنتین تارانتینو» ساخته شده است و برنده نخل طلای جشنواره کن در سال 1994 و نامزد دریافت هفت جایزه اسکار است. فیلم در کنار شهرت و موفقیت‌های بسیاری که دارد، خشونت و ناهنجاری بالایی مانند قتل‌‌ و تجاوز را به صورت فجیع و واضح به نمایش گذاشته است به همین خاطر تماشای آن برای رده سنی زیر 18 سال توصیه نمی‌شود.

ژانر : جنایی

سال 1994 154 دقیقه جزئیات کامل اثر
3 مناسب خانواده 11 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 17 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

فیلم عامه پسند به چند ناهنجاری پرداخته است. یکی از آن‌ها استفاده از مواد مخدر و عواقب آن یا استفاده از اسلحه است. شخصیت های فیلم تنها راه دفاع از خود و رسیدن به موفقیت را استفاده از اسلحه و صدمه زدن به دیگران می‌دانند. آن‌ها به راحتی انسان‌های دیگر را می‌کشند بدون آن که احساس پشیمانی کنند. درباره اعمال خشونت و عواقب استفاده بی‌رویه و نادرست از اسلحه  با فرزندان خود صحبت کنید. همچنین این فیلم دارای خشونت بالا و ناهنجاری‌هایی مانند تجاوز و رابطه جنسی است که تماشای آن برای رده سنی زیر ۱۸ سال مناسب نمی‌باشد.

خلاصه: درباره اعمال خشونت و عواقب استفاده بی‌رویه و نادرست از اسلحه با فرزندان خود صحبت کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

آیا تصمیمی‌که جولز گرفت درست بود؟

اگر جای بوتچ بودید مارسلو را نجات می‌دادید؟

خلاصه: آیا جولز درباره اتفاق تیراندازی درست فکر می‌کرد؟

داستان اثر

شخصیتی به نام مارسلو والاس مردی ثروتمند است و کارمندان زیادی دارد. جولز و وینسنت از کارمندان او هستند و یک روز به خانه سارقین می‌روند تا کیفی که برای مارسلو است را از آن‌ها بگیرند. جولز و وینسنت بعد از گرفتن کیف یکی از سارقینی که سیاه‌پوست بوده است را با خود می‌برند اما در راه وینسنت اسلحه از دستش در می‌رود و او را می‌کشد. جولز پیشنهاد می‌دهد که به خانه دوستش، جبمی، برود تا مشکل یک ماشین خونی و یک جنازه را حل کنند. وقتی به آنجا می‌رسند جیمی به آن‌ها می‌گوید همسر او تا یک ساعت دیگر می‌آید و می‌خواهد که او جنازه را نبیند. جولز از مارسلو کمک می‌خواهد تا جنازه را تا یک ساعت دیگر از خانه او بیرون ببرند. مارسلو به وینسون زنگ می‌زنند و از او می‌خواهد تا به جولز کمک کند. آن‌ها بعد از یک ساعت موفق می‌شوند ماشین را تمیز کنند و از خانه خارج شوند. جولز و وینسنت به رستوران می‌روند تا صبحانه بخورند اما آنجا یک زوج تصمیم می‌گیرند دزدی کنند و کیف پول‌های مردم را جمع کنند. زمانی که پومپ می‌خواهد کیف پول‌ها را جمع کند از جولز می‌خواهد کیف مارسلو را هم به او بدهد اما او مخالفت می‌کند و اسلحه‌اش را در می‌آورد و با پومپ توافق می‌کند که بگذارد برود و او هم پول کیف پولش را بردارد. بوتچ یک بوکسور است که قبل از مسابقه با مارسلو قرار می‌گذارد آن بازی را ببازد اما او زیر قولش می‌زند و حریفش را می‌کشد. او بعد از مسابقه با نامزدش قرار می‌گذارند تا فرار کنند، زمانی که می‌خواستند وسایلشان را جمع کنند او متوجه می‌شود که ساعتی که پدرش به او داده بوده است را از خانه نیاورده اند برای همین تصمیم می‌گیرد که به خانه برود و آن ساعت را بردارد. وقتی وارد خانه می‌شود متوجه می‌شود که وینسنت در خانه است و به همین خاطر او را می‌کشد و بیرون می‌رود. در راه ناگهان مارسلو را می‌بیند. مارسلو او را تعقیب می‌کند و در یک مغازه بوتچ را پیدا می‌کند. صاحب مغازه آن‌ها را زندانی می‌کند اما بوتچ سعی می‌کند خودش را نجات دهد و موقع فرار تصمیم می‌گیرد که به مارسلو هم کمک کند و مارسلو هم به خاطر کمک‌های بوتچ او را می‌بخشد.

جزئیات اثر

کارگردان: Quentin Tarantino

نویسنده: Quentin Tarantino

نام بازیگران: John Travolta - Samuel Leroy Jackson - Tim Roth - Amanda Plummer

نام شخصیت ها: جولز: یکی از زیردستان مارسلو که مواد مخدر استفاده می‌کند و مردم را می‌کشد، اما بعد از یک اتفاق او متحول می‌شود و فکر می‌کند که خداوند می‌خواهد او را کمک کند. وینسنت: دوست جولز و یکی از زیردستان مارسلو که با کمک جولز به دنبال کیف گمشده مارسلو هستند. مارسلو: از تبهکاران ثروتمند امریکا که به زیردستانش دستور می‌دهد کیف گمشده را پیدا کنند و مخالفانش را به راحتی بکشند. بوتچ: بوکسوری که قبل از مسابقه با مارسلو قرار می‌گذارد تا آن بازی را ببازد اما او زیر قولش می‌زند و حریفش را می‌کشد.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Miramax

جوایز و افتخارات: این فیلم، نخل طلای جشنواره کن در سال ۱۹۹۴ را از آنِ "تارانتینو" نمود و نامزد دریافت هفت جایزه اسکار، شامل جایزه اسکار بهترین فیلم شد که "تارانتینو" و "راجر آواری"، فیلم‌نامه‌نویسان فیلم؛ توانستند جایزه اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی را از آنِ خود کنند.

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : حسین جعفری رنجبر

۱۳ آذر ۱۴۰۲

مناسب سن 17 +

یه کار خاص کارگردان قوی پر استعداد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد داستان عامه پسند

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!