• امروز : 4 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم خوب، بد، جلف ۲

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

4 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2770 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 14 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

یک تیم جاسوسی تحت عنوان گروه فیلم‌سازی وارد ایران می‌شوند و در تلاش هستند تا محموله‌ای از کیک زرد را بدزدند. این فیلم دارای صحنه‌های متعددی از نگاه جنسی به زنان، شوخی و مکالمات جنسی و هم‌چنین تمسخر، دروغ‌گویی و تحقیر است.

سال 1398 107 دقیقه جزئیات کامل اثر
7 مناسب خانواده 2 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

در طول تماشای این محصول، ممکن است فرزند نوجوان شما متوجه بعضی از رفتارها و مکالمات نشود. این رفتارها و مکالمات اشاره‌های کاملاً جنسی داشته که در تعداد زیادی از سکانس‌ها به‌صورت واضح دیده می‌شود. ممکن است با درک این مکالمات فرزند شما دچار سؤالات و ابهاماتی شود و در بعضی موارد این مکالمات را به‌صورت کاملاً فانتزی برای خود تصور کند.

شخصیت‌های سام و پژمان ممکن است برای فرزندان شما جذابیت‌هایی داشته باشند. رفتارهای طنزآمیز و عجیب آن‌ها باعث خنده خواهد شد؛ اما باید درنظر داشته باشید که تأثیرگذاری رفتارهایی که از این دو‌نفر به‌صورت طنز سر می‌زند بسیار زیاد است.

این دو‌نفر به‌صورت عادی یکدیگر را تحقیر می‌کنند و به‌راحتی دروغ می‌گویند. لازم است از فرزندان خود راه‌کارهایی بخواهید که می‌تواند جایگزین رفتارهای برتری‌جویانۀ سام و پژمان باشد.

هم‌چنین اطلاعات تاریخی و سیاسی مانند حضور نازی‌ها در ایران برای ساخت بمب اتم، یا نابودی داعش توسط آمریکا در این محصول تنها برای خلق داستان استفاده شده است و هیچ مبنایی ندارد، پس بهتر است فرزند خود را از این موضوع آگاه کنید.

اشاره به تأسیسات هسته‌ای در ایران و تلاش دشمنان برای ایجاد اختلال در این تأسیسات فرصت مناسبی است تا فرزند شما به مطالعه و تحقیق در این زمینه روی بیاورد.

خلاصه: مکالمات و رفتارهایی با اشارات جنسی ممکن است سؤالات و بعضاً تصوراتی را برای نوجوانان ایجاد کند. رفتارهای طنزآمیز سام و پژمان تأثیرات بیشتری روی فرزندان شما خواهد داشت.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

دلیل اختلاف سام و پژمان چیست؟

در تماشای این فیلم جایی هست که سؤال مهمی برایت ایجاد شده باشد؟

رفتارهای سام و پژمان تا چه حد صحیح است؟

آیا رفتارهای زنان و مردان در این فیلم عادی است؟ چرا؟

دلیل تلاش کشورهایی مانند آمریکا برای ایجاد مشکل در تأسیسات هسته‌ای کشور ما چیست؟

این سؤالات کمک می‌کند تا ابهامات فرزند شما تا حدی برایتان مشخص شود. شما می‌توانید این ابهامات را شناسایی و برای حل آن بسته به روحیات فرزندتان تصمیم بگیرید.

داستان اثر

یک گروه آمریکایی تحت عنوان گروه «فیلم‌سازی» در تلاش است تا میزان زیادی «کیک زرد» را بدزدد. «سام درخشانی» و «پژمان جمشیدی» برای بازی در این فیلم ساختگی انتخاب می‌شوند. آن‌ها با «فربد مولیان» و دکتر و دخترش همراه می‌شوند. اختلافاتی میان مولیان، سام و پژمان وجود دارد که بیش از همه مربوط به سادگی و رفتارهای عجیب سام و پژمان می‌شود. محمولۀ کیک زرد توسط «طالبان» دزدیده می‌شود و این گروه مجبور است تا به مقرِّ آن‌ها در «لواسان» برود. آن‌ها وارد باغ لواسان شده و با طالبان درگیر می‌شوند. در این صحنه‌ها تیراندازی و خون‌ریزی دیده می‌شود.

جزئیات اثر

کارگردان/ مؤلف: پیمان قاسم‌خانی

نویسنده/ مترجم: پیمان قاسم‌خانی

نام تهیه‌کننده: محسن چگینی

نام بازیگران: پژمان جمشیدی، سام درخشانی، حامد کمیلی، ریحانه پارسا، فرهاد آییش، گوهر خیراندیش، علی اوجی.

نام شخصیت‌ها:

پژمان جمشیدی: بازیگری که در طول فیلم برای انجام یک پروژۀ امنیتی از او سوءاستفاده می‌شود،

سام درخشانی: بازیگری که در طول فیلم برای انجام یک پروژۀ امنیتی از او سوءاستفاده می‌شود. قرار است او با دختری که فامیلی‌اش «صاحبان صنایع» است ازدواج کند. این دختر برای سام شرط گذاشته است که یا باید بازیگری را انتخاب کند، یا او را. سام در نهایت بازیگری را انتخاب کرده و تمام وسایل لاکچری هدیه‌گرفته‌شده را پس می‌دهد.

فربد مولیان: جاسوسی که در جایگاه یک کارگردان سعی می‌کند به اهدافش برسد.

کشور سازنده: ایران

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد خوب، بد، جلف ۲

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!