• امروز : 10 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی فیلم جومانجی، به جنگل خوش آمدید! (Jumanji, welcome to the jungle )

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

4 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2735 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

چند نوجوان یک بازی به نام جومانجی را پیدا می‌کنند و وارد آن می‌شوند. آن‌ها برای نجات بازی باید جواهر دزدیده‌شده از چشم مجسمه را به آن بازگردانند. خشونت در این محصول شامل صحنه‌هایی است که در جریان بازی برای بازیکنان رخ می‌دهد، این صحنه‌ها، همراه با طنز نمایش داده شده است. این محصول در سال 2017 و در ژانر ماجراجویی تولید شده است.

سال 2017 119 دقيقه جزئیات کامل اثر
6 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

والدین باید درنظر داشته باشند در این سن، آن‌چیزی که اهمیت دارد عدم تحکم به نوجوان است؛ یعنی باید اجازه بدهند او عواقب انتخاب‌هایش را ببیند. میزان نمایش خشم و ناهنجاری اجتماعی در این محصول برای این بازه‌ی سنی نگران‌کننده نیست؛ اما لازم است والدین نوجوان را مجاب کنند که به همه‌چیز به دید انتقادی نگاه کند تا بتواند در مسیر شکل‌گیری شخصیتش موفق باشد.

خلاصه: میزان خشونت و ناهنجاری اجتماعی نگران‌کننده نیست، انتخاب فرزندتان را سرکوب نکنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

1) اگر آن‌ها جای اسپنسر بودند، تمایل داشتند به بازی برگردند؟

2) آیا هرکدام از بازیکنان می‌توانستند به تنهایی برای موفقیت تلاش کنند؟

3) کدام شخصیت داستان جذابیت بیشتری دارد و چرا؟

خلاصه: اگر آن‌ها جای اسپنسر بودند، تمایل داشتند به بازی برگردند؟

داستان اثر

این بازی قدرتمند، چهار نوجوان را به درون دنیای «جومانجی» می‌کشاند، دنیایی خطرناک پر از جانوران مختلف و وحشی همراه با جنگلی انبوه و حاوی چندین مدل پازل و تله‌‌ی مرگ‌بار. آن‌ها برای زنده‌ماندن باید به‌جای شخصیت‌های گیم بازی کنند: «اسپنسر» به یک ماجراجوی عضلانی، (دواین جانسون) تبدیل می‌شود، ورزشکار فوتبال به یک جانورشناس و متخصص سلاح، (کوین هارت) تبدیل می‌شود، دختر محبوب «بیتانی» به یک پروفسور جوان با بازی «جک بلک» تبدیل می‌شود و «مارتا» به یک تکاور و مبارز رقصنده (کارن گیلان) تبدیل می‌شود. وقتی آن‌ها وارد بازی می‌شوند متوجه این تغییر شخصیت‌ها می‌شوند، اینکه هریک از شخصیت‌های داستان قابلیتی دارد که در کنار هم می‌توانند مشکلات را حل کنند تا مراحل بازی را پشت سر بگذارنند. چیزی که آن‌ها کشف می‌کنند این است که فقط نمی‌توان جومانجی بازی کنند، بلکه باید زنده بمانند و برای زندگی بجنگند. وقتی آن‌ها وارد بازی می‌شوند در اولین اتفاق، یکی از شخصیت‌ها توسط «اسب آبی» بلعیده می‌شود؛ ولی بعد از مدتی درحالی‌که همه فکر می‌کردند او مرده است، از آسمان دوباره وارد بازی می‌شود و آن‌ها متوجه می‌شوند که هر بازیکن سه جان دارد که با هربار‌مردن یکی از جان‌هشایش کم می‌شود. آن‌ها باید برای اتمام بازی و بازگشت به دنیای واقعی، به خطرناک‌ترین ماجراجویی‌های زندگی خودشان پا بگذارند. باید برای نجات بازی، جواهری را که دشمنان سرزمین دزدیده‌اند، از آن‌ها پس بگیرند و به چشم «جگوار» برگردانند تا طلسم بازی باطل شود. دشمن آن‌ها متوجه شده است که عده‌ای آمده‌اند این جواهر را از او بدزدند، برای همین تعقیب‌و‌گریز را شروع می‌کند، بازیکنان هم از دست او فرار می‌کنند. این تعقیب‌و‌گریز در جنگل، بیایان، بازار و خیابان‌ها ادامه پیدا می‌کند و درنهایت اسپنسر موفق می‌شود به کمک دوستانش چشم جگوار را به‌جای اصلی‌اش بازگرداند و با فریاد‌زدن نام جومانجی بازی را به پایان برساند.

جزئیات اثر

کارگردان/ مؤلف: جیک کاسدان

نویسنده/ مترجم: کریس مک‌کنا

نام تهیه‌کننده: مت تولمک/ ویلیام تِیتلر

نام بازیگران: دواین جانسون، کوین هارت، جک بلک، کارن گیلان، نیک جوناس، مدیسون آیسمن و بابی کاناوله

نام شخصیت‌ها: ـ

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: sony company picture

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد جومانجی، به جنگل خوش آمدید!

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!