• امروز : 4 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم جهان با من برقص (Dance With Me)

author-img

توسط : نفیسه عبداللهی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

3192 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 14 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
دوستان جهان به‌خاطر بیماری او در آخرین جشن‌تولدش دور هم جمع می­شوند؛ اما در این دورهمی اتفاقاتی می­افتد که باعث می­شود هرکدام از افراد درباره‌ی سبک زندگی و روابط دوستانه­‌شان فکر کنند. این فیلم اولین ساخته سینمایی سروش صحت در مقام کارگردان است.
سال ۱۳۹۸ 93 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 5 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 13 +
بر اساس 2 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

فیلم «جهان با من برقص» دارای موضوعات مهمی درباره‌ی اهمیت زندگی و کوتاه‌بودن عمر، رفتار انسان­ها و روابط دوستانه­‌شان است که بیننده را به فکر فرو می­برد. شما هم لازم است دراین­باره به‌صورت مداوم و دیالوگ‌محور با فرزندتان صحبت کنید و نظر او را جویا شوید. در طول فیلم دو مورد اقدام به خودکشی دیده می‌شود. لازم است با فرزندان نوجوان خود درباره‌ی این موضوع صحبت کنید و از او بخواهید خودش را جای اطرافیان جهانگیر بگذارد و به راه‌هایی فکر کند که می‌تواند برای روحیه‌ی افسرده‌ی جهان مفید باشد.

خلاصه: درباره‌ی امید به زندگی، خودکشی و تأثیری که بر اطرافیان می‌گذارد، با فرزند خود صحبت کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

دلیل ناراحتی و افسردگی جهان چه بود؟

فیلم چه پیامی داشت؟

نظرت درباره‌ی روابط دوستانه شخصیت­‌ها و حضور آن­ها در شرایط سخت چیست؟

به‌نظرت چطور می‌توان از زندگی لذت برد؟

به‌عنوان یک دوست، چگونه می‌توانیم در زندگی اطرافیانمان که حس می‌کنیم ناراحت هستند یا دچار افسردگی شده‌اند، نقش مثبتی ایفا کنیم؟

خلاصه: به‌عنوان یک دوست، چگونه می‌توانیم در زندگی اطرافیانمان که حس می‌کنیم ناراحت هستند یا دچار افسردگی شده‌اند، نقش مثبتی ایفا کنیم؟

داستان اثر

«جهان» بعد از جدایی از همسرش، با «آسا»، دخترش، برای زندگی به شمال می­رود؛ اما چندوقت بعد متوجه می­شود سرطان دارد و فقط تا دوماه دیگر زنده است. برای همین «بهمن»، برادر جهان، همه‌ی دوستانش را برای دورهم‌بودن و جشن‌تولد جهان دعوت می­کند. بعد از رسیدن دوستان جهان، «احسان» و «فرخ» که از قبل به‌خاطر ازدواج فرخ با همسر سابق احسان از هم دلخور بودند، با هم بحث می­کنند و درگیر می­شوند. آسا هم که اطلاعی از بیماری پدرش ندارد، به پسری به نام «شایان» علاقه‌مند می­شود و به‌خاطر بی­محلی­های او تصمیم می‌گیرد با قرص خودکشی کند. جهان به‌خاطر بی­توجهی و نادیده‌گرفتن‌شدنِ خودش ازسوی دختر و دوستانش، افسرده می­شود و تصمیم می­گیرد خودش را به دار بزند؛ اما هنگامی‌که از دار آویزان می­شود، طناب پاره می­شود و به زمین می­افتد. او به‌مرور متوجه می­شود که حضور دوستانش و گذراندن وقت با آن­ها برای او کافی است.

جزئیات اثر

کارگردان / مؤلف: سروش صحت

نویسنده / مترجم: سروش صحت، ایمان صفایی

نام تهیه‌کننده: محمدرضا تخت‌کشیان

نام بازیگران: علی مصفا، جواد عزتی، هانیه توسلی، پژمان جمشیدی، سیاوش چراغی‌پور، کاظم سیاحی

نام شخصیت‌ها:

جهان: بعد از جدایی از همسرش با دخترش، آسا، به شمال می­رود و آنجا زندگی می­کند، او به‌خاطر بیماری سرطان تنها دو ماه زنده است،

بهمن: برادر جهان که دوستانش را برای جشن‌تولد او دعوت می­کند،

احسان: یکی از دوستان جهان است که بعد از جدایی از همسرش، نسیم، افسرده می­شود؛ زیرا دوستش، فرخ، با همسر سابقش ازدواج می­کند،

فرخ: دوست احسان که بعد از جدایی او از همسرش، با نسیم ازدواج می­کند.

کشور سازنده: ایران

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : مهدی بابازاده

۲۵ اسفند ۱۳۹۹

مناسب سن 15 +

در این فیلم بارها کنایه‌ها،شوخی‌هاو انگاره‌های جنسی و بی اخلاقی دیده می‌شود. ازدواج یک مرد میانسال با یک خانم جوان نیز سعی در دامن زدن به نگاه جنسی دارد اما این فیلم گاهی اوقات در بعضی صحنه‌ها از عرف جامعه جلوتر است و بعضی هنجار‌های اجتماعی جامعه ما را نادیده می‌گیرد و‌ از آن عبور می‌کند

بزرگسال

توسط : فاطمه سادات طباطبایی فر

۱۶ اسفند ۱۳۹۹

مناسب سن 10 +

این فیلم جنبه های اموزشی فراوانی دارد. 1-به وچی رسیدن و دونستن بیماری و نزدیکی مرگ 2- زندگی در طبیعت و وسیقی و درکی جدید از زندگی 3-قهر ها و اختلافات همیشگی بین ادم ها 4-ثروتمندی که معقد است اون ماشین و کارخانه هم خودش است و میتواند با ان ها همه چیز را به دست بیاورد 5-ادا و کارهای جوانان را کردن نمیتواند از سن افراد و شرایط جسمی ان ها را تغییر بدهد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد جهان با من برقص

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!