• امروز : 5 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم تاریک و شرور (The Dark And The Wicked)

author-img

توسط : گیتی بهامیر ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1834 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 17 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

«تاریک و شرور» فیلمی در ژانر وحشت و ساخته‌ی کشور آمریکاست. «لوئیز» و «مایکل» خواهر و برادری هستند که با شنیدن خبر بیماری پدر به مزرعه می‌آیند، ولی مادرشان آن‌­ها را از آمدنشان نکوهش می‌کند. آن‌­ها چیزهای عجیبی در مزرعه می‌بینند و بعد می‌فهمند که مزرعه در تسخیر ارواح است و همگی در این مزرعه جان خود را از دست می‌دهند. فیلم میزان بالایی از خشونت را واضح و همراه با موسیقی دلهره­‌آور به نمایش می‌گذارد.

ژانر : ترسناک

سال ۲۰۲۰ 95 دقیقه جزئیات کامل اثر
1 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این فیلم ترس‌ها و خشونت‌های بسیار بالایی مانند وجود ارواح، قطع‌شدن اعضای بدن، خودکشی‌های مکرّر شخصیت‌های فیلم و خونریزی‌های شدیدی دارد که بچه‌ها را می‌تواند تحت تأثیر شدید قرار دهد.

در انتخاب فیلم با توجه به حساسیت و روحیات فرزندتان عمل کنید و هنگام تماشای فیلم با فرزندان همراه باشید و به غیرواقعی‌بودن فیلم اشاره کنید. زیرا ممکن است تماشای این میزان از خشونت بی‌­پرده و ترس و اضطراب به روح و روان فرزندتان آسیب جدی وارد کند.

خلاصه: والدین باید بدانند بچه‌ها از نظر روحی و روانی خیلی شکننده هستند. پس در انتخاب‌ها فیلم باید دقت کافی را داشته باشند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

درباره محتوای فیلم با فرزندتان صحبت کنید تا فرزندتان متوجه اتفاقات و ماجراهای در فیلم بشود. از فرزندتان بخواهید احساسش را از دیدن فیلم بیان کنند.

خلاصه: از فرزند جوانتان بخواهید برداشتش از فیلم را برایتان بازگو کند.

داستان اثر

«توربره» روستایی دورافتاده از تگزاس است که زن و شوهری در آن زندگی می‌کنند. مرد که بیمار است و در بستر مرگ، به‌وسیله‌ی پرستاری مراقبت می‌شود. مایکل و لوئیز، بچه‌های خانواده، از شنیدن بیماری پدر به مزرعه می‌آیند ولی اتفاقات عجیبی می‌بینند. مادر موقعی که هویج خرد می‌کند در حالی که در تسخیر ارواح شرور است انگشتان خود را قطع می­کند و بعد خودش را دار می‌زند. اتفاقات عجیب پی‌درپی خود را نشان می‌دهند. لوئیز و مایکل روح مادر را می‌بینند و روح آن‌­ها را اذیت می‌کند. کشیشی به نام چارلی که بچه‌ها را از اوضاع مزرعه تا حدودی آگاه می‌کند با تسخیر روحی شبیه لوییز خودش را می‌کشد. مایکل که از این اوضاع ترسیده به منزل خودش برمی‌گردد ولی اجساد همسر و دخترانش را می‌بیند و فکر می‌کند واقعیت است در صورتی که توهم بوده، گلوی خودش را می‌برد. لویئز که از رفتن برادرش از مزرعه ترسیده و ناراحت است دختر جوانی را می‌بیند که نوه چارلی است ولی بعد معلوم می‌شود که او هم روح بوده و برای اذیت‌کردن او آمده است. در همین هنگام پدر لوئیز می‌میرد و زمانی که کنار تخت او ایستاده روح آوازخوان مادر را می­بیند و به او حمله می‌کند و او هم کشته می‌شود.

جزئیات اثر

کارگردان: Bryan Bertino

نویسنده: Bryan Bertino

تهیه‌کننده: Bryan Bertino / Adrienne Biddle

بازیگران: Marin Ireland Michael Abbott Jr. Xander Berkeley

شخصیت‌ها:

لوئیز: دختر خانواده که برای دیدن پدر بیمارش به مزرعه می‌رود.

مایکل: با اینکه پسر خانواده است به‌خاطر همسر و دخترانش مزرعه را ترک می‌کند. مادر: به این دلیل که ارواح او را تسخیر کرده‌اند، خودش را می‌کشد.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Unbroken Pictures The Traveling Picture Show Company Inwood Road Films

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد تاریک و شرور

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!