• امروز : 5 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم بیل و تد در برابر موسیقی (Bill & Ted Face the Music)

author-img

توسط : پریسا نوری پور ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

930 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 10 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

 

در سال 2020 دو گیتاریست دست‌وپاچلفتی به نام‌های بیل و تد باید به دستور پیشوای بزرگِ سال 2720 آهنگی بنوازند که به سبب آن دنیا با یکدیگر متحد بشوند و نظم و هماهنگی به زمان و مکان در تمامی قرون و اعصار بازگردد. آن دو با کمک دختران خود یعنی تئا و بیلی و گروهی که آنها از بهترین موزیسین‌های دوران گذشته و ماقبل تاریخ دست و پا کرده بودند، این موسیقی را اجرا کردند و دنیا را از نابودی و بی‌نظمی نجات دادند. ژانر این اثر کمدی-تخیلی است. در این فیلم، موسیقی، گروه دوستی و خانواده سه عنصر نجات‌بخش و حیاتی برای زندگی بشر معرفی می‌شود.

ژانر : کمدی

سال ۲۰۲۰ 91 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

تئا و بیلی دو دختران نوجوانی هستند که به موسیقی و سبک موسیقایی پدرانشان علاقه دارند. آنها برای کمک به پدران خود یک گروه بزرگ موسیقی تشکیل می‌دهند و در آخر کار اصلی که همان نجات دنیا با موسیقی است را انجام می‌دهند. تئا و بیلی از سوی گروه و از سوی پدرانشان پذیرفته می‌شوند و برای اولین‌بار استعداد خود را در ساخت یک آهنگ نشان می‌دهند. ایده‌های این دو دختر در ساخت این آهنگ و تشکیل این گروه دیده می‌شود و ارزش کار آنها نیز در انتهای داستان به نمایش گذاشته می‌شود. والدین می‌توانند با الگوگیری از تد و بیل، استعداد فرزندان خود را ببینند و آنها را در بروز آن تشویق کنند.

خانواده و گروه دوستی در این اثر عناصری نجات‌بخش معرفی می‌شوند. بیلی و تئا دختران بیل و تد بزرگترین همراهان و مشوقان اصلی پدرانشان در عرصه‌ی موسیقی راک بودند و بدون حضور آنها و گروه دسن نشانده‌ی آنها، موسیقی‌ای که بتواند دنیا را متحد کند هرگز ساخته نمی‌شد. والدین می‌توانند برای فرزندان خود ارزش عناصری چون گروه دوستی و کار تیمی، همکاری، مشارکت و تشویق اعضای خانواده برای دست یافتن به یک موفقیت بزرگ یا کوچک را تشریح و توصیف کنند.

خلاصه:

دیدن نوجوانان و شنیدن ایده‌های آنان و از سوی دیگر لزوم داشتن خانواده‌ای گرم و گروه دوستی سالم و متحد عناصری هستند که داستان این اثر را به سمت نوع‌دوستی، مشارکت و پیشرفت سوق می‌دهد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

عامل اصلی شکست‌های بیل و تد در عرصه‌ی موسیقی چه چیزی بود؟

اگر بیل و تد یک گروه موسیقی تشکیل می‌دادند، وضعیت بهتری پیدا نمی‌کردند؟

اگر تئا و بیلی گروه موسیقی را تشکیل نمی‌دادند، در اجرای موسیقی موفق می‌شدند؟

اشتباه جوانا و الیزابت در قبال زندگی مشترکشان چه بود؟

موسیقی در این اثر چه کارکردی داشت؟

چه عوامل دیگری می‌تواند مردم دنیا را با یکدیگر متحد کند؟

خلاصه:

چه عوامل دیگری می‌تواند مردم دنیا را با یکدیگر متحد کند؟

داستان اثر

دو گیتاریست دست‌وپاچلفتی به نام‌های بیل و تد که دوستان دوران کودکی یکدیگر هستند تمام زندگی خود را صرف موسیقی کرده‌اند. آنها در گذشته عضو گروه موسیقی Wyld Stallyns بوده‌اند، اما رفته‌رفته با بروز اختلافاتی، گروه آنها از هم پاشید و تنها این بیل و تد بودند که همکاری خود را ادامه دادند. بیل و تد همیشه آرزو داشتند آهنگی بسازند که با اجرای آن تمام دنیا را با یکدیگر متحد کنند، اما هرسال ضعیف‌تر از سال پیش ظاهر می‌شدند به طوری که دیگر طرفداری برای آنها باقی نمانده بود و  همسرانشان نیز دیگر از زندگی با آن دو خسته شده بودند. یک روز کیلی دختر دانشمند و پیشگوی بزرگ یعنی روفوس از سال 2720 به سال 2020 سفر می‌کند و بیل و تد را با خود به آینده می‌برد. بیل و تد با مادر کیلی یعنی پیشوای بزرگ دیدار می‌کنند و از آنها خواسته می‌شود که در ساعت 7:17 دقیقه‌ی شب در منطقه‌ای به نام MP 46 آهنگی بنوازند که دنیا را با یکدیگر متحد کنند، در غیر این صورت گردانه‌ی زمین از مدار خارج شده و زمان و مکان نظم خود را از دست می‌دهند. بیل و تد که توانایی ساختن چنین آهنگی را نداشتند تصمیم می‌گیرند با باجه تلفن مقر پیشوای بزرگ به آینده‌های خود سفر کنند و از آینده‌ی خودشان راز ساخت این آهنگ را بپرسند. پیشوای بزرگ که از تقلب آن دو مطلع می‌شود رباتی به نام دنیس را مأمور یافتن و کشتن آن دو می‌کند. کیلی که از ماجرا باخبر می‌شود برای هشدار نزد تئا و بیلی می‌رود. تئا و بیلی که ماجراجوتر از پدران خود بودند، تصمیم می‌گیرند به کمک کیلی به گذشته سفر کنند تا از بهترین موزیسین‌های دنیا یک گروه موسیقی وزین تشکیل بدهند. آنها جیمی هندریکس، لویی آرمسترانگ، ولفگانگ آمادئوس موتزارت، لینگ لون و گروم درامر را از دوران ماقبل تاریخ استخدام کردند اما همگی آنها به سبب اشتباه دنیس کشته شده و به جهنم می‌روند. تد و بیل نیز با کهنسالی خود دیدار کرده و به موسیقی موردنظرشان دست پیدا می‌کنند. دنیس به بیل و تد خبر می‌دهد که فرزندانشان در جهنم هستند. بیل و تد نیز عصبانی شده و فلش موسیقی را شکسته و از ربات می‌خواهند که آنها را نزد دخترانشان ببرد. آنها در جهنم با یکدیگر دیدار می‌کنند و با «مرگ» عضو سابق گروه Wyld Stallyns نیز روبه‌رو می‌شوند. حالا دیگر دقایقی تا ساعت 7:17 دقیقه باقی نمانده. بیل و تد متوجه می‌شوند که این تئا و بیلی هستند که باید موسیقی دنیای متحد را بنوازند. تئا و بیلی با گروهی که دست و پا کرده بودند، به کمک مرگ موسیقی را نواختند و نظم و اتحاد را به دنیا بازگرداند.

جزئیات اثر

کارگردان: دین پاریسوت/ Dean Parisot

نویسنده: کریس ماتسون- اد سلیمان/ Chris Matheson- Ed Solomon

نام تهیه کننده:

اسکات کروپف - الکس لبویچی - دیوید هرینگ - استیو پونس - اد سلیمان - الکس وینتر

Scott Kroopf - Alex Lebovici - David Haring - Steve Ponce - Ed Solomon - Alex Winter

نام بازیگران:

کیانو ریوز - الکس وینتر - کریستن شال - سامارا ویوینگ- بریجت لوندی پین - آنتونی کاریگان - ارین هیز -جیما میس - هلند تیلور - کید کودی - ویلیام سدلر - جیلیان بل

Keanu Reeves - Alex Winter - Kristen Schaal - Samara Weaving - Brigette Lundy Paine - Anthony Carrigan - Erinn Hayes -Jayma Mays - Holland Taylor - Kid Cudi- William Sadler -Jillian Bell

نام شخصیت ها:

تد لوگان: او یک گیتاریست در عرصه‌ی موسیقی راک است که قبلا عضو گروه  Wyld Stallynsبوده است.

بیل پرستون: او نیز یک گیتاریست در عرصه‌ی موسیقی راک است که قبلا عضو گروه Wyld Stallyns بوده است.

تئا (تئادورا): او دختر تد است که به موسیقی، تد و سبک موسیقایی او بسیار علاقه‌مند است.

بیلی: او نیز دختر بیل است که به موسیقی، بیل و سبک موسیقایی او بسیار علاقه‌مند است.

کیلی: او دختر روفوس (دانشمند و پیشگوی بزرگ) و راهنمای بیل و تد است که به سال 2720 تعلق دارد.

پیشوای بزرگ: او مادر کلی است که مسئول رهبری فضا و مکان در کره‌ی زمین را بر عهده دارد.

الیزابت: او همسر تد است.

جوانا: او همسر بیل است.

مرگ: او یکی از اعضای گروه Wyld Stallyns بوده است که در گذشته به خاطر اختلاف با بیل و تد از گروه کناره‌گیری کرده است.

دنیس: رباتی است که از طرف پیشوای بزرگ مسئولیت کشتن بیل و تد را بر عهده دارد.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده:      Orion Pictures - Endeavor Content - Hammerstone Studios

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد بیل و تد در برابر موسیقی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!