• امروز : 10 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی فیلم بیل را بکش ۲ (2 Kill the Bill )

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

4 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2205 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 17 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
در ادامۀ سری انتقام‌های کیدو، این بار نوبت به باد، برادر بیل و خود بیل می‌رسد. او برای رسیدن به بیل راه سختی را طی می‌کند؛ اما وقتی به او می‌رسد و می‌خواهد انتقامش را بگیرد، متوجه می‌شود که دخترش زنده است.
سال 2004 دوساعت و شانزده‌ دقیقه جزئیات کامل اثر
3 مناسب خانواده 4 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 12 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این محصول ضمن نمایش درگیری‌ها و خشم میان شخصیت‌ها، فضایی کاملاً انتقام‌جویانه و کینه‌توزانه دارد که می‌تواند اثرات منفی بر روحیات فرزندان بگذراد. حتماً باید درنظر داشت گفت‌وگو پیرامون جنبه‌های منفی این اثر می‌تواند باعث پیش‌گیری از آثار مخرب باشد.

در طول فیلم، کیدو برای رسیدن به هدفش که کشتن بیل است، انسان‌های زیادی را می‌کشد و رفتارهای خشونت‌بار زیادی انجام می‌دهد، اگر مخاطب بخواهد از این شخصیت الگو‌برداری کند، جنبه‌های منفی این شخصیت بیشتر از جنبه‌های مثبت آن است.

خلاصه: این محصول ضمن نمایش درگیری‌ها و خشم میان شخصیت‌ها، فضایی کاملاً انتقام‌جویانه و کینه‌توزانه دارد که می‌تواند اثرات منفی بر روحیات فرزندان بگذارد. حتماً باید درنظر داشت گفت‌وگو پیرامون جنبه‌های منفی این اثر می‌تواند باعث پیش‌گیری از آثار مخرب باشد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

اگر آن‌ها جای کیدو بودند، با بیل چه می‌کردند؟

آیا انتقام می‌تواند چارۀ مشکلات باشد؟

چرا بیل تلاش داشت متوجه شود حقیقت درمورد ترک کیدو چه بوده است؟

خلاصه: آیا انتقام می‌تواند چارۀ مشکلات باشد؟

داستان اثر

صحنۀ اول فیلم تک‌گویی عروس در‌حال رانندگی است که ماجرا را سربسته تعریف می‌کند و می‌گوید به قصد کشتن بیل حرکت می‌کند و تا به حال خیلی‌ها را کشته است. فیلم‌برداری این صحنه به‌صورت سیاه‌و‌سفید انجام شده ‌است. باد، برادر بیل، به‌عنوان بانسر در یک «بار» در تگزاس کار می‌کند. بانسری که در کار خود موفق هم نیست و رئیسش از او ناراضی است. یک شب باد به خانه‌اش که کاروانی کنار کوه و بیابان است، برمی‌گردد و عروس را می‌بیند که زیر کاروان کمین کرده ‌است. باد به درون می‌رود و عروس در را باز می‌کند که با شمشیر به او حمله کند؛ اما باد تفنگ به دست منتظر روی صندلی نشسته است و خرده‌های سنگ‌نمک به سینۀ عروس شلیک می‌کند. باد عروس را دست‌و‌پا‌بسته در تابوتی به‌صورت زنده دفن می‌کند. فیلم فلش‌بکی به زمان گذشته دارد که در آن بیل و عروس به نزد پای‌می، استاد چینی هنرهای رزمی، می‌روند تا به عروس آموزش دهد. پای‌می به او طی دوره‌ای طولانی و دردناک آموزش می‌دهد و چند تکنیک انحصاری را هم به او یاد می‌دهد، از جمله مشت شش‌اینچی. (ضربه با حداکثر قوا از فاصلۀ ۱۵ سانتی‌متری که حرکت مشخص بروس‌لی بود)

 فلش‌بک تمام می‌شود و عروس را در تابوت می‌بینیم که با تیغی که در چکمه‌اش مخفی کرده، خود را آزاد می‌کند و با استفاده از تکنیک مشت شش‌اینچی تابوت را می‌شکند و از قبر بیرون می‌آید. همان شب باد با «ال‌درایور» تماس می‌گیرد و می‌گوید عروس را کشته و حاضر است شمشیر هاتور‌هانزوی او را به یک میلیون دلار بفروشد. صبح روز بعد ال‌درایور با پول از راه می‌رسد. باد کیف حاوی پول را باز می‌کند و ناگهان یک مار مامبای سیاه که ال‌درایور در کیف گذاشته بود، او را نیش می‌زند. در ضمن اینکه باد جان می‌کَنَد، ال‌درایور از ویژگی‌های مامبای سیاه می‌گوید. سپس به بیل زنگ می‌زند و نشانی گور اشتباهی را که باد به او داده است به بیل می‌دهد و می‌گوید آنجا آرامگاه ابدی «بئاتریکس کیدو» است. این اولین‌بار است که در فیلم نام عروس را به‌طور واضح و با اطمینان می‌شنویم.

دفعۀ پیش زمانی است که بیل قبل از کشتار با او در کلیسا دیدار می‌کند و او را Kiddo خطاب می‌کند؛ اما از دید بیننده ممکن است این خطابی محبت‌آمیز به نظر برسد، پس از تماس، کیدو از راه می‌رسد و دو زن با هم درگیر نبرد می‌شوند. در طی نبرد ال‌درایور اعتراف می‌کند که او پای‌می را به تلافی بیرون‌آوردن یک چشمش مسموم کرده ‌است. کیدو چشم دیگر او را بیرون می‌آورد و او را به حال خود، نزدیک مار مامبای سیاه رها می‌کند.

کیدو پدرخواندۀ بیل را می‌یابد و او با مِیل آدرس بیل را به او می‌دهد و می‌گوید خود بیل هم می‌خواهد او را ببیند. کیدو به سراغ بیل می‌رود؛ اما در آنجا از دیدن دختر خردسال خود شگفت‌زده می‌شود. بیل از کودک نگهداری کرده بود. شب‌هنگام بیل با تفنگ سرمِ راستی به کیدو تزریق می‌کند و او را وادار می‌کند که بگوید چرا او را ترک کرده و کیدو می‌گوید این کار را کرده تا فرزندش دور از محیط زندگی بیل به دنیا بیاید و بزرگ شود و زندگی‌ای طبیعی داشته باشد. در نبردی که بعد از آن در‌می‌گیرد، کیدو تکنیک دیگر پای‌می، کف پنج‌نقطه‌ای انفجار قلب را که پنهان مانده بود به‌کار می‌گیرد و بیل می‌میرد.

جزئیات اثر

  1. کارگردان/ مؤلف: کوئنتین تارانتینو
  2. نویسنده/ مترجم: کوئنتین تارانتینو
  3. نام تهیه‌کننده: لورنس بندر
  4. نام بازیگران: اوما تورمن، دیوید کارادین، ویویکا ای فاکس، لوسی لیو، مایکل مدسن و داریل هاناه.
  5. نام شخصیت‌ها: کیدو / ارلن: همسر بیل، بیل: رئیس یک گروه قاتل، باد: از اعضای تیم چهارنفره‌ای که به کیدو حمله کرده است، الی: از اعضای تیم چهارنفرۀ حمله به کیدو و قاتل پای‌می، پای می: استاد کونگ‌فوی بیل و کیدو.
  6. کشور سازنده: آمریکا
  7. کمپانی سازنده: Mirmax

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : روژه روتین مایر

۹ مرداد ۱۴۰۲

مناسب سن 12 +

امر به معروف و نهی از منکر واقعی ایجاد عدالت

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد بیل را بکش ۲

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!