• امروز : 9 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی فیلم بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت (Batman v Superman: Dawn of/ Justice )

author-img

توسط : مهسا خاکپور ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2501 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 14 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

بتمن علیه سوپر‌من یک فیلم ابر‌قهرمانانه و اکشن است که براساس شخصیت‌های ابر‌قهرمان دی‌سی کمیک ساخته شده است. این فیلم دنباله‌ی اتفاقات فیلم مرد پولادین است و به روایت داستان بتمن هم می‌پردازد و این‌بار هر‌کدام از این شخصیت‌ها تصور می‌کنند که دیگری عدالت را رعایت نمی‌کند و بر علیه هم قرار می‌گیرند. یک میلیاردر جوان به نام لکس هم تلاش دارد تا سلاحی علیه کریپتونی‌ها بسازد. سوپر‌من به‌خاطر حرف‌های رسانه‌ها و مردم ناراضی دچار شک شده است که آیا باید دست از نجات دادن آدم‌ها بردارد یا نه. و بتمن عصبانی از سوپر‌من، می‌خواهد با دزدیدن سلاح لکس سوپر‌من را بکشد، اما در نهایت متوجه داستان اصلی می‌شوند و مجبور می‌شوند با یکدیگر همکاری کنند.

ژانر : ابرقهرمانی

سال 2016 183 دقیقه جزئیات کامل اثر
6 مناسب خانواده 2 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 13 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این فیلم محصول سال 2016 و درامی جدّی در ژانر ابر‌قهرمانی است که شخصیت‌های کمیک دی‌سی، بت‌من و سوپر‌من، در طی سو‌ءتفاهم‌هایی، فکر می‌کنند که دیگری عدالت را رعایت نمی‌کند و برای بشریت خطرناک است و درمقابل یکدیگر قرار می‌گیرند.

در واقع فیلم با داستان پیچیده‌ای که دارد، درک موقعیت‌ها و اتفاقات متفاوت تا اواسط فیلم کمی دشوار است اما بعد از اینکه نقش لکس، میلیاردر جوانی که قصد ساخت اسلحه‌ای در مقابل کریپتونی‌ها را دارد، مشخص می‌شود، گره‌های اصلی فیلم باز شده و درک موقعیت‌ها آسان‌تر می‌شود.

در این فیلم صحنه‌های اکشنی چون شلیک‌، انفجار، درگیری، گروگان‌گیری و حتی سوزاندن آدم‌ها وجود دارد و این خشونت‌های هیجان‌انگیز در سرتاسر فیلم وجود دارند. رسانه‌ها و مردم عادی علیه کار‌های سوپر‌‌من شهادت می‌دهند و او را متهم می‌کنند که چطور تصمیم می‌گیرد که چه کسانی را نجات دهد. این پیچیدگی‌ها و یأس فلسفی شخصیت ابر‌قهرمانی مثبت، می‌تواند سؤال‌بر‌انگیز باشد و موقعیت خوبی را برای صحبت‌کردن درباره‌ی نقش مردم و اینکه چقدر نظر آن‌ها می‌تواند درست و تأثیر‌گذار باشد به وجود بیاورد.

در نسخه‌ی بدون‌سانسور صحنه‌هایی از بوسه و هم‌آغوشی در وان حمام بین سوپر‌من و دوست‌دخترش وجود دارد.

خلاصه: این فیلم صحنه‌هایی زیادی از خشونت را به نمایش می‌گذارد و در نسخه‌های بدون‌سانسور صحنه‌هایی از بوسه وجود دارد. داستان این اثر کمی پیچیده است.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

با فرزند خود درمورد سفیدمطلق‌نبودن آدم‌ها و امکان اشتباه‌کردن همه‌ی آدم‌ها حرف بزنید. درمورد تأثیر رسانه‌ها بر روی نگرش مردم با فرزند خود حرف بزنید.

در این فیلم نشان داده می‌شود که یک شهادت دروغ باعث بدنامی شدید یک قهرمان مردمی و ناامیدی او از نجات آدم‌ها می‌شود، درمورد اهمیت اثبات ادعا توسط مدعی برای محکوم‌کردن یک متهم با فرزند خود حرف بزنید.

درمورد نتیجه‌گیری‌های عجولانه‌ی دو شخصیت و شکل‌نگرفتن گفت‌وگوی مؤثر بین آن‌ها برای رفع سوء‌تفاهم‌ها از فرزند خود سؤال بپرسید. به‌عنوان‌مثال بپرسید اگر سوپر‌من و بتمن قبل از مبارزه به حرف‌های هم گوش می‌کردند چه اتفاقی می‌افتاد؟

درمورد اهمیت کار‌ گروهی با فرزند خود صحبت کنید.

خلاصه: درمورد تأثیر شدید رسانه‌ها (خصوصاً با ادعا‌های اثبات‌نشده) بر نگرش مردم با فرزند خود صحبت کنید.

داستان اثر

سوپر‌من در مبارزه با زاد (فرمانده کریپتونی) در گاتهام ویرانی‌هایی به بار می‌آورد که باعث عصبانیت بتمن می‌شود. هجده ماه بعد، زمانی‌که سوپر‌من تلاش می‌کند لوئیس را در یک گروگان‌گیری نجات دهد باعث آسیب‌رساندن به افراد دیگری می‌شود و رسانه‌ها از عملکرد سوپرمن انتقاد می‌کنند که او چطور تشخیص می‌‌دهد کدام جان‌ها ارزش نجات‌دادن دارند و کدام جان‌ها ندارند.

ازطرفی، سوپر‌من به گاتهام می‌رود و متوجه می‌شود که نیروی پلیس گاتهام فقط به حرف بتمن گوش می‌دهد و در‌واقع دادرسی واقعی در دستان بتمن است. لکس، پسر جوانی که مدیر یک کمپانی بزرگ است، می‌خواهد سلاحی علیه کریپتونی‌ها بسازد. او بتمن و سوپر‌من را در موقعیتی علیه هم قرار می‌دهد، اما آن‌ها درنهایت باید با یک نیروی خطرناک‌تر بجنگند پس باهم متحد می‌شوند.

جزئیات اثر

کارگردان: Zack Snyder زک اسنایدر

نویسنده: Chris Terrio, David S. Goyer |کریس تریو ، دیوید اس. گویر

تهیه‌کننده: Charles Roven ,Deborah Snyderچارلز روون ، دبورا اسنایدر

بازیگران: Ben Affleck, Henry Cavill, Amy Adamsبن افلک ، هنری کاویل ، امی آدامز

شخصیت‌ها:

سوپرمن: شخصیت ابر‌قهرمانی که در یک سیاره به نام کریپتون به دنیا آمده و به جنگ با نا‌عدالتی می‌پردازد.

بتمن: ابرقهرمانی‌ که توانسته با ابزار‌ها و تکنولوژی‌های روز یک مبارز ابر‌قهرمان علیه نا‌عدالتی بشود.

لوئیس: دوست‌دختر خبرنگار سوپر‌من است که تلاش می‌کند اثبات کند برای سوپر‌من پاپوش درست کرده‌اند.

لکس: مدیر‌ جوان یک کمپانی بز‌‌‌رگ است که می‌خواهد سلاحی علیه کریپتونی‌ها بسازد.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Warner Bros

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : آرمان احمدی

۲۲ دی ۱۴۰۱

مناسب سن 13 +

به نظرم فیلم بدی بود چون بتمن آدم میکشت به غیر از اون اوریجن خلق شدن دومزدی بد بود و لکس لوتر هم عین کمیک ها کچل نبود

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!