• امروز : 10 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی فیلم بازیکن شماره یک آماده (Ready Player One)

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

4 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

2234 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 12 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
چقدر تخیّلتان قوی است؟ تاکنون به دنیایی فکر کرده‌اید که در آن بتوانید هرآنچه را که تخیّل می‌کنید داشته باشید؟ «اسپیلبرگ» این بار دانشمندی به نام «هالیدی» را معرفی می‌کند که در سال 2045، با خلق یک بازی و با قراردادن عینک واقعیت مجازی روی چشمانتان، شما را به تمام آرزوها و تخیّلاتتان می‌رساند. حالا همۀ بازیکنان در تلاشند تا حاکم این بازی شوند.
سال 2018 141 دقیقه جزئیات کامل اثر
3 مناسب خانواده 5 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 7 +
بر اساس 3 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

دعوا بر سر ثروت و حکومت بر جهان است و سوال این است که چه کسی حکمران بهتری می‌تواند باشد؟ یک بازی مجازی همۀ مردم جهان را با خود همراه کرده است و سازندۀ آن راهی گذاشته است تا بعد از مرگش، حکومت بر این جهان مجازی به دست کسی بیفتد که معماهای سه‎گانه را حل کند. «وید» به کمک دوستانش این معماها را حل می‌کند و مردم نیز با او همراه می‌شوند. همزمان با وید، شرکت دیگری با استخدام کارمندان بسیاری در تلاش است تا این حکومت را به دست بیاورد. علت اقبال مردم به وید این است که او را فردی مناسب‌تر می‌دانند و می‌خواهند جلوی شرکت «آ.اٌ.آ» را بگیرند.

آورده‌اند که انوشیروان عادل را در شکارگاهی صید کباب کردند و نمک نبود. غلامی به روستا رفت تا نمک آرَد. نوشیروان گفت نمک به قیمت بستان تا رسمی نشود و ده خراب نگردد. گفتند از این قدر چه خلل آید؟ گفت: بنیاد ظلم در جهان اوّل اندکی بوده است هر که آمد بر او مزیدی کرده تا بدین غایت رسیده؛ اگر ز باغ رعیت ملِک خورَد سیبی *** برآورند غلامانِ او درخت از بیخ

وید همچنان که ممکن است برای کودکان جذاب باشد، بهتر است بر روی ویژگی‌های خوبش تاکید کنید و با آن‌ها صحبت کنید. به کارهای خوبی که او پس از حکمرانی بر بازی «اوسیس» انجام می‌دهد تکیه کنید و تلاش‌ها و از خودگذشتگی‌هایش را گوشزد کنید.

وید روابط عاشقانه‌ای را با «سامانتا» برقرار می‌کند. در ابتدا این دو نفر یکدیگر را نمی‌شناسند و تنها با هویت‌های جعلی در بازی با یکدیگر آشنا شده‎اند. والدین عزیز بهتر می‌دانند که چه مدل از دوستی برای فرزندشان مناسب است، اما به نظر می‌رسد می‌توان این اتفاق را بهانه‌ای کرد تا دربارۀ خوبی‌ها و بدی‌های دوستی‌های مجازی با فرزندتان گفتگو کنید. احساسات نوجوان شما در این سن با رفتارهای عاشقانه تحریک می‌شود و ممکن است رفتارهای هیجانی از خود نشان دهد. هیچ‌کس جز شما نمی‌تواند همدم و هم‌صحبت خوبی برای فرزندتان باشد پس با او همراهی کنید.

از فرزند خود دربارۀ دوستانش، روابطش با آن‌ها و ملاک‌هایی که برای دوستی دارد بپرسید. به او توضیح دهید که بخش مهمی از زندگی هرشخصی می‌تواند در رابطه با دوستانش شکل بگیرد. با او از اهمیت کار گروهی بگویید و ویژگی‌هایی که می‌تواند موجب موفقیت یک گروه شود را موضوع بحث کنید.

اگر فرزند شما احساس می‌کند به اندازۀ کافی فرد مهمی نیست، سعی کنید با تکیه بر محتوای این محصول کارهای مهمی به او بسپارید و اجازه دهید خود را در انجام کارها نشان داده و تشویق شود تا بتواند تصور مثبتی از خود داشته باشد.

اگر فرزند شما با دیدن این فیلم دچار ترس از آینده و تغییرات آن شده یا سوالی برای او ایجاد شده است، سعی کنید با همکاری با او در این موضوعات تحقیق کنید و اجازه دهید تا به کمک هم به یک نتیجۀ واقعی برسید. اگر می‌توانید در این زمینه از استادان، معلمان و صاحب‌نظران کمک بگیرید.

این فیلم می‌تواند هشداری باشد برای شما تا بیشتر به تکنولوژی توجه کنید و آن را جدی بگیرید.

خشونت موجود در فیلم برای سنین بالای 12 سال اذیت‎کننده نیست، اما بهتر است با گفتگو و تشویق فرزندتان به فعالیت‌های مناسبِ دیگر از الگوبرداری‌های منفی جلوگیری کنید.

خلاصه: دربارۀ ویژگی‌های مثبت وید با فرزندتان صحبت کنید و سوال‎هایش دربارۀ آینده را با کمک هم حل کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از فرزند خود بپرسید چرا مردم در این سطح درگیر دنیای مجازی شده اند؟ با درگیری در این دنیا چه چیزهایی را از دست می‌دهند؟

از فرزند خود بپرسید از بین گروه دوستان وید از کدام شخصیت بیشتر خوشش می‌آید؟ چرا؟

چه ویژگی هایی در این گروه دوستی وجود دارد که می‌تواند مهم باشد؟

از فرزند خود بپرسید چه ویژگی‌هایی در وید باعث موفقیت او شد؟

چگونه می‌شود به مردم کمک کرد و کار مهمی انجام داد؟

خلاصه: از فرزند خود بپرسید چرا مردم تا این حد درگیر دنیای مجازی شده‎اند؟

داستان اثر

شاید با دیدن این فیلم بهت‌زده شوید! در سال 2045، همۀ مردم بیشتر وقتشان را با استفاده از عینک‌های واقعیت مجازی (VR) در یک بازی صرف می‌کنند که توسط دانشمندی به نام «هالیدی» ساخته شده است. هالیدی بازی «اوسیس» را به‌گونه‌ای خلق کرده است که تنها محدودیتش قدرت تخیّل افراد است. آدم‌ها می‌توانند در این بازی هرکاری که دوست داشته باشند انجام دهند؛ به هرجا که بخواهند بروند و هویت، چهره و تیپ دیگری داشته باشند. روزی که هالیدی می‌میرد فیلمی از او منتشر می‌شود که می‌گوید در بازی، تخم‎مرغی پنهان شده است که با پیداکردن آن می‌توانید ثروت هالیدی را به دست آورده و مالک کلّ دنیای اوسیس شوید.

«وید واتز» که نام مجازی او «پارزیوال» است با حضور در کتابخانۀ خاطرات و افکار هالیدی، اولین معما را حل می‌کند و با شرکت در یک مسابقۀ ماشین‎سواری، کلید اول را به دست می‌آورد. او در این زمان با دختری آشنا می‌شود که در بازی نامش «سم» است، اما در واقعیت او را «سامانتا» صدا می‌کنند. وید پدر و مادر خود را از دست داده و در محله‌ای زاغه‌نشین با خاله و شوهرخاله‌اش زندگی می‌کند و روابط خوبی با آن‌ها ندارد.

وید عاشق سامانتا می‌شود و زمانی که در دنیای اوسیس با او قرار می‌گذارد، اسم واقعی خود را لو می‌دهد. از سوی دیگر شرکتی با نام «آ.اٌ.آ» با استخدام کارمندان زیادی سعی دارد تا حکومت بر بازی را به دست بیاورد. رئیس این شرکت زندگی واقعی وید را پیدا می‌کند و سعی دارد او را نابود کند، اما کمک‎های سامانتا به وید شرکت را ناکام می‌گذارد.

از آن به بعد وید و سامانتا به همراه دوستان مجازیشان به نام‌های «ایچ»، «دایتو» و «شو» به‎دنبال حل دیگر معماهای بازی می‌روند و در تمام این مدت شرکت آ.اٌ.آ در تلاش است تا از آن‌ها پیشی گرفته و خودش مالک بازی شود.

در پایان فیلم با شکل‌گیری جنگی بزرگ میان مردم و شرکت آ.اٌ.آ، وید موفق می‌شود معمای آخر را حل کرده و حاکم بازی شود.

جزئیات اثر

کارگردان: استیون اسپیلبرگ

نویسنده: زک پن _ ارنست کلاین

نام بازیگران:تای شرایدن_اولیویا کوک_بن مندلسون_تی جی میلر

ژانر اثر: علمی تخیلی

کشور سازنده: آمریکا

شرکت سازنده: دریم‌ورکس

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : مانی حسن پور

۱۴ مرداد ۱۴۰۲

مناسب سن 12 +

برای کودکان زیاد مناسب نبود چون تکیه هایی از فیلم درخشش را نشان می داد ولی در کل عالی بود

بزرگسال

توسط : فدایی ولایت

۷ فروردین ۱۴۰۱

مناسب سن 5 +

پوشش نا مناسب هم مشاهده می شود.

بزرگسال

توسط : فدایی ولایت

۷ فروردین ۱۴۰۱

مناسب سن 5 +

تعداد صحنه ها بیش از این است و حتی در چند مورد رقص زن و مرد مشاهده می شود.

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد بازیکن شماره یک آماده

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!