• امروز : 6 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم انتقام‌جویان: عصر اولتران (Avengers: Age of Ultron)

author-img

توسط : مهسا خاکپور ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1711 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 14 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

انتقام جویان عصر اولتران یک داستان دیگر از نجات زمین توسط ابرقهرمانان دنیای مارول است. البته این‌بار استارک با اشتباهات محاسباتی خود باعث ساخته شدن این مشکل شده است و حالا به کمک تمام انتقام‌جویان برای مقابله با آن نیاز دارد.

ژانر : ابرقهرمانی

سال 2015 141دقیقه جزئیات کامل اثر
3 مناسب خانواده 3 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 14 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

انتقام‌جویان محصول سال 2015 از سری فیلم‌های ابرقهرمانی مارول است؛ که فضایی اکشن و علمی-تخیلی دارد. داستان با مواجهه‌ی استارک با ترس بزرگش یعنی نابودی انتقام‌جویان با حمله‌ی فضایی‌ها و زنده ماندن اوست. او احساس مسئولیت سنگینی برای محافظت از گروه می‌کند. بنابراین ممکن است تصمیماتی خودسر و خودخواهانه بگیرد و با عواقب کار خودش مواجه می‌شود. این فیلم با صحنه‌های علمی_تخیلی که دارد یک ضد قهرمان، با‌ هوش مصنوعی می‌سازد این دست از موضوعات که می‌تواند مربوط به آینده‌ی تکنولوژی‌های دنیا باشد، برای نوجوانان جذابیت زیادی می‌تواند داشته باشد. انتقام‌جویان در طول فیلم متوجه می‌شوند که باید با یکدیگر کار کنند و متحد باشند تا بتوانند دشمن خود را شکست بدهند. به نظر می‌رسد نقطه ضعف بزرگی که تمام شخصیت‌های فیلم دارند عدم ‌گفتگو و در میان گذاشتن ترس‌ها و انتظارات آنها با یکدیگر است. در واقع این افراد بیشتر اهل عمل هستند و سریع واکنش نشان می‌دهند و تنهایی تصمیم می‌گیرند. استیو دیالوگ‌های طلایی جذابی را در نقش رهبر گروه دارد. این فیلم خشونت زیادی را به نمایش می‌گذارد درگیری‌های تن‌به‌تن شلیک‌ها و انفجار‌های زیادی رخ می‌دهد. شخصیت‌ها از سلاح‌های مختلفی مثل: تبر، تیر‌وکمان، سلاح‌های نوین، لیزر‌های قوی و... استفاده می‌کنند. ناتاشا در این فیلم به دکتر بنر علاقه‌مند می‌شود اما هالک از کنترل خارج می‌شود و به مردم عادی حمله می‌کند و حالا بروس با عذاب وجدان شدیدی روبه‌رو است. یکی از شخصیت‌های اصلی در حین فیلم می‌میرد و یک صحنه‌ی بسیار غم‌انگیز را رقم می‌زند. در این فیلم اولتران دچار تعارض بزرگی برای نجات جهان می‌شود. به نوعی ضعف‌های انتقام‌جویان و خسارت‌هایی که در حین جنگیدن باعث آن شده‌اند را می‌بیند و آن‌ها را نوعی خطر شناسایی می‌کند؛ و راه حل را انقراض نسل انسان می‌داند. این مفاهیم می‌تواند سوالاتی را در ذهن نوجوانان ایجاد کند. طنز شخصیت‌ها و موقعیت‌های اکشن و هیجان‌انگیز در عین حال کمدی، باعث جذابیت بالای این فیلم‌ها برای نوجوانان می‌شود. به طور کلی مجموعه‌ی فیلم‌های مارول به دلیل جذابیت‌های زیادی که برای نوجوانان دارند، موقعیت مناسبی برای تماشای فیلم به همراه خانواده و صحبت کردن درمورد مسائل بنیادین را ایجاد می‌کند.

خلاصه:  در این فیلم مقدار زیادی خشونت وجود دارد اما پیام اصلی درمورد کار گروهی است به نظر می‌رسد تمام مشکلات گروه بخاطر عدم برقراری ارتباط درست و نداشتن گفتگو با یکدیگر است.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

با فرزند خود درمورد ویژگی‌های شخصیتی هر یک از ابرقهرمانان خصوصا ضعف‌های آن‌ها حرف بزنید.

فکر می‌‌کنید اگر شما به خواب مصنوعی فرو بروید ترس‌های شما چگونه خودشان را نشان می‌دهند. احتمالا چه نوع خوابی می‌بینید؟

آیا انقراض انسان‌ها در زمین می‌تواند راه حلی برای ایجاد یک نسل برتر و حفاظت از این کره‌ی خاکی باشد؟ اگر نه، چرا؟

در مورد هوش مصنوعی چه اطلاعاتی دارید؟ به نظر شما نقطه‌ضعف اصلی یک هوش مصنوعی در مقایسه با انسان‌ها چیست؟

در مورد اهمیت گفتگو و حرف زدن از خواسته‌ها و ترس‌ها با فرزندان خود حرف بزنید و یکبار فیلم را با تصور تعریف کردن خواب هر یک از شخصیت‌ها برای هم بازسازی کنید.

در مورد اهمیت همدلی در بین اعضای گروه و بین انسان‌ها با یکدیگر حرف بزنید.

در مورد راه‌های کنترل خشم هالک با فرزند خود صحبت کنید. از فرزند خود بپرسید او برای کنترل خشم هالک چه راهکاری پیشنهاد می‌کند؟ خودش برای کنترل خشم خود از چه راه ‌حل‌هایی استفاده می‌کند؟

خلاصه: با فرزند خود درمورد ویژگی‌های شخصیتی هر یک از ابرقهرمانان خصوصا ضعف‌های آن‌ها حرف بزنید.

داستان اثر

فردی از تشکیلات هایدرا در سوکایو در حال سوءاستفاده از قدرت عصای لوکی است و انتقام‌جویان عصای لوکی را از او می‌گیرند. تونی استارک بر روی سنگ عصا مطالعاتی انجام می‌دهد و متوجه‌ی پتانسیل عجیبی برای ساخت یک هوش مصنوعی برای محافظت از زمین می‌شود. او با کمک دکتر بنر بی‌خبر از باقی گروه، اولتران را می‌سازد؛ اما اولتران تلاش می‌کند آن‌ها را نابود کند. و حالا انتقام‌جویان در کنار هم باید با او مبارزه بکنند.

جزئیات اثر

کارگردان: جاس ویدون/Joss Whedon

نویسنده: جاس ویدون/Joss Whedon

نام تهیه کننده: کوین فایگی/ Kevin Feige

نام بازیگران: رابرت داونی جونیور، کریس ایوانز، مارک رافلو، کریس همسورث، اسکارلت جوهانسون/ Robert Downey Jr., Chris Hemsworth, Mark Ruffalo, Chris Evans, Scarlett Johansson

نام شخصیت ها:

مرد آهنی: استارک دانشمند پولداری است که اختراعات و فناوری‌های نوینی دارد و می‌خواهد یک سپر صلح با هوش مصنوعی برای زمین بسازد.

کاپیتان آمریکا: استیو راجرز یک سرباز جنگ با آلمان‌هاست که با یک سپر جادویی حالا رهبری انتقام‌جویان را بر عهده دارد.

هالک: بروس بنر دانشمندی است که به خاطر سهل‌انگاری در یک آزمایش هنگام عصبانیت به یک موجود سبزرنگ بسیار قوی تبدیل می‌شود.

بیوه‌ی سیاه: ناتاشا زنی است که به عنوان یک جاسوس حرفه‌ای آموزش دیده است.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Marvel Studios, Walt Disney Pictures 

جوایز و افتخارات: چهارمین فیلم پرفروش ۲۰۱۵، چهارمین فیلم پرفروش ابرقهرمانی و یازدهمین فیلم پرفروش تاریخ.

مخاطب اثر: نوجوانان

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : مجتبی چمران

۲ بهمن ۱۴۰۰

مناسب سن 14 +

سلام این فیلم بسیار عالی و تمیز درست شده بود ولی اگر کودکان میخواهند تماشا کنند،حتما حتما لازم هست که با خانواده تماشا کنند چون خشونت و صحنه های جنگی زیادی دارد البته در فیلم های مارول اصلا اصلا خون ریزی وجود ندارد(حتی در انیمیشن هایش) و میتوانید با خیال راحت تماشا کنید

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد انتقام‌جویان: عصر اولتران

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!