• امروز : 5 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم افسانه‌ی بارون توآ (Baron To’a The Legend Of)

author-img

توسط : فاطمه سادات حجتی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

391 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

«افسانه‌ی بارون توآ» یک فیلم در ژانر اکشن محصول کشور نیوزیلند در سال 2020 است. «بارون توآ» یک قهرمان کشتی‌گیر محلی است که پس از فوتش کمربند قهرمانی‌اش به سرقت رفته و اکنون پسرش فریتز باید کمربند قهرمانی پدر را از دزدها پس بگیرد. او پس از درگیری و مبارزات فراوان با دزدها، موفق می‌شود که کمربند پدرش را به دست آورد.

ژانر : اکشن

سال 2020 104دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

جنبه‌های مثبت فیلم «افسانه‌ی بارون توآ» را می‌توان در ظلم­‌ستیزی، تلاش برای گرفتن حق خود و کمک به دیگران خلاصه نمود که می‌تواند برای فرزند شما الهام­بخش باشد. اما این فیلم نکات قابل‌ذکری دارد که باید مورد توجه والدین گرامی قرار بگیرد.

در فیلم، صحنه‌هایی از ایجاد مزاحمت توسط پلیس محلّه برای زن همسایه دیده می‌شود که قصد دارد او را به رابطه‌ی جنسی دعوت کند. اما هیچ صحنه‌ی مستقیم و واضحی از این موضوع به نمایش گذاشته نمی‌شود. اگر فکر می‌کنید که فرزندتان سریعاً این جزئیات را درک می‌کند از نمایش این فیلم برای او خودداری کنید.

همچنین صحنه‌هایی از مصرف مشروبات الکلی و سیگار، بسیار کوتاه و سریع در این فیلم وجود دارد که ممکن است کنجکاوی و علاقه به تجربه‌ی آن‌ها را در فرزند شما ایجاد کند. بهتر است در این خصوص با فرزندتان صحبت کنید و از آثار زیان‌بار مصرف دخانیات و مشروبات الکلی برای او بگویید.

با توجه به ژانر فیلم که اکشن است همه‌ی شخصیت‌ها ازجمله فریتز، به‌عنوان شخصیت مثبت، از خشونت فیزیکی استفاده می‌کنند و خشونت تنها راه‌حل برای رسیدن به حق (در اینجا پس‌گرفتن کمربند دزدیده شده از دست تبهکاران) معرفی ‌می‌شود. بنابراین لازم است والدین در گفت‌وگوهای خود از راه‌های قانونی و مناسب دیگر دفاع از حق هم صحبت کنند.

خلاصه: این فیلم دارای صحنه‌های اکشن و مبارزه بین گروه تبهکاران با شخصیت مثبت فیلم است. تنها راهی که در این فیلم برای حل مسئله پیموده می‌شود مبارزه‌ی فیزیکی است.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

با فرزند خود درمورد اشخاصی مانند جورج که ظاهراً خود را دوست معرفی می‌کنند ولی درحقیقت به دشمنی می‌پردازند صحبت کنید. از او بپرسید که درمقابل چنین اشخاصی چگونه باید برخورد کرد؟ همچنین با فرزند خود درمورد برخورد با اشخاص ظالم و زورگو هنگام دست‌درازی به حق ما و نحوه‌ی گرفتن حق خود از آن‌ها وارد گفت‌وگو شوید. نظرات او را با دقت بشنوید و او را راهنمایی کنید.

خلاصه: با فرزند خود درمورد شیوه‌های مشروع، قانونی و بدون خشونت دفاع از حق صحبت کنید.

داستان اثر

این فیلم داستان مبارزه‌ی «فریتز»، پسر «بارون توآ»، قهرمان کشتی کج است. فریتز سال‌ها بعد از مرگ پدرش، برای فروش خانه‌ی پدری به تونگا بازمی‌گردد. اما عمویش، «آتو»، با فروش خانه مخالف است.

یک شب هنگامی که فریتز و عمویش برای کمک به زن همسایه خانه را ترک می‌کنند خلافکاران محلّه کمربند قهرمانی بارون توآ را از خانه‌ی آن‌ها می‌دزدند. پس از این جریان، عمویش شرط موافقت با فروش خانه را پس‌گرفتن کمربند قرار می‌دهد.

فریتز به‌دنبال پس‌گرفتن کمربند می‌رود و با راهنمایی همسایه‌شان، «جورج»، با گروه تاهو ملاقات می‌کند. فریتز کمربند را نزد تاهو می‌­بیند ولی تاهو از پس‌دادن آن امتناع می‌کند. فریتز با او و گروهش درگیر می‌شود و شدیداً آسیب می‌بیند.

آتو از فریتز مراقبت می‌کند و او را تعلیم می‌دهد تا مجدداً برای مبارزه با گروه تاهو آماده شود. فریتز پس از تمرین بسیار و با آمادگی به سراغ گروه تاهو می‌رود و آن‌ها را شکست می‌دهد. اما ناگهان متوجه می‌شود که جورج رئیس اصلی خلافکاران محلّه است و کمربند را بر کمر او می‌بیند!

جورج از شکست تاهو خشمگین می‌شود و به مبارزه با فریتز می‌پردازد. در ابتدا جورج ضربات سنگینی به فریتز وارد می‌کند، ولی درنهایت فریتز پیروز می‌شود و کمربند پدرش را به دست می‌آورد و از فروش خانه نیز منصرف می‌شود.

جزئیات اثر

کارگردان: Kiel McNaughton

نویسنده: John Argall

تهیه‌کننده: Owen Black,Kerry Warkia

بازیگران: Uli Latukefu, Nathaniel Lees, Jay Laga'aia

شخصیت‌ها:

بارون توآ: قهرمان قدیمی کشتی کج و پدر فریتز است که در جوانی فوت شده است.

فریتز: پسر بارون توآ که پس از دزدیده‌شدن کمربند قهرمانی پدرش برای پس‌گرفتن آن اقدام می‌کند.

آتو: عموی فریتز که در راه پس‌گرفتن کمربند از فریتز حمایت می‌کند و او را تشویق می‌کند.

جورج: همسایه‌ی آتو که به‌عنوان یک دوست و راهنما خود را به فریتز معرفی می‌کند اما درحقیقت رئیس خلافکاران محلّه است.

تاهو: خلافکار اصلی محلّه که تحت نظر جورج فعالیت و خلافکاران را مدیریت می‌کند.

رنی: زن همسایه‌ی آتو که از برادرزاده‌ی خود مراقبت می‌کند.

وین: پلیس فاسد محلّه که تحت نظر جورج فعالیت می‌کند و سعی در جلب نظر رنی دارد اما موفق نمی‌شود.

کشور سازنده: نیوزیلند

کمپانی سازنده: Brown Sugar Apple Grunt Productions

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد افسانه‌ی بارون توآ

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!