• امروز : 31 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی فیلم آیوی و بین: روحی که باید می‌رفت (Ivy + Bean: The Ghost That Had to Go)

author-img

توسط : ریحانه علیپور ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1508 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 6 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

«آیوی و بین: روحی که باید می‌رفت» فیلمی کودکانه است که در ژانر کمدی و ترسناک ساخته شده است. آیوی و بین همکلاسی‌هایشان را قانع می‌کنند که باید ارواح تسخیرشده را از مدرس خارج کنند. این اثر بیشتر ارتباط صمیمی و دوستانه دو شخصیت کودک را نمایش می‌دهد.

ژانر : خانوادگي کمدی

سال 2022 56 دقیقه جزئیات کامل اثر
2 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این محصول سومین دنباله از مجموعه فیلم‌های «آیوی و بین» است که هرسه همزمان در دوم سپتامبر 2022 منتشر شده‌اند. این مجموعه فیلم‌ها بر اساس سری کتاب‌های کودک با همین نام به نویسندگی «آنی باروز» ساخته شده‌اند. مخاطبان این فیلم بیشتر کودکان 6 تا 9 سال می‌تواند باشند و در هر قسمت، داستان نسبتا کوتاه و ساده‌ای از شیطنت‌های دو دختربچه دبستانی به تصویر کشیده می‌شود.

در این قسمت، داستان فاقد خشونت است و شخصیت‌های کودک با خارج کردن ارواح از مدرسه سروکار دارند. ترسناک‌ترین لحظات در حد شنیدن صدا است و بیشتر حالت فانتزی و طنز دارند. در کل پیام خاصی به مخاطب کودک منتقل نمی‌کند و با این ماجراجویی هیجان انگیز کودکانه می‌تواند برای مخاطبان سرگرم‌کننده و خنده دار باشد.

در این فیلم صحنه‌های جادویی بسیار کم دیده می‌شود، بیشتر اتفاقاتی که شخصیت‌های کودک از آن می‌ترسند ناشی از تخیلات خودشان است. لرزش لوله‌های آب، بالا آمدن آب از دریچه همگی به علت وجود مشکلی در تاسیسات و لوله کشی ساختمان است. ممکن است برای برخی از کودکان این سوال پیش بیاید که آیا اتفاقات این داستان تخیلی است؟ و یا آیا ارواح وجود دارند؟ با توجه به سن و درک کودک جواب کوتاه، ساده و مختصری در مورد روح می‌توان داد و به او توضیح داد علت این اتفاقات و صداها از کجا ناشی می‌شود و در این فیلم هیچ روحی وجود ندارد.

در این فیلم کودکان دست به خرابکاری نسبتا بزرگی می‌زنند؛ می‌توان گفت این فیلم این پیام را به والدین می‌رساند که دردسرها و اشتباهات کودکان از روی عمد و به منظور به هم ریختن اوضاع نیست، آن‌ها به فراخور سن کم و تخیلات زیادی که دارند، اصلا رفتار درست و نادرست را نمی‌توانند به درستی تشخیص دهند؛ همانطور که در این فیلم می‌بینم، بچه‌ها در سرویس بهداشتی کلی دستمال کاغذی را هدر دادند، کفش‌های مدیر را از قفسه بیرون ریختند و در آخر کار خوشحال بودند که موفق شدند ارواح را از مدرسه خارج کنند! البته این به معنی تنبیه نکردن کودک نیست، اما حداقل می‌تواند میزان عصبانیت و ناراحتی ما را هنگام روبه‌رو شدن با اشتباهات کودکان کاهش دهد!

خلاصه:

این فیلم سومین دنباله از مجموعه «آیوی و بین» است و به داستان دیگری از شیطنت‌های این دو دختربچه بازیگوش می‌پردازد. صحنه‌های جادویی بسیار اندک است و بیشتر وقایع در ظاهر ترسناک صرفا از تخیلات این دو کودک ناشی می‌شود.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

همانطور که در قسمت بالا توضیح داده شد ممکن است لازم باشد علت اتفاقات پیش آمده را برای کودکان شفاف سازی کرد. به علاوه والدین می‌توانند در مورد ویژگی‌های مثبت و منفی شخصیت‌ها با فرزندان خود گفت‌وگو کنند:

کدام ویژگی آیوی و بین را دوست داشتی؟

چرا نانسی و بین با یکدیگر دعوا می‌کردند؟ در مورد اشتباهات این دوخواهر با بچه‌ها صحبت کنید.

خلاصه:

در مورد اتفاقات داستان و ویژگی‌های مثبت و منفی شخصیت‌های اصلی با کودکان صحبت کنید.

داستان اثر

دو کودک ابتدایی به نام‌های آیوی و بین متوجه می‌شوند در سرویس بهداشتی معلمان، روح‌ تسخیر شده وجود دارد. آن‌ها همکلاسی‌هایشان را نیز در جریان این اتفاق می‌گذارند و بدین ترتیب تصمیم می‌گیرند همگی با کمک همدیگر در شب جشن مدرسه طی مراسمی ارواح را به سمت قبرهایشان هدایت کنند. این کار باعث دردسر بزرگی می‌شود. در پایان بین و آیوی برای تنبیه باید به مدت یک هفته در اتاق تنها بمانند و یک نامه معذرت‌خواهی به مدیر مدرسه بنویسند.

جزئیات اثر

کارگردان: Elissa Down/ الیسا داون

نویسنده: Annie Barrows/ Kathy Waugh/ Jeff Stockwell/ آنی باروز/ کتی واو/ جف استاکول

نام تهیه کننده:

Anne Broga/ Mandy Spencer-Phillips/ Melanie Stokes/ آنی بروگن/ ماندی اپنسیر فیلیپس/ ملانی استوکس

نام بازیگران:

Keslee Blalock/ Jaycie Dotin/ Garfield Wilson/ Marci T. House/ Lidya Jewett

کسلی بللاک/ جیسی دوتین/ گارفیلد ویلسون/ مارسی تی هاوس/ لیدیا جوت

نام شخصیت ها:

آیوی: آیوی 7 سال دارد. او دختر بسیار پرجنب و جوشی است و تخیلات قوی دارد.

بین: بین یک دختربچه سیاه پوست 7 ساله است و در خانه روبه‌رویی آیوی زندگی می‌کند. بین و آیوی دوستان صمیمی یکدیگرند. بین نیز همانند آیوی بسیار اهل کنجکاوی و تخیل است.

نانسی: خواهر بزرگتر بین که همیشه با یکدیگر در حال دعوا هستند. نانسی به عنوان مجری جشن مدرسه انتخاب می‌شود اما به خاطر خرابکاری‌های بین و دوستانش همه چیز به هم می‌خورد.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Kindle Entertainment

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد آیوی و بین: روحی که باید می‌رفت

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!