• امروز : 31 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی فیلم آویشن کوهستان وحشی (Wild Mountain Thyme)

author-img

توسط : معصومه جویباری ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1644 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 13 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

«آویشن کوهستان وحشی» فیلمی ایرلندی-انگلیسی و ساخته‌ی سال 2020 است. این فیلم داستان دو جوان ایرلندی است که در همسایگی یکدیگر مزرعه‌داری می‌کنند. رزماری و آنتونی بااینکه مانعی برای ازدواجشان وجود ندارد، از صحبت‌کردن درباره‌ی ارتباطشان طفره می‌روند. هردوی آن‌ها در طی داستان والدین خود را از دست می‌دهند و بعد از دوره‌ای تنهایی، رزماری که زن جسوری است آنتونی را وادار می‌کند تا دلیل امتناعش را بیان کند و درنهایت او را قانع می‌کند که آن‌ها برای ازدواج با یکدیگر کاملاً مناسب‌اند.

ژانر : رمانتیک

سال 2020 100 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

در این اثر، چندین‌بار مرگ والدین اتفاق می‌افتد و شخصیت‌ها به‌نحوی درگیر کنارآمدن با فقدان والدین خود هستند و رزماری به‌همین‌خاطر به سیگارکشیدن روی می‌آورد. بهتر است والدین درخصوص این واکنش با فرزندان خود صحبت کنند.

در نسخه‌ی اصلی این اثر، صحنه‌های جنسی و گفت‌وگوهایی درباره‌ی گرایشات جنسی وجود دارد. توصیه می‌شود نوجوانان در معرض چنین محتواهایی قرار نگیرند و از نسخه‌ی پیشنهادی کدومو استفاده کنند.

خلاصه: نسخه‌ی اصلی این اثر شامل صحنه‌های جنسی است. توصیه می‌شود والدین برای فرزندان خود از نسخه‌ی پالایش‌شده استفاده نمایند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

درمورد واکنش رزماری به مرگ والدینش و روی‌آوردن او به سیگار از فرزند خود بپرسید، در چنین شرایطی چه چیزی می‌تواند جایگزین سیگار باشد؟ چرا افراد در شرایط افسردگی یا تنهایی به سیگارکشیدن روی می‌آورند؟

درمورد اینکه چرا آنتونی نمی‌توانست علاقه‌اش به رزماری را با او در میان بگذارد گفت‌وگو کنید. در این فیلم، دیالوگ‌های تأثیرگذاری بیان شده است که صحبت درمورد آن‌ها هم می‌تواند مفید و معنادار باشد.

خلاصه: سؤالاتی پیرامون تصمیمات و واکنش‌های شخصیت‌ها نسبت به رویدادهای اطراف‌ می‌تواند در درک بهتر این اثر مؤثر باشد.

داستان اثر

رزماری یک دختر ایرلندی قوی و مستقل است که می‌تواند به‌تنهایی مزرعه‌ی خانوادگی‌شان را اداره کند. او از کودکی نسبت به پسر همسایه، یعنی آنتونی، علاقه نشان داده بود. اما آنتونی به او توجهی نشان نمی‌داد.

رزماری به‌تازگی پدرومادرش را از دست داده و تلاش می‌کند که به‌نحوی به آنتونی برسد. آنتونی تاکنون میلی به ازدواج از خود نشان نداده و ازطرفی پدرش دوست ندارد که مزرعه‌ی خانوادگی‌اش پس از سالیان مدید، به‌خاطرنداشتن وارث از دست برود و قصد دارد مزرعه را به برادرزاده‌اش بفروشد.

آنتونی متوجه علاقه‌اش به رزماری می‌شود، اما جرئت نمی‌کند قدمی بردارد. تااینکه رزماری او را به خانه‌اش می‌آورد و سعی می‌کند بفهمد مشکل او چیست. آن‌ها با یکدیگر گفت‌وگو می‌کنند و درنهایت ازدواج می‌کنند.

جزئیات اثر

کارگردان: جان پاتریک شنلی John Patrick Shanley

نویسنده: جان پاتریک شنلی John Patrick Shanley

تهیه‌کننده: آنتونی برگمن

بازیگران: امیلی بلانت، جیمی درنان، جان هم، کریستوفر واکنEmily Blunt ,Christopher Walken ، Jamie Dornan ، Jon Hamm

شخصیت‌ها:

رزماری مولدن: زن مزرعه‌دار سخت‌کوش و مستقلی است که از کودکی به آنتونی علاقه داشته است.

آنتونی رایلی: مزرعه‌داری است که در همسایگی رزماری زندگی می‌کند. او برای اینکه زمین مزرعه را به ارث ببرد باید ازدواج کند، اما آمادگی ازدواج را ندارد.

آدام: پسرعموی آنتونی است که در نیویورک زندگی می‌کند و قرار است مزرعه‌ی پدر آنتونی را بخرد.

کشور سازنده: ایرلند و انگلستان

کمپانی سازنده:  لایکلی استوری، پورت پیکچرز

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد آویشن کوهستان وحشی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!