• امروز : 31 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی فیلم آنابل به خانه می‌آید (ANNABELLE Comes Home)

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

7639 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 18 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
 

این اثر روایت عروسکی تسخیرشده به نام آنابل است که با بیدارکردن ارواح خبیث، شبی پر از ترس و وحشت را برای جودی، دختربچه‌ی ده‌ساله، و پرستارش رقم می‌زند. این فیلم با ژانر ترسناک با فروش 220 میلیون دلاری در سراسر جهان، در سال 2019 به کارگردانی «گری دابرمن» ساخته شد.

سال 2019 105 دقیقه جزئیات کامل اثر
3 مناسب خانواده 37 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 10 +
بر اساس 3 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این اثر که در ژانری ترسناک ساخته شده است، فیلم خوش‌ساختی است که البته دارای صحنه‌های ترسناک متعدد می‌باشد و در صحنه‌هایی کوتاه نیز به عمل خشونت‌آمیز منجر می‌شود. شدت ترس و خشونت این اثر به حدی بالاست که برای کودکان توصیه نمی‌شود، هر‌چند توصیه‌ی ما درباره‌ی رده‌ی سنی مطلوب جهت نمایش این فیلم، همان 17+ سال است؛ اما  ازآن‌جایی‌که نوجوانان در سنین بالای دوازده‌سال، تمایلات هیجان‌طلبی‌شان افزایش پیدا می‌کند و نسبت به تماشای فیلم‌های ترسناک تمایل نشان می‌دهند، می‌توانید با توجه به شناختی که از فرزند خود دارید، ذهنیت او را نسبت به وجود صحنه‌های ترسناکی مانند حضور ارواح، چهره‌های خون‌آلود و... آماده کنید و او را در تماشای فیلم همراهی کنید. فیلم صحنه‌های تعلیق‌آمیز فراوانی دارد، اقداماتی مانند نوازش فرزندانتان، روشن‌کردن چراغ‌های محل نمایش فیلم، تنظیم صدای فیلم و کم‌کردن شدت صدا در صحنه‌های دارای تعلیق، می‌تواند از شدت اثرگذاری ترس در این انیمیشن بکاهد.

خلاصه: اثری ترسناک با صحنه‌هایی خشونت‌آمیز که تماشای آن برای کودکان توصیه نمی­شود.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

درباره‌ی رفتارهای مثبت هریک از شخصیت‌ها با فرزند خود صحبت کنید.

علت بروز چنین اتفاقاتی برای جودی و پرستارش ناشی از چه بود؟

به‌نظرت چرا باوجود هشدار‌هایی که به دنیلا داده شد، او بر کنجکاوی خود اصرار کرد؟

داستان اثر

«آنابل به خانه می‌آید»، روایتی ترسناک از عروسک تسخیرشده‌ای به نام «آنابل» است که در خانه‌ی دو جن‌شناس به نام «اد» و «لورین وارن» محبوس شده است، این زوج که درحال تحقیق درباره‌ی این عروسک اهریمنی بودند، تصمیم می‌گیرند عروسک را به اتاق اشیای نفرین‌شده‌ی خود آورند و آن را حبس کنند. مدتی بعد آن‌ها درگیر پرونده‌ی جدیدی می‌شوند و دخترشان، «جودی» را، به دست پرستار بچه‌ی مورداعتمادشان می‌سپارند. «دنیلا»، دوست پرستار جودی، نا‌خوانده به خانه‌ی «وارن‌ها» می‌رود و در این اتاق مخفی به جست‌وجو می‌پردازد و در حین تلاش برای برقراری ارتباط با روح پدر مرحومش، نا‌خواسته آنابل را آزاد می‌کند، آنابل فرار می‌کند و اقدامات وحشتناکی انجام می‌دهد و دنیلا و جودی را آزار می‌‌دهد و به آزادسازی ارواح شیطانی دیگری مانند «فریمن» اقدام می‌کند. تلاش‌های جودی و پرستارش برای زندانی‌کردن آنابل درنهایت می‌تواند آن‌ها را از خطر ارواح نجات دهد.

جزئیات اثر

کارگردان: Gary Dauberman / گری دابرمن

نویسنده: Gary Dauberman / گری دابرمن

تهیه‌کننده: James Wan/ جیمز وان

بازیگران: Vera FarmigaPatrick WilsonMckenna GraceSee full, cast crew, / پاتریک ویلسون، مکنا گریسی، سی فول، کِیست کرو، ورا فارمیگا

شخصیت‌ها:

جودی: دختربچه‌ای که به همراه پرستارش مورد حمله‌ی ارواح تسخیرشده قرار می‌گیرد،

دنیلا: دوست پرستار جودی، کسی که نا‌خواسته موجب آزادشدن آنابل می‌شود.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: BOX OFFICE

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : ب ت چ بازم ب ت چ

۱۶ تیر ۱۴۰۲

مناسب سن 12 +

خیلی هیجان بالایی داره و اون کهگفته مناسب ۱۴+ اشتباه میکنه من و رفیقم ۱۲ سالمونه نصفه شب نشستیم نگاه کردیم اصلا هم نترسیدبم

بزرگسال

توسط : سدنا سیده مولوی

۱۱ تیر ۱۴۰۲

مناسب سن 5 +

خیلی ترسناکه

بزرگسال

توسط : علی منیریان

۲۶ آذر ۱۴۰۱

مناسب سن 14 +

خیلی فیلم ترسناکیه و بنظرم زیر ۱۴ساله‌ها نبینند بهتره براشون

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد آنابل به خانه می‌آید

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!