• امروز : 5 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی گیاهان در مقابل زامبی ها (plants vs zombies)

author-img

توسط : زینب پرورش ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1190 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 10 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

زامبی ها قصد ورود به خانه باغبان مجنون را دارند، بازیکن باید بتواند با استفاده از گیاهانی  (سلاح هایی)که دارد از خانه محافظت کند . معیار های خشونت و ترس دیده می شود ،مانند قطع عضو وله شدن توسط دستگاه چمن زنی . با فرزند خود در مورد تخیلی بودن فضای این بازی صحبت کنید و او را توجیه کنید در واقعیت زامبی ها و مجودات عجیب و غریب وجود ندارند . طی بازی سرعت عمل و تحلیل استراتژی در کودک بالا می رود .

ژانر : استراژی

7 مناسب خانواده 2 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
medal-image

این بازی ابتدا برای رایانه های شخصی عرضه شد اما بعد از استقبال گسترده کاربران از این بازی ،سازنده به فکر به روز رسانی روی پلتفرم های دیگر افتاد. در حال حاضر جزو بازی های پر طرفدار و اعتیاد آور محسوب می شود.

جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این بازی هیجان زیادی به فرزند شما منتقل خواهد کرد .سرعت عمل کودک را بالا می برد و او را مجبور به مدیریت بحران می کند . اما این بحران جدی نخواهد بود و باید فرزند خود را توجیه کنید که آدم های فضایی و زامبی ها واقعی نیستند ! باید بداند دنیای بازی با دنیای واقعی خیلی فرق می کند . این بازی به شدت اعتیاد آور است و برای کودکان دستاوردجو احتمالا بسیار حیاتی خواهد بود و تا زمانی که در بازی پیروز نشوند دست از بازی نخواهند کشید! سعی کنید روی زمان بازی با فرزند خود به توافق برسید .معیار ترس در بازی ،با بالا رفتن سطح بازی زیاد خواهد شد . قطع عضو زامبی ها ،مورد حمله گسترده قرار گرفتن ،حضور موجودات عجیب و غریب در نزدیکی خانه می تواند از ملاک های ترس این بازی باشد .اما نکته قابل توجه این است که کودک متوجه تخیلی بودن بازی بشود ، در واقعیت موجودات عجیب و غریبی وجود ندارند که تهدیدی برای ما محسوب شوند! در مورد نوع دفاع بازیکن از خانه خود در برابر زامبی ها با توجه به وجود داشتن ملاک های ترس و خشونت  فانتزی خوب است با فرزندتان در مورد (دفاع کردن ) صحبت کنید .این مفهوم برای کودک روشن شود که این نوع دفاع به این شکل (قطع عضو و رد شدن از روی آنها با دستگاه چمن زنی ) در مرام و منش فرهنگ و مناسبات دینی ما نیست .ما حتی در برابر دشمنانمان هم نباید انقدر با قصاوت برخورد کنیم . .مخصوصا قطع عضو (در فرهنگ دینی ما ) بسیار ناپسند نامبرده شده است . البته لازم به ذکر است  این معیار هایی که گفته شد ،در بازی حالت فانتزی و ضمنی دیده می شوند. همچنین ممکن است برخی کودکان دچار کابوس های شبانه شوند.

خلاصه‌ی آن: معیار های ترس و خشونت به صورت ضمنی و فانتزی دیده می شوند (مانند قطع عضو زامبی ها ،له شدن توسط دستگاه چمن زنی ) خوب است در مورد نحوه دفاع کردن با فرزندتان صحبت کنید و متوجه شود که این نوع دفاع تخیلی و فقط در دنیای بازی اتفاق می افتد در فرهنگ قومی و مذهبی ما این نوع دفاع ( قطع عضو و له شدن با دستگاه چمن زنی ) بسیار نا پسند و ناجوانمردانه تلقی می شود .

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از فرزند خود سوال کنید آیا موجودات فضایی یا زامبی ها واقعی هستند؟نکته  اساسی در بازی های دیجیتال این است که دنیای بازی و واقعی کودک را بهم می دوزد .در ناخودآگاه کودک زامبی ها حضور خواهند داشت و به عنوان دشمن فرضی ،کودک با انها مقابله خواهد کرد .مهم ترین نکته این است که بتوانیم مرز بین بازی های تخیلی و دنیای واقعی را برای کودک روشن کنیم . در این بازی خشونت فانتزی و ضمنی دیده می شود .مسایلی از قبیل قطع عضو و رد شدن از روی دشمن با دستگاه چمن زنی ! لازم است به کودکتان یاد آور شوید که این نوع دفاع فقط در بازی ها انجام می گیرد و در دنیای واقعی مطابق با فرهنگ قومی و مذهبی ما نیست .  البته این معیار در بازی به طور مستقیم توجه کودک را جلب نخواهد کرد ،یعنی آنقدر شدید نیست که نگران کننده باشد اما باید توجه داشت که کودک از طریق بازی مفاهیم مختلف را یاد می گیرد و در ناخودآگاهش ثبت خواهد شد .

خلاصه‌ی آن: در مورد خشونت فانتزی بازی با فرزند خود صحبت کنید. از او سوال کنید به نظر تو موجودات عجیب و غریب در واقعیت هم وجود دارند ؟ به نظر او این نوع دفاع در بازی (قطع عضو زامبی ها و له شدن توسط دستگاه چمن زنی ) لازم است ؟ به طور کلی فرزندتان باید به خوبی متوجه تخیلی بودن فضای بازی و تفاوت های آن با دنیای واقعی بشود .

ماجرای بازی

زامبی ها به سمت خانه بازیکن در حال حرکتند .باید بتواند قبل از رسیدن آنها به خانه  ،نابودشان کند . بازیکن به کمک گیاهانی که در اختیار دارد می تواند از خانه خود در برابر زامبی ها دفاع کند .هر کدام از گیاهان دارای ویژگی های تدافعی خاصی هستند که به بازیکن برای نابود کردن زامبی ها کمک می کنند . بازیکن در اینجا نقش یک باغبان نیمه مجنون را دارد که به جنگ زامبی ها می رود . نکته مهم در این بازی سرعت عمل و استراتژی مناسب است .زمین بازی تقریبا مثل صفحه شطرنج است .باید بداند هر گیاه را در چه زمانی در کدام منظقه قرار دهد تا زامبی های بیشتری را در مدت زمان کمتری نابود کند . نور خورشید در بازی به جای پول استفاده می شود ،در طول بازی قرار نیست بازیکن به طور مستقیم به زامبی ها شلیک کند ،وقتی گیاهان را بکارد خود به خود این اتفاق خواهد افتاد و بازیکن نقش استراتژیک دارد . دستگاه های چمن زنی جلوی در خانه به صف ایستاده اند تا در موقع لزوم ( نابود شدن سلاح های آن ردیف و نزدیک شدن زامبی ها به خانه ) ، از روی زامبی ها رد شده و مانع ورود آنها به خانه می شوند .اگر بازیکن نتواند از خانه خود دفاع کند ،زامبی  خانه را تصرف می کنند و بازی با باخت بازیکن تمام می شود . هر چه مراحل بیشتری از بازی را طی کند ،جلوه های بصری و سرعت بازی و چالش ها و هیجان های بازی بیشتر می شود .

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها): mac -pc -ios -android

نام ناشر:

نام توسعه دهنده: Popcap games

تاریخ انتشار: 5/5/2009

تاریخ آخرین به روزرسانی: 13/6/2020-24/3/99

نیاز به اینترنت: بدون نیاز به اینترنت می شود بازی کرد اما با اتصال به اینترنت اماکانات بهتری فعال میشود .

امکانات آنلاین: خرید درون برنامه ای - تماشای آگهی

امکان بازی به صورت چند نفره محلی (آفلاین): ندارد.

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد گیاهان در مقابل زامبی ها

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!