• امروز : 6 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی کندی کراش ساگا ( Candy Crash Saga )

author-img

توسط : سمیه سرخوش ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

4230 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 9 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

کندی کرش یک بازی تفننی سرگرم کننده است که در آن بازیکن با حرکات هوشمندانه آب‌نبات‌های هم‏رنگ را در یک مسیر قرار داده، حذف کرده و جایزه می‌گیرد. می‌تواند به‌تنهایی یا با دوستان خود آنلاین بازی کند و از بالاترین امتیازها مطلع شود. بازی دارای اِلِمان‌های وابستگی است و این امکان وجود دارد که فرزندتان زمان زیادی را صرف بازی کند. پیشنهادات خرید درون برنامه‌ی بازی در مراحل بالاتر وسوسه کننده است.

ژانر : تفننی

17 مناسب خانواده 6 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 11 +
بر اساس 4 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
medal-image

این بازی توانسته در چندین دوره فستیوال‏های بازی دیجیتال (IMGA) برنده‏‌ی جایزه‌‏ی بازی کودکانه شود.

جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

کندی کراش یک بازی ساده، فاقد محتوای آسیب‌رسان و در دسترس است که برای یادگیری حرکات و ترکیب‏هایش نیازی به آموزش نیست و فرزندتان در هر شرایطی می‌تواند آن را بازی کند. گرافیک عالی و چشم‏‌نواز، فضای شاد و رنگارنگ و صداهای انفجار جذاب آب‌نبات‌ها، مراحل متعدد و متنوع، گیم‌پلی اعتیادآور و تجربه‏‌ی حس دلپذیر از بازی باعث فعالیت طولانی‌‏تر و بازگشت دوباره برای ادامه‌‏ی بازی می‏شود. اگر فرزندتان از علاقه‏مندان به این بازی است توصیه می‏‌شود که این بازی را شب ها قبل از خواب انجام ندهد چون نورها و رنگ‏های به‌کاررفته در بازی می‏‌تواند برای خوابی آرام مضر باشد و بخشی از تمرکز او را در طول روز مختل نماید. توجه داشته باشید که فرزندتان برای دانلود و انجام بازی هزینه‏‌ای صرف نمی‌کند اما به یک مشتری بالقوه تبدیل می‏‌شود که در مراحل سخت‏تر ممکن است به این سمت برود که با پرداختی جزیی و دریافت امکانات، روند بازی را سریع‌تر کرده و از مراحل سخت عبور کند. بازی تبلیغات دارد و فرزندتان می‌تواند با اتصال به شبکه اجتماعی فیس‌بوک یک گروه ایجاد کرده و یا در گروهی دیگر عضو شده و به‌صورت هم‌زمان مراحل را رقابتی بگذراند که این امکانات در حال حاضر در ایران فعال نمی‌باشد. لازم به ذکر است که این رده سنی در صورتی برای بازی پیشنهاد می‌گردد که بازی آفلاین انجام شود.

.همچنین این بازی به دلیل نمایش شکلات‌ها و آبنبات‌های رنگارنگ احتمال ایجاد تمایل بیشتر فرزندتان به این خوراکی‌ها را فراهم می‌کند بهتر است با شکم گرسنه به سراغ این بازی نرود، می‌توان در کنار فرزندتان در حین بازی میوه‌ قرار دهید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

بازی کندی کراش در کنار جذابیت‏های بصری، گیم پلی وابسته‌کننده و اعتیاد‏آوری دارد، پیشنهاد می‏‌شود به همراه فرزندتان قوانینی وضع کنید که چگونه و چه مدت زمانی می‌تواند از این بازی استفاده کند.

رده سنی نه سال برای این بازی در حالت آفلاین در نظر گرفته شده است، ازآنجایی‌که امکان اتصال به شبکه‏‌های اجتماعی، تشکیل گروه‏های مجازی و رقابت آنلاین در بازی وجود دارد رده سنی بازی 13 سال پیشنهاد می‌گردد، تنظیمات حریم خصوصی را کنترل کنید تا دریافت اطلاعات را به حداقل برسانید و به فرزندان خود یاد دهید که اطلاعات شخصی خود را در اختیار غریبه‌ها قرار ندهند و فرصت‏هایی برای فرزندتان ایجاد کنید تا ارتباطات آنلاین مثبت و ایمن با دوستان، خانواده و شما داشته باشند.

اگر در مراحل بالاتر، بازی او را کلافه کرد یا درخواست خرید درون برنامه‌ای داشت با او همدلی کنید و توضیحات لازم را با توجه به سن او بدهید.

خلاصه‌ی آن:

بازی کندی کراش در کنار جذابیت‏های بصری، گیم پلی اعتیاد‏آوری دارد، پیشنهاد می‏‌شود برای فرزندتان قوانینی وضع کنید که چگونه و در چه زمانی می‌تواند از این بازی استفاده کند.

ماجرای بازی

کندی کراش ساگا یک بازی بسیار محبوب تک‌نفره در سبک تفننی است که برای نصب به دسترسی خاصی احتیاج ندارد و به دو شکل آنلاین و آفلاین قابل‌اجراست و درصورتی‌که بازی آنلاین انجام شود با اتصال به شبکه‏‌ی اجتماعی فیس‌بوک بازیکن می‌تواند یک تیم تشکیل داده و یا با عضویت در تیم‏‌های دیگر با دوستان خود رقابت کند و موقعیت خود را در تابلو در مقایسه با دوستان  خود ببیند. فضای بازی کاملاً شاد و رنگارنگ و موسیقی آن بازیکن را به هیجان آورده و تشویق به ادامه‏‌ی بازی می‌کند.

گیم‌‏پلی بازی جذاب، روان و سرگرم‌کننده است. بازی با پنج جان آغاز می‏‌شود و اگر بازیکن نتواند مرحله را به اتمام برساند یکی از جان‌هایش را از دست می‌دهد و باید نیم ساعت صبر کند تا جانش مجدد پر شود. بازیکن در مراحل اول با دیدن آموزش‌های بازی خیلی راحت متوجه کلیت بازی می‌شود. ایده‌‏ی کلی بازی بدین شکل است که بازیکن یک صفحه پر از آب‌نبات‌های رنگی و گوناگون را می‌بیند و با کشیدن انگشت روی صفحه آب‌نبات‌های هم‌رنگ را کنار هم قرار می‌دهد و آنها را حذف می‌کند و این باعث عوض شدن جای بقیه مهره‏‌ها طبق قانون جاذبه می‌شود. مأموریت‌های بازی در هر مرحله متفاوت طراحی شده است و بازیکن برای بردن در هر مرحله باید هدف بازی در آن مرحله را تکمیل کند و به حداقل امتیاز آن مرحله برسد. ممکن است هدف یک مرحله حذف تعداد مشخصی آب‌نبات با تعداد محدودی حرکت باشد و یا حذف تعداد مشخصی آب‌نبات در زمانی محدود و یا رساندن تعدادی میوه به پایین صفحه ... به دنبال پیشرفت در بازی و سخت‏‌تر شدن مراحل، بازیکن با موانعی روبه‌رو می‌شود که جلوی پیشرفت بازیکن را در هر مرحله می‌گیرد مثل شکلات‌هایی که اگر از بین نروند خانه‌های بازیکن را پر می‌کنند و یا بمب‏هایی که با رسیدن عددشان به صفر منفجر می‏‌شوند. در بازی کمک و قدرت‌هایی وجود دارد که بازیکن می‌تواند از آنها در مراحل سخت بازی کمک بگیرد. در بازی چندین نوع آب‌نبات خاص وجود دارد که بازیکن می‌تواند آنها را خلق کند مثلاً اگر بازیکن چهار آب‌نبات هم‌رنگ را کنار یکدیگر قرار دهد آب‌نبات راه‌راه جایزه می‌گیرد که می‌‏تواند تمام آب‌نبات‌هایی که در ستون آب‌نبات راه‌راه هستند را بترکاند و یا آب‌نبات بسته‏‌بندی شده که از کنار هم قرارگرفتن آب‌نبات‌های هم‌رنگ به شکل T یا L درست می‌‏شود و هشت آب‌نباتی را که در اطرافش قرار دارد نابود می‏‌کند. بازی تبلیغات و پرداخت درون برنامه‌ای دارد به این صورت که بازیکن با پرداخت مقدار مشخصی پول تعدادی شمش طلا در یافت می‌کند و با خرج کردن آنها می‌تواند مراحل جدید را باز کند، مدت‌زمان انتظار برای پرشدن جان را به صفر برساند یا قدرت‌های بازی را خریداری نماید و در بازی راحت‌تر و سریع‌تر پیش برود.

جزئیات اثر

سیستم‌عامل(ها): Android، مایکروسافت ویندوز، IOS، WEB، BROWSER

نام ناشر: king

نام توسعه‌دهنده: king

تاریخ آخرین به‌روزرسانی: 30)  10/1/1400/3/202(1

نیاز به اینترنت:

بدون نیاز به اینترنت می‌شود بازی کرد اما در حالت آنلاین امکانات بیشتری فعال می‌گردد.

امکانات آنلاین:

خرید، تماشای تبلیغ، چالش، چندنفره بازی‌کردن، جدول رتبه‌بندی، تشکیل گروه، رویداد، ذخیره‌سازی

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : سعیده اعلمی نیا

۱۳ مهر ۱۴۰۱

مناسب سن 12 +

اعتیاد آوره

بزرگسال

توسط : معصومه رضازاده

۱۹ مرداد ۱۴۰۱

مناسب سن 5 +

واقعا خوب است

بزرگسال

توسط : معصومه رضازاده

۳۱ تیر ۱۴۰۱

مناسب سن 16 +

واقعا خیلی خوب و سر گرم کننده است.

بزرگسال

توسط : معصومه رضازاده

۳۱ تیر ۱۴۰۱

مناسب سن 12 +

واقعا خیلی خوب و سر گرم کننده است.

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد کندی کراش ساگا

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!