• امروز : 6 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی ویچر ۳: شکار وحشی ( Witcher 3: Wild Hunt)

author-img

توسط : آرین مرادی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1649 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 18 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
«ویچر 3» یک بازی در سبک اکشن و نقش‌آفرینی است که روایت‌گر داستان یک ویچر (جادوگر) در راه پیداکردن دخترخوانده‌اش است. اکشن بازی خشن و واقع‌گرایانه است. روابط جنسی به‌صورت آزادانه به تصویر کشیده شده. لباس و ظاهر شخصیت‌ها بسیار ایدئال و دور از واقعیت بوده و برهنگی کامل شخصیت‌ها در بازی نمایش داده می‌شود. انتخاب‌های متنوعی در داستان وجود داشته که عواقب مختلفی دارند. انکار خدا، شرط بندی و قمار در بازی به‌وفور به تصویر کشیده شده است.

ژانر : نقش آفرینی

3 مناسب خانواده 11 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 18 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
medal-image

«Witcher 3» بهترین بازی سال 2015، بهترین بازی نقش‌آفرینی آن سال و یکی از برترین و بزرگ‌ترین عناوینی است که در تاریخ بازی‌های رایانه‌ای شاهد آن بوده‌ایم. همچنین دومین عنوان پرافتخار کل تاریخ بازی‌های ویدئویی نیز محسوب می‌شود.

جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

بازی به دلیل کیفیت فنی بالایی که دارد ممکن است باعث وابستگی فرزند شما شود. در رسانه‌‌های مختلف نیز این بازی بسیار تبلیغ می‌شود ولی دارای آسیب‌های مختلفی برای فرزند شما است. توصیه‌ی اکید می‌شود که مانع فرزندتان برای تجربه‌ی این بازی شوید. در صورتی که اکنون فرزندتان مشغول تجربه‌ی بازی است، با او همراه شوید.

بازی خشن، بدون سانسور، حاوی صحنه‌های جنسی بسیار، بسیار دقیق و با جزئیات و کاملا برخلاف آموزه‌های دینی ما است.

بازی در محیط عمومی خانه انجام شود و زمان مشخص برای آن تعیین شود.

شخصیت‌های بازی بعضی اوقات به قدری محبوبیت پیدا می‌کنند که ممکن است به یک الگو برای فرزند شما تبدیل شوند و این درحالی است که گرالت (شخصیت اصلی بازی) نه تنها یک قهرمان کاملاً درست کار محسوب نمی‌شود، بلکه ممکن است در موقعیت‌هایی دست به کارهای شیطانی بزند.

بازی با این که تلاش می‌کند آزادی عمل به فرزندتان بدهد، ولی در انتها باز هم فرزند شما اختیاری خارج از چیزی که سازندگان بازی به آن فکر کرده‌اند، ندارد. در اصل، اختیاری که در بازی به فرزند شما داده می‌شود توهم یک اختیار است.

بازی ممنوعه به حساب می‌آید! به‌هیچ‌عنوان فرزند زیر سن پیشنهاد شده به سراغ این بازی نرود. در صورت علاقه فرزندتان به این سبک بازی هورایزن زیرو داون را پیشنهاد می‌کنیم.

خلاصه‌: این بازی ممنوعه است! به‌هیچ‌عنوان زیر سن پیشنهاد شده به سراغ آن نروید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

بحث پایان دنیا در بازی پررنگ است، با فرزندتان راجع‌به نظر او در رابطه با پایان دنیا و تصورش از این واقعه صحبت کنید. آیا قرار است تصور ذهنی او از پایان دنیا سرنوشتی تاریک باشد که هیچ راه فراری از آن وجود ندارد؟

بازی به‌وضوح روایت‌گر و نمایش‌دهنده‌ی دوران قرون وسطی و قصه‌های اساطیری آن دوره است؛ چه از نظر طرز گویش، چه از نظر عقاید مردم و چه از نظر طراحی محیط. با تجربه‌ی این بازی موقعیت خوبی فراهم می‌شود تا در رابطه با فرق اسطوره و تاریخ صحبت نمایید.

خلاصه‌: بحث پایان دنیا در بازی پررنگ است. با فرزندتان راجع‌به نظر او در رابطه با پایان دنیا و تصورش از این واقعه صحبت کنید ... آیا قرار است تصور ذهنی او از پایان دنیا سرنوشتی تاریک باشد که هیچ راه فراری از آن وجود ندارد؟

ماجرای بازی

ویچر 3 یک بازی نقش آفرینی، جهان باز و کاملا آفلاین است. بازی دست بازیکن را برای انتخاب‌های متنوع در مسیر داستان باز می‌گذارد و دریایی از امکانات را برای او فراهم می‌کند تا شخصیتش را آن طور که خودش دوست دارد طراحی کرده و پرورش دهد. بازی روایت‌گر داستان ویچری به نام گرالت است. گرالت که در گذشته به عنوان پدرخوانده‌ی دختری به نام سیری شناخته می‌شد، وظیفه‌ی تعلیم او در حیطه‌ی مبارزه را نیز به عهده داشته است. پس از سال‌ها که سیری از گرالت جدا می‌شود، خبر می‌رسد که سیری دوباره برگشته و به دنبال گرالت می‌گردد. از طرفی نیز گروهی افسانه‌ای به دلیل خون جادویی که در رگ‌های سیری جریان دارد، دنبال او هستند. پس گرالت باید به کمک دوستانش سیری را پیدا کرده و از او محافظت کند. در این میان داستان‌های فرعی زیادی راه خود را به خط داستانی اصلی باز می‌کنند که هر یک ممکن است تاثیر مستقیم یا غیر مستقیمی بر پایان اصلی بازی بگذارند. همانند دنیای واقعی، کسی حاضر نیست که کاری را به صورت رایگان برای گرالت انجام دهد و گرالت برای یاری گرفتن از افراد مختلف، مجبور است که کارهای متنوعی را برای آن‌ها انجام دهد. طیف این فعالیت‌ها بسیار گسترده است و از شکار هیولاهای مختلف گرفته تا پیدا کردن گوسفند گم شده‌ی یک چوپان می‌توان این طیف را تعریف کرد. در این میان افرادی نیز هستند که به عنوان دوست و همراه گرالت شناخته می‌شوند و حاضر هستند تا بدون هیچ چشم داشتی برای او هر کاری انجام دهند. داستان بازی با این که یک پلات کلی دارد، مملو از شاخه‌های مختلف و داستان‌های ریز و درشت متنوع بوده که باعث به وجود آمدن داستانی غنی و پیچیده می‌شود. گرالت به عنوان یک ویچر، مهارت مبارزه بالایی دارد و می‌تواند از جادوهای مختلف نیز استفاده کند، پس مبارزات بازی شدیدا نفس‌گیر، واقع‌گرایانه و خشن طراحی شده‌اند. همچنین باید ذکر کرد که گیم‌پلی بازی یکی از پیچیده‌ترین مکانیزم‌هایی است که در بازی‌های ویدئویی پیاده‌سازی شده است. گیم‌پلی شامل چند بخش می‌شود که از میان‌ آن‌ها می‌توان به مبارزات، بخش شیمی، ساخت و ساز، آپگرید کردن و جادوها اشاره کرد. هر یک از این بخش‌ها نیازمند تفکر است که چگونه مورد استفاده قرار بگیرند. علاوه بر این، چه برای پیشبرد داستان و چه برای فهم مکانیزم‌های بازی، نیاز به زبان انگلیسی با تسلط نسبتا بالا است.  قابل ذکر است بازی با وجود این که در دنیایی اساطیری که ساخته‌ی ذهن سازندگانش است روایت می‌شود، ولی خشونت به شدت واقع‌گرایانه و شدید، مکانیسم‌های پیچیده‌، المان‌های ترسناک و استرس‌زا، دزدی و خیانت، برهنگی کامل و روابط جنسی آزادانه، جادو و خرافات، همه و همه در بازی حضور دارند. همچنین قابل ذکر است که بازی این امکان را به بازیکن می‌دهد که در برهه‌های زمانی خاص، کنترل شخصیتی دیگر را بر عهده بگیرد.

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها): پلی‌استیشن 4، اکس‌باکس وان، رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن 5، اکس باکس سری اکس، نینتندو سوییچ

نام ناشر: CD Projekt RED

نام توسعه دهنده: CD Projekt RED

تاریخ آخرین به‌روزرسانی: بیست و ششم اردیبهشت سال 1397 مصادف با 16 می سال 2018

نیاز به اینترنت: ندارد

امکانات آنلاین: خرید  DLC

امکان بازی به صورت چندنفره محلی: ندارد

نشان‌ها: ممنوع بودن

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : اا هههه

۵ بهمن ۱۴۰۰

مناسب سن 18 +

لطفا بگید این بازو گزینه سانسور داره یا میشه از صحنه ها رو شد?

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد ویچر ۳: شکار وحشی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!