• امروز : 31 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی بازی هماهنگی : پازل‌های آرامش بخش موزیکال (Harmony: Relaxing Music Puzzles)

author-img

توسط : عرفانه معدنی پور ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

883 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 7 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
این بازی، از مفهوم تقارن و هماهنگی استفاده کرده و با تلفیق آن با موسیقی و پخش ملودی‌های آرامش‌بخش آن را جذاب کرده است. بازی دارای ارزش یاددهی مفهوم تقارن است و فاقد هرگونه معیار منفی می‌باشد. پرداخت درون برنامه‌ای نیز دارد که می‌توان با پرداخت آن و خرید بسته‌های VIP، چراغ راهنمای بیشتر، حذف تبلیغات و باز شدن قفل مراحل دیگر را به دست آورد. همچنین؛ بازی با نصب برنامه‌ی مکمل، امکانات دیگری را در اختیار بازیکن می‌گذارد.

ژانر : معمایی

3 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
medal-image

بیش از 24 ملودی ارامش بخش - بیش از 1000 مرحله ی جذاب - وجود فصل ها و بخش های متنوع - ایجاد شکل ها و چند ضلعی های متفاوت - تلفیق موسیقی و هنر هشتم.

جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این بازی، در واقع تلفیقی از موسیقی و هنر هشتم (تصویر) است و به دلیل ماهیت تقارن و هماهنگی، از جهت دقت و تمرکز و افزایش قدرت بینایی و همچنین؛ موسیقی و ملودی‌های آرامش بخشش برای فرزانمان می‌تواند، بسیار مفید و لذت بخش باشد چون وی باید اشکال هندسی‌ای که بازی در اختیارش می‌گذارد را با توجه به خطوط نقره‌ای آینه مانند، بچیند و یک شکل با تقارن واحد، به دست بیاورد تا ملودی برایش نواخته شود. این بازی، از هرگونه خشونت، ترس، ناهنجاری دینی و اجتماعی به دور است اما با تشویق به پرداخت‌های درون برنامه‌ای که به بازیکن، این امکان را می‌دهد که بتواند با خرید بسته‌های VIP  تبلیغات خودکار را حذف و راهنماهای بیشتری دریافت کند و همچنین؛ قفل مراحل بیشتر و سازها و ملودی‌های متنوع و بیشتری را باز کند، همچنین؛ برای بازیکن، این بسته‌ها را با تخفیف ویژه ارائه می‌دهد که ممکن است فرزندمان را به سمت این پرداخت‌ها بکشاند. در اول بازی نیز، از بازیکن اجازه ارسال نوتیفیکیشن را می‌گیرد و وقتی، فرزندمان خارج از بازی است، برایش پیغامی حاوی تشویق به شروع بازی را می‌فرستد. همچنین؛ این بازی با نصب برنامه‌ی مکمل، می‌تواند امکانات بیشتر و متنوع‌تری را هم در اختیار فرزندمان بگذارد که شامل ذخیره‌سازی مراحل بازی در فضای ابری، رویت جدول رتبه‌بندی بازیکنان در سراسر دنیا و دسترسی‌ها و به دست آوردن نشان‌های بیشتر می‌باشد. در این بازی، فرزندمان می‌تواند با لینک دعوت به صورت پیامکی، دوستان خود را هم به این بازی، دعوت کند.

خلاصه‌ی آن: بازی، با به کار گیری مفهوم تقارن، دقت و تمرکز فرزندمان را به چالش می‌کشد و به دور از معیارهای منفی می‌باشد. اما؛ برای حذف تبلیغات و گرفتن راهنمای بیشتر و باز شدن قفل مراحل، پرداخت درون برنامه‌ای دارد. با نصب برنامه‌ی مکمل، امکانات جدیدی هم به بازیکن می‌دهد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

همان طور که می‌دانید، این بازی در صدد به چالش کشیدن تسلط بازیکن بر مفهوم تقارن و هماهنگی می‌باشد که با خطوط آینه‌ای از بازیکن می‌خواهد تا اشکال هندسی را به صورت متقارن بچینند تا ملودی مورد نظر پخش شود.

این بازی، به دلیل عاری بودن از معیارهای منفی برای بالای هفت سال در نظر گرفته شده اما پرداخت‌های درون برنامه‌ای برای گرفتن راهنمای بیشتر و حذف تبلیغات و باز کردن قفل مراحل دیگر هم دارد که بدون آن هم می‌توان، بازی کرد.

با فرزند خود در مورد این پرداخت‌ها صحبت کنید که سعی کند تلاشش را برای پیشبرد روند بازی بدون پرداخت، بیشتر کند چون هم لذت بخش‌تر است هم این امکان را دارد که با دقت بیشتر بتوان، بازی را جلو برد.

از مفهوم تقارن در زندگی روزمره می‌توانید ایده بگیرید و برای فرزندانتان در خانه بازی تقارن را فراهم کنید. به عنوان مثال می‌توانید بازی انعکاس نور و تصویر را در آینه به آن‌ها نشان دهید و روی کاغذ جدولی بکشید و اشکالی را با مقوا یا کاغذ رنگی درست کنید و اشکال را در جدول، قرار داده و به جای خطوط نقره‌ای، از خط کش استفاده کنید و از وی بخواهید که اشکال را متقارن بچیند و باز از اول این کار را انجام دهید. می‌توانید رنگ اشکال و شکل هندسی آن را هم عوض کنید. همچنین؛ می‌توانید این بازی را با کشیدن شکل روی کاغذ با خودکارهای رنگی و حتی استفاده از آهنرباهای مگنتی با کشیدن جدول روی تخته‌ی وایت‌برد، اجرا کنید و لحظات مفرحی را برای فرزندان و خانواده فراهم سازید.

اگر فرزندتان در بازی به مشکل خورد می‌توانید با کمک غیر مستقیم و پرسیدن سوال و کشیدن بازی به دنیای واقعی، جواب را به او برسانید و با او همدلی کنید.

خلاصه‌ی آن: این بازی، با ماهیت تقارن و هماهنگی می‌باشد و شما می‌توانید بازی را به دنیای واقعی بکشانید و با لوازمی که پیش‌تر گفته شد، تقارن را اجرا کنید و هرجا فرزند دلبندتان به مشکل خورد با بازی در دنیای واقعی، او را به جواب برسانید.

ماجرای بازی

این بازی، با اقتباس از مفهوم تقارن و هماهنگی و تلفیق آن با موسیقی ساخته شده است که همان طور که از اسمش پیداست بازی پازلی همراه موسیقی‌های آرامش‌بخش می‌باشد و بازیکن با کامل کردن هر مرحله، یک ملودی جدید را می‌شنود و با پیش رفتن مراحل، سازها هم، همراه با ملودی‌ها تغییر می‌کنند. روند بازی، به این صورت است که تعدادی خطوط نقره‌ای که نمایانگر آینه هستند در جاهای مختلف صفحه، نمایان می‌شوند و بازیکن باید اشکال هندسی ارائه شده در صفحه را جوری بچیند که تقارن و انعکاس متناسب برقرار شود و اشکال از یک تقارن و هماهنگی مناسبی برخوردار شوند. هرگاه، بازیکن روی یک شکل ضربه می‌زند یک تک نت موسیقی پخش می‌شود و اگر شکل را کامل کند و درست باشد، ملودی پخش می‌شود و بازیکن یک مرحله به جلو می‌رود اما؛ اگر اشکال را درست سر جای خود قرار ندهد، ملودی پخش نخواهد شد و بازیکن در همان مرحله، باقی می‌ماند که بازی برای کمک به وی، چراغ‌ راهنما برای راهنمایی در بالای صفحه قرار داده است که با ضربه زدن روی آن، جای مناسب شکل و یا جای نامناسب شکلی که بازیکن آن را چیده، نمایان می‌شود. همچنین؛ تعداد اشکالی که بازیکن با آن می‌تواند شکل را بچیند، محدود است و اگر بخواهد بیش از آن استفاده کند، نمی‌تواند و باید با همان تعداد، شکل درست و مورد نظر بازی را دربیاورد. تعداد راهنماها هم محدود است و بازیکن می‌تواند برای گرفتن راهنمای بیشتر فیلم تبلیغاتی تماشا کند و یا برای گرفتن راهنما به تعداد زیاد، می‌تواند پرداخت درون برنامه‌ای داشته باشد که هم تبلیغات مزاحم را حذف کند و هم راهنمای بیشتری دریافت کند. بازی بسته‌هایی را با عنوان بسته‌های  VIP به بازیکن پیشنهاد می‌کند که با خرید آن، می‌تواند راهنمای بیشتر، حذف تبلیغات و باز شدن مراحل و ملودی و سازهای بیشتری را در بازی، داشته باشد. همچنین؛ بازی همین بسته‌ها را با تخفیفات ویژه هم اراده می‌دهد. بازی، تبلیغات خودکار نیز دارد که در حین بازی به صورت خودکار بالا می‌آید و پخش می‌شود که اغلب گیم پلی‌ای از بازی‌های دیگر، برای نصب است که با خرید همین بسته‌ها می‌تواند این تبلیغات مزاحم را نیز حذف کند. از دیگر امکانات این بازی، نصب یک برنامه‌ی دیگر از گوگل پلی است که با استفاده از آن، بازیکن، می‌تواند مراحل بازی و در کل بازی خود را روی فضای ابری ذخیره کند و در دستگاه‌های دیگر اجرا کند و حتی می‌تواند قسمتی از گیم پلی خود را ضبط کرده و به اشتراک بگذارد. همچنین؛ می‌تواند، با آن جدول رتبه‌بندی بازیکنان را در سراسر دنیا مشاهده کند و به قابلیت‌های دیگری دست پیدا کند که به وی مدال و کاپ و رتبه‌ی خاص در بازی را با توجه به مهارتش در بازی می‌دهد و با اتصال به ایمیل بازیکن، فضای ذخیره‌سازی مراحل برای بازیکن فراهم می‌شود.

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها): اندروید - ios

نام ناشر: InfinityGames.io

نام توسعه دهنده: InfinityGames.io

تاریخ آخرین به روزرسانی: 20/07/1399

نیاز به اینترنت: بدون نیاز به اینترنت می‌شود بازی کرد اما با اتصال اینترنت امکانات بیشتری فعال می‌شود.

امکانات آنلاین: خرید – تماشای تبلیغ – جدول رتبه بندی – ذخیره سازی – اشتراک گذاری محتوا.

امکان بازی به صورت چند نفره محلی: ندارد.

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد هماهنگی : پازل‌های آرامش بخش موزیکال

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!