• امروز : 4 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی نینجایی به نام آراشی (ninja arashi)

author-img

توسط : مریم صدیقی ارزیاب کدومو

2 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2292 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 12 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
 

بازی آفلاین با ژانر ماجراجویی می‌باشد. شخصیت اصلی به نام آراشی برای پیداکردن فرزند خود که توسط اهریمنی به نام اوروچی ربوده شده است با موانع و چالش‌های بسیاری روبه‌رو می‌شود که برای عبور راحت‌تر از این مانع‌ها می‌تواند نیروهای خود را با پرداخت سکه و خرید درون برنامه‌ای تقویت کند.

ژانر : اکشن

16 مناسب خانواده 8 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

سطح خشونت بازی نسبت به فضای دوبعدی که دارد بالاست و انجام بازی برای کودکان کم سن و سال‌تر پیشنهاد نمی‌شود خصوصا اینکه به هنگام کشته‌شدن یا کشتن دشمنان، خون آن‌ها به اطراف می‌پاشد که میزان خشونت بازی را افزایش می‌دهد. موانع و چالش‌هایی که در بازی طراحی شده مرحله‌به‌مرحله سخت‌تر می‌شود و گاهی بازیکن بدون انتظار قبلی و یک‌دفعه‌ای با آن‌ها روبه‌رو می‌شود که موجب دلهره و استرس می‌شود.

در بازی کیسه‌ها و بشکه‌هایی وجود دارد که در برخی سکه و الماس و گاهی اوقات برخلاف انتظار بازیکن بمب وجود دارد و اگر بازیکن عکس‌العمل سریع و به‌موقع نشان ندهد جان خود را از دست می‌دهد. تعداد دفعاتی که در طول بازی بازیکن می‌تواند بمیرد، محدود بوده و پس از اینکه جان پایانی را هم مورد استفاده قرار گیرد یک شانس به بازیکن داده می‌شود که با تماشای یک ویدئو یا پرداخت سکه، دوباره چند جان به دست بیاورد و بازی را ادامه دهد و در غیر این صورت باید مرحله را از نو شروع کند و همان‌طور که گفته شد باتوجه به سختی بازی مخاطب تشویق به دیدن تبلیغ می‌شود.

بازی خرید درون برنامه‌ای داشته و در این قسمت می‌توان با پرداخت سکه نیروهای بازیکن را قوی‌تر کرده حتی لباس او را تغییر داد.

بازی ارزش تکرارپذیری بالایی دارد یعنی به دلیل محدود بودن جان مخاطب مجبور می‌شود برای عبور از یک مرحله بارها آن را بازی کند و مخاطب را برای ساعت‌ها درگیر می‌کند.

خلاصه‌ی آن:

باتوجه‌به این‌که تعداد جان‌های بازیکن در هر مرحله محدود است می‌تواند بازیکن را تشویق به بارها و بارها انجام‌دادن بازی کند پس اعتیادآور بودن بازی را جدی گرفته و برای بازی فرزند خود زمان مشخصی در نظر بگیرید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

: بدون شک اولین چیزی که والدین باید به آن دقت کرده و دررابطه با آن با فرزندانشان صحبت کنند، خشونت بی‌حدومرز بازی است. در مورد انجام کارهای خشن و حدومرز آن با فرزند خود گفت‌وگو کنید.

درمورد پرداخت درون برنامه‌ای و اتفاقی که در واقع می‌افتد با فرزندتان گفتگو کنید و به او بگویید تلاشش بر این باشد بر اساس تجربه خود الماس دریافت کند تا اینکه الماس بخرد و بدون تلاش خود بازی را جلو ببرد.

دررابطه با زمان‌بندی او برای بازی‌کردن با او صحبت کرده و در خانه قوانینی دراین‌خصوص وضع کنید به طور مثال می‎‌توانید مسئولیت‌هایی متناسب با روحیه وی به او بسپارید تا انرژی و زمان وی برای انجام بازی کمتر شود.

خلاصه‌ی آن: اگر فرزندتان علاقه‌ای به ورزش‌های رزمی دارد می‌توانید او را در باشگاه‌های رزمی که محیط سالمی دارند ثبت‌نام کنید. مهم‌ترین مسئله در این بازی اعتیادآور بودن آن است دراین‌رابطه با فرزند خود با لحنی دوستانه صحبت کنید

ماجرای بازی

شخصیتی با نام Orochi که سال‌ها پیش توسط آراشی به بند کشیده شده، آزاد می‌شود و در ادامه فرزند آراشی را می‌دزدد. داستان بازی از آنجایی شروع می‌شود که شخصیت اصلی بازی (آراشی) به دنبال فرزند خود رفته و در این مسیر باید با نگهبانان اوروچی بجنگد. این بازی 45 مرحله و 3 محیط را شامل می‌شود. فضای تاریک بازی و صدای مهیج آن کاملاً با داستان همخوانی دارد. رنگ کاراکتر اصلی بازی سیاه اما چشمان او قرمز بوده و این می‌تواند نشان‌دهنده خشم وی باشد. احتمال کشته شدن بازیکن در طول مراحل زیاد است. تعداد دفعاتی که بازیکن در طول بازی می‌توانید بمیرد، محدود بوده و پس از اینکه آخرین جان او هم استفاده شد، یک شانس به او داده می‌شود که با تماشای یک ویدئو یا پرداخت سکه، دوباره چند جان به دست آورد و در غیر این صورت باید مرحله را از ابتدا شروع کنید.

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها): anroid،ios

نام ناشر: Black Panther

Hung Nguyen

نام توسعه دهنده: Black Panther

تاریخ آخرین به روزرسانی: 2020/07/26

1399/05/05

نیاز به اینترنت: بازی آفلاین است اما باوجود اینترنت امکانات بیشتری فعال می‌شود

امکانات آنلاین: خرید، تبلیغ

امکان بازی به صورت چند نفره محلی: ندارد

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد نینجایی به نام آراشی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!