• امروز : 5 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی نبرد سایه ۳ ( shadow fight 3)

author-img

توسط : محمدحسین محقق ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

790 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 14 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
 

محوریت اصلی بازی، نبرد‌های تن به تنی است که برای رسیدن به نیروی سایه وجود دارد. علاوه بر خشونت بازی، لباس‌های چسبان و بدن‌نمای شخصیت‌های خانم بازی، نبرد با حریف خلع سلاح شده و بعضا کلمات نامناسبی که در مکالمات بازی وجود دارد، می‌تواند اثر نامطلوبی بر بازیکن داشته باشد. هر چند ارزش یاددهی چندانی در بازی مشاهده نمی‌شود، با این حال رسیدن به بهترین استراتژی برای مبارزه، می‌تواند تا حد کمی بر تفکر استراتژیک بازیکن اثر بگذارد.

ژانر : اکشن

1 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 7 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
medal-image

بیش از 100 میلیون بار دانلود در گوگل پلی

جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

محوریت اصلی این بازی نبردهای تن به تن با سلاح سرد، مانند شمشیر و نیزه و ... و یا با دستان خالی است. به همین علت، این بازی دارای میزانی خشونت است هر چند ضرباتی که شخصیت‌های بازی به هم وارد می‌کنند بدون جزئیاتی مانند خونریزی، ایجاد زخم و .... است. در نبرد بازیکن با حریف خود، گاها ممکن است سلاح حریف از دستان او بیوفتد و بازیکن با حریفی که عملا خلع سلاح شده باید بجنگد و او را شکست دهد که می‌تواند بر روحیه جوانمردی در بازیکن اثر منفی بگذارد. لباس‌های رزمی شخصیت‌های خانم در این بازی، لباس‌های چسبان، بدن‌نما و باز هستند. برای پیروزی در بازی، بازیکن باید تجهیزات خود مانند سلاح و لباس رزمی را ارتقا دهد تا بتواند از پس حریف‌های سرسخت بربیاید. آیتم‌هایی که در بازی برای ارتقای این تجهیزات به بازیکن داده می‌شود برای پیشبرد بازی کافی هستند، اما ممکن است بازیکن بخواهد از بخش خرید درون برنامه‌ای نیز استفاده کند. مخصوصا با توجه به تخفیف‌های مدت‌دار بازی، که باعث تحریک بازیکن به انجام خرید درون برنامه‌ای می‌شود و بخشی از بازی که جوایز آن فقط به بازیکن‌هایی که اشتراک بازی را خریده‌اند تعلق می‌گیرد. گاها در صحبت‌های میان بازی که به صورت نوشتاری هستند، الفاظ نامناسبی دیده می‌شود که جنبه‌ی توهین و تحقیر دارند. در بخش دوئل بازی، بازیکن می‌تواند با یک بازیکن دیگر به صورت آنلاین مسابقه دهد و البته امکان هیچ گونه تعاملی بین دو بازیکن وجود ندارد. بازی ارزش یاددهی چندانی ندارد و شاید فقط بتواند تا حد بسیار کمی بر سرعت و قدرت تصمیم بازیکن و تفکر استراتژیک او برای انتخاب بهترین نوع مبارزه اثر بگذارد. بازیکن این امکان را نیز دارد تا در انتهای هر مبارزه با تماشای یک تبلیغ آیتم‌های بیشتری دریافت کند.

خلاصه‌ی آن:

خشونتی که در این بازی وجود دارد، جزئیاتی مانند خونریزی و زخم و ... ندارد. لباس‌های رزمی شخصیت‌های خانم بازی، نبرد با حریف بدون سلاح و تعداد کمی الفاظ نامناسب که در مکالمات بازی دیده می‌شود، می‌تواند اثر نامطلوبی بر بازیکن داشته باشد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

یکی از جذابیت‌های بازی هیجان موجود در مبارزات آن است. پیشنهاد می‌کنیم اگر فرزندتتان به این نوع از هیجان علاقه دارد، سعی کنید با کشف استعداد او، برنامه‌ای برای رفتن به باشگاه‌های رزمی و ورزشی برای او داشته باشید. اما حتما باید به فضای باشگاه نیز توجه کرد، تا محیط آن باعث ایجاد اثرات منفی دیگری برای فرزند شما نشود.

نبرد با حریف بدون سلاح حرکت جوانمردانه‌ای نیست. از فرزندتان بپرسید نظرش درباره‌ی مبارزه با حریفی که سلاحی ندارد چیست؟ با او کمی در این زمینه صحبت کنید تا انجام بازی‌هایی از این دست باعث توجیه این رفتار برای فرزند شما نشود.

درباره‌ی کارکرد لباس رزمی خوب است از فرزندتان سوال کنید و نظرش را بپرسید. نمایش لباس رزمی باز که جنبه‌ی نمایش و خودنمایی دارد، تا چه حد با هدف ساخت لباس‌های رزمی سازگار است؟! نظرش را درباره‌ی علت این نوع نگاه که در بازی‌ها عموما لباس خانم‌ها بدن‌نما طراحی می‌شود بپرسید و درباره‌ی این نوع نگاه ابزاری به خانم‌ها برای جذب مخاطب با او صحبت کنید.

آیتم‌هایی که در این بازی به بازیکن داده می‌شود برای پیشبرد بازی کافی هستند. اگر فرزندتان از شما درخواست کرد تا خرید درون برنامه‌ای انجام دهد، خوب است به او یادآوری کنید که پیروزی که با خرج پول به دست بیاید ارزش چندانی در مقایسه با پیروزی با سعی و تلاش ندارد.

شکست‌هایی که فرزندتان ممکن است در این بازی تجربه کند می‌تواند باعث پرخاشگر شدن و کلافگی او شود، پیشنهاد می‌کنیم زمان انجام بازی را مدیریت کنید تا از بدخلقی‌های فرزندتان جلوگیری کنید.

خلاصه‌ی آن:

پیشنهاد می‌کنیم اگر فرزندتان به هیجانات موجود در نبردهای بازی علاقه دارد، با در نظر گرفتن استعداد او، برنامه‌ای برای باشگاه رزمی و ورزشی، البته با محیطی سالم، برای او در نظر بگیرید.

ماجرای بازی

سه قبیله برای به دست آوردن نیروی سایه وارد نبرد می‌شوند و نبرد آن‌ها باعث آزاد شدن نیروی سایه می‌شود. محوریت بازی نبردی است که این سه قبیله برای تصاحب نیروی سایه دارند و بازیکن نقش یک سرباز جوان را دارد که پس از آموزش دیدن باید با حریف‌های خود مبارزه کند. مبارزه در این بازی با سلاح سرد و یا با دست خالی انجام می‌شود. بازیکن و شخصیت‌های بازی این امکان را نیز دارند تا در میان مبارزات از نیروی سایه‌ای که در اختیار دارند برای شکست حریف خود استفاده کنند. علاوه بر بخش داستانی بازی که داستان مبارزات شخصیت‌های بازی برای به دست آوردن تمام نیروی سایه و ماموریت‌های جانبی آن‌ها است، در بخش دوئل بازی که همان بخش آنلاین بازی است، بازیکن می‌تواند با یک بازیکن دیگر به صورت آنلاین مبارزه کند. در انتهای هر مبارزه در بخش‌های مختلف بازی تعدادی کارت به بازیکن داده می‌شود که این کارت‌ها، کارت سلاح، لباس رزمی، الماس، سکه و یا کارت ارتقا هستند. برای پیروزی در مبارزات بازی، بازیکن نیاز دارد تا بتواند سلاح و لباس رزمی خود را ارتقا دهد تا از پس حریفان سرسخت مخصوصا باس فایت‌های (boss fight) بازی بربیاید. برای ارتقای تجهیزات بازیکن، می‌شود از انرژی که برای ارتقای آن‌ها وجود دارد استفاده کرد. همچنین با سکه‌هایی که بازیکن به دست می‌آورد می‌تواند تجهیزات جدید تهیه کند. بازیکن به چند روش دیگر نیز می‌تواند این آیتم‌ها را به دست بیاورد. اولین آن‌ها صندوقچه‌ای است که با پیروزی در دوئل‌های بازی به دست می‌آید. روش بعدی انجام ماموریت‌های روزانه بازی است. راه بعدی استفاده از بلیط شتاب دهنده است که با تکه تکه کردن آن، به تعداد تکه‌هایی که ایجاد می‌شود، جایزه دریافت می‌کند. با جمع‌آوری کلکسیون تجهیزات نیز تعدادی سکه و کارت ارتقا به بازیکن جایزه داده می‌شود. در نهایت نیز با خرید درون برنامه ای می‌شود این آیتم‌ها را تهیه کرد. پس از پیروزی در نبردها بازیکن می‌تواند با تماشای یک تبلیغ، تعدادی آیتم بیشتر نیز دریافت کند. بازیکن با خرید اشتراک بازی می‌تواند با پیشرفت در بازی، آیتم‌های بیشتری که مخصوص بازیکن‌هایی است که اشتراک دارند را نیز به دست بیاورد. هر چند مجموع جوایز ماموریت‌های جانبی، بخش داستانی، دوئل و ماموریت‌های روزانه باعث می‌شود نیازی به خرید اشتراک بازی نباشد.

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها): Android, ios

نام ناشر: nekki

نام توسعه دهنده: nekki

تاریخ آخرین به روزرسانی: 25/03/2021 -- 05/01/1400

نیاز به اینترنت: بدون نیاز به اینترنت می‌شود بازی کرد اما با اتصال به اینترنت امکانات بیشتری فعال می‌شود.

امکانات آنلاین: خرید، تماشای تبلیغ، دعوت به عضویت در شبکه‌های اجتماعی، ذخیره سازی، چالش

امکان بازی به صورت چند نفره محلی: ندارد.

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : حسین خوش رفتار

۴ مهر ۱۴۰۰

مناسب سن 7 +

عالی بود

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد نبرد سایه ۳

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!