• امروز : 10 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی بازی ماجراهای هتل ترانسیلوانیا-دویدن، پریدن، ساختن (Hotel Transylvania Adventures - Run, Jump, Build! )

author-img

توسط : محمدحسین محقق ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

916 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 9 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

هر چند بازی به شکلی فانتزی طراحی شده است با این حال خشونت و ترس اندک بازی ممکن است برای بازیکنان کم سن مناسب نباشد. بخشی از تبلیغات قابل کنترل نیستند و بخشی دیگر با دیدن تبلیغات آیتم‌هایی جایزه‌ داده می‌شود. دسترسی بازی به گالری تصاویر می‌تواند حریم خصوصی بازیکن و خانواده او را تهدید کند.

ژانر : تفننی

3 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
medal-image

برگرفته شده از انیمیشن هتل ترانسیلوانیا

جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

اولین نکته‌ای که در بازی قابل مشاهده است دسترسی بی‌مورد بازی به گالری موبایل است که حریم شخصی بازیکن را به خطر می‌اندازد. این بازی بر اساس انیمیشن هتل ترانسیلوانیا ساخته شده است و کاراکترهای بازی نیز همان کاراکترهای درون انیمیشن هستند. هیولاهای بازی به شکلی فانتزی طراحی شده‌اند تا ترسناک نباشند اما با این حال ممکن است بعضی از این هیولاها و نمادهای بازی برای بازیکنان کم سن کمی ترسناک باشد. تابوت شانسی که با باز کردن آن تعدادی آیتم به بازیکن داده می‌شود از این جهت که از شانس بهره می‌گیرد و شانس می‌تواند به عزت نفس بازیکنان زیر نه سال لطمه وارد کند آسیب زا است چرا که شانس را جایگزین عوامل اصلی موفقیت در ذهن کودک می‌کند. در طی مراحل بازی هیولاهایی وجود دارند که بازیکن می‌تواند آن‌ها را بکشد و یا با برخورد با آن‌ها خود بازیکن می‌میرد. هرچند که مرگ هیولاها و کاراکتر بازی بدون جزئیات است با این حال نفس عمل تا حدی دارای خشونت است، به ویژه که با کشتن هیولاها به بازیکن جایزه داده می‌شود و در عمل او را تشویق می‌کند. طراحی حساسیت برانگیز کاراکتر اصلی بازی و همچنین آهنگ تند بازی می‌تواند بر ذائقه‌ی بازیکن اثر بگذارد و حتی ایده آل‌های ذهنی کودک را تحت تاثیر قرار دهد. برای انجام بازی نیز بهتر است بازی بدون صدا انجام شود تا اثر موسیقی بازی بر بازیکن کم شود.. سلاح یکی از کاراکترهای بازی بادگلو است و طبیعتا نمایش چنین چیزی باعث تخریب فرهنگ بازیکن می‌شود. مصرف گرایی در این بازی شدت بالایی دارد. از نمایش تبلیغات بدون خواست بازیکن تا باز شدن چهار مرحله‌ی آخر هر طبقه و تعمیر اتاق‌های خراب شده‌ی طبقه‌ی آخر که صرفا جنبه‌ی تزئینی دارد، به شدت مصرف گرایی بازی دامن می‌زنند. البته با قطع اتصال اینترنت می‌توان جلوی نمایش تبلیغات را گرفت.

خلاصه‌ی آن:

دسترسی بی مورد بازی به گالری دستگاه حریم شخصی را به شدت به خطر می‌اندازد. شدت بالای مصرف‌گرایی بازی اثر نامطلوبی بر تربیت بازیکن می‌تواند بگذارد. هر چند بازی به صورت فانتزی طراحی شده است با این حال ممکن است هیولاهای بازی کمی ترسناک باشند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

نکته ای که در این بازی باید به آن توجه کرد ترس موجود در بازی است هر چند اندک باشد. اگر فرزندتان کم سن است خوب است به آن‌ها یاد آوری کنید که شخصیت‌های این بازی غیر واقعی هستند. اگر احساس کردید تاثیر فضای ترسناک بازی روی فرزند شما بیشتر است، به عنوان مثال بر خواب او اثر گذاشته، خوب است این بازی و بازی‌هایی از این دست را از سبد محصولات رسانه‌ای فرزندتان حذف کنید.

دسترسی‌های برنامه‌ها نکته‌ای حساس است که باید به آن توجه کرد. خوب است در این زمینه قوانینی داشته باشید تا حریم شخصی شما و خانواده شما به خطر نیوفتد. به عنوان مثال نصب بازی‌ها یا برنامه‌ها حتما از سمت شما انجام شود. به ویژه درباره این بازی که دسترسی عجیبی به گالری نیاز دارد خوب است به صورت ویژه به آن توجه کنید.

به دست آوردن سکه یا همان پول و سپس خرج کردن آن برای تزئین اتاق‌های بازی و خرید وسایلی که ضرورتی ندارند می‌تواند اثر تجمل‌گرایانه بر روی بازیکن داشته باشد. به عنوان مثال اثر این تجمل گرایی می‌تواند خود را در زود خسته شدن فرزندتان از یک وسیله نشان دهد. بنابراین توصیه ما این است که اگر اثرات تجمل گرایی بازی‌ها به این شکل خود را نشان دادند، در مقابل خواسته‌ی فرزندتان کوتاه نیایید و برایش توضیح دهید که انتظاری که دارد بی مورد است.

نکته‌ی آخر صحبت کردن درباره‌ی تبلیغات است. توصیه‌ی ما این است که درباره‌ی علت وجود تبلیغات و استفاده‌ای که برای ما دارند با فرزندتان گفت‌وگو کنید. به عنوان مثال به آن‌ها یادآوری کنید، زمانی که ما به وسیله‌ای احتیاج داریم اقدام به تهیه‌ی آن می‌کنیم و نباید تحت تاثیر تبلیغات اقدام به خرید یک محصول کنیم.

خلاصه‌ی آن:

پیشنهاد ما این است که درباره‌ی تبلیغات با فرزندتان صحبت کنید و برایشان علت وجود تبلیغات را توضیح دهید. همچنین در مقابل توقعات بی‌جایی که به واسطه‌ی تجمل گرایی ممکن است به وجود بیاید کوتاه نیایید.

ماجرای بازی

این بازی برخلاف انیمیشن آن، داستان خاصی ندارد و در عوض تنها کاری که بازیکن باید انجام دهد رد کردن مراحل با پرش و دویدن و به دست آوردن سکه و خرج کردن آن‌ها برای تعمیر اتاق‌های خراب شده است. بازیکن باید برای رد کردن مراحل بازی به جمع آوری سکه‌ها و آیتم‌های هر مرحله بپردازد. در بعضی از مراحل آیتم‌هایی وجود دارد که جمع آوری آن‌ها جزو ماموریت‌های آن مرحله است. به عنوان مثال باید توله گرگ‌هایی که در بعضی مراحل وجود دارند را پیدا کند یا تعدادی سر عروسکی را در مراحل بازی جمع آوری کند. پیروزی در کمتر از مدت زمانی مشخص نیز جزو ماموریت‌های بعضی از مراحل بازی است. صندوقچه‌هایی در بعضی مراحل وجود دارند که بازیکن با پریدن از زیر و ضربه زدن به آن‌ها تعدادی آیتم جایزه می‌گیرد. در طی مراحل بازی تعدادی هیولا وجود دارند که با برخورد با آن‌ها بازیکن یکی از قلب‌های خود را از دست می‌دهد. برای نابودی این هیولاها بازیکن می‌تواند با پریدن بر روی سر آن‌ها و یا شلیک کردن با وسیله‌ی دفاعی خود آن‌ها را نابود کند. در مراحل بازی دریاچه‌هایی از سم وجود دارند که در برخود با سم صورتی رنگ بازیکن یک قلب را از دست می‌دهد و با برخورد با سم‌های سبز رنگ تمام قلب‌های بازیکن تمام می‌شود و بازیکن می‌بازد. ابتدای هر مرحله بازیکن تعدادی آیتم کمکی دارد که می‌تواند برای ساده‌تر شدن مراحل سخت بازی از آن‌ها استفاده کند. با هر دفعه بازی کردن بازیکن باید یک معجون استفاده کند و با تمام شدن این معجون‌ها باید صبر کند تا دوباره آن‌ها بازیابی شوند. البته بازیکن می‌تواند با تماشای تبلیغ یا خرید درون برنامه‌ای نیز معجون به دست بیاورد. هر طبقه‌ی بازی بیست مرحله دارد که چهار مرحله‌ی پایانی آن صرفا با تماشای تبلیغ قابل بازی کردن هستند. در کل بازی پنج طبقه دارد که طبقه‌ی آخر آن تعمیر اتاق‌های خراب شده است. بازیکن می‌تواند با سکه‌هایی که در بازی به دست می‌آورد اتاق‌ها را تعمیر کند. برای هر بار تعمیر بازیکن مجبور است مدتی را صبر کند و اگر بخواهد درجا تعمیر انجام شود، می‌تواند با پرداخت یک الماس تعمیر را به پایان برساند. تعمیر اتاق‌های بعدی تنها زمانی ممکن می‌شود که بازیکن اتاق قبلی را به طور کامل تعمیر کرده باشد. با تکمیل تعمیر هر اتاق تابوت شانسی به بازیکن جایزه داده می‌شود که بازیکن با باز کردن تابوت تعدادی آیتم شانسی به دست می‌آورد. بازیکن همچنین می‌تواند با تماشای تبلیغ، پرداخت الماس و یا کلید این تابوت‌ها را خریداری کند. برای تغییر کاراکتر بازی، بازیکن باید با پرداخت تعدادی الماس آن‌ها را خریداری کند. در بخش خرید درون برنامه‌ای علاوه بر خرید کاراکتر، بازیکن می‌تواند سکه، الماس و معجون نیز خریداری کند.

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها): Android, ios

نام ناشر: Crazy Labs by TabTale

نام توسعه دهنده: Crazy Labs by TabTale

تاریخ آخرین به روزرسانی: 17/11/2020 -- 27/08/1399

نیاز به اینترنت: بدون نیاز به اینترنت می‌شود بازی کرد اما با اتصال به اینترنت امکانات بیشتری فعال می‌شود.

امکانات آنلاین: خرید، تماشای تبلیغ

امکان بازی به صورت چند نفره محلی: ندارد.

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد ماجراهای هتل ترانسیلوانیا-دویدن، پریدن، ساختن

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!