• امروز : 5 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی فسقلی ها در شهربازی

author-img

توسط : مریم داوردان ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1372 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 7 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
بازی آموزشی و سرگرم‌کننده برای کودکان بالای هفت سال که آنها می‌توانند علاوه بر آموزش اعداد، اشکال، رنگ‌ها، مفاهیم الگویابی و تقویت ماهیچه‌های دست، بازی‌های سرگرم‌کننده‌ای را برای افزایش سرعت و دقت عمل انجام دهند و با انجام مراحل مختلف ستاره گرفته و در غرفه جوایز، نسبت به امتیازشان جایزه بگیرند. هنگام اتصال به اینترنت تبلیغات نمایش داده می‌شود. بخشی از بازی امکان گرفتن عکس و اشتراک آن در فضای مجازی را دارد.

ژانر : تفننی

1 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
medal-image

گرافیک رنگی و شاد، پانزده بخش مختلف بازی

جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

بازی فسقلی ها در شهربازی، معیار منفی ندارد اما به این دلیل که کودکمان هنوز نمی‌تواند دنیای واقعی و خیالی را از هم جدا کنند بازی را مناسب زیر شش سال نمی‌دانیم، بازی با گرافیک ساده و رنگی مفاهیم آموزشی مناسب گروه پیش‌دبستانی و کلاس اول مانند آموزش اعداد، رنگ‌ها و الگوها را به‌خوبی آموزش می‌دهد، برخی مراحل بازی که بیشتر جنبه‏ی سرگرمی دارند تا آموزشی مانند بخش کنسول بازی، به دلیل نیاز به‌سرعت عمل و هماهنگی دودست با هم سخت است و شاید نمایش پیام شکست و قلب‌های قرمز برای کودک ایجاد سرخوردگی و ناراحتی کند، تصویر دلقک و آدمک رقصان ممکن است برای کودکان کم سن‌وسال یا دارای پیش زمینه‌ی ذهنی قبلی ایجاد ترس کند. در بخش اتاقک عکاسی، کودک می‌تواند از خود عکس گرفته و درگوشی ذخیره کند یا آن را در فضای مجازی به اشتراک گذارد به همین دلیل نیازمند است که هنگام بازی در کنار کودک باشید یا اینترنت را خاموش کنید. بازی را می‌توان به‌صورت آفلاین انجام داد اما درصورتی‌که هنگام بازی به اینترنت متصل باشید تبلیغات به‌صورت عکس در پایین صفحات و فیلم در حین اجرای بازی مشاهده می‌شود. بازی را می‌توان به زبان‌های مختلف اجرا کرد اما به دلیل سرعت بالای گفتار و کیفیت پایین صدا و ترجمه تحت لفظی در بخش‌های غیرفارسی به‌عنوان ابزار کمک‌آموزشی زبان کاربرد زیادی ندارد. کودک با انجام بازی‌ها ستاره می‌گیرد و در بخش جوایز، نشان‌های مختلفی دریافت می‌کند.

خلاصه‌ی آن:

بازی آموزش اعداد، شکل‌ها و رنگ‌ها در محیط گرافیکی زیبا که به پنج زبان است، بعضی از قسمت‌های بازی سخت و طولانی و ناامیدکننده است. تصویر دلقک در بازی ممکن است ایجاد ترس کند. نمایش تبلیغات در بازی، هنگام اتصال به اینترنت و امکان اشتراک‌گذاری عکس کودک.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از فرزندمان بپرسیم که کدام بخش شهربازی را دوست داشته.

برخی مراحل بازی سخت و تا رسیدن به ستاره‌ها طولانی است که کودک را خسته و کلافه می‌کنند، در صورت مشاهده این وضعیت می‌توان ابتدا در مورد سختی بازی همدلی کنیم و سپس سعی کنیم تا کمکش کنیم آن مرحله را پشت سر بگذارد.

 از او بخواهیم شهربازی خودش را با استفاده از لگوها و اسباب‌بازی‌هایش بسازد یا نقاشی شهربازی که در ذهن دارد را بکشد، همچنین می‌توانیم نمونه کاغذی بازی‌های داخل بازی را برایش درست کنیم.

 اگر کودکمان ترس از دلقک دارد باید به او کمک کنیم تا به‌آرامی و به‌تدریج با ترس‌های خود مقابله کند. روی نقاط مثبت رفتاری – اخلاقی کودک تمرکز کنیم و شهامت‌های کوچک او را بزرگ جلوه دهیم و تشویقش کنیم تا این حس منفی کمرنگ شود.

 در صورت امکان پیشنهاد دهید که آخر هفته به شهربازی بروید و سوار وسیله ای که دوست دارد شود.

 برخی توضیحات در بازی ناکامل است که می توانیم در مورد جاگیری دکمه و نحوه‏ی انجام مراحل با او صحبت کنیم.

چون با دیدن تبلیغات می توان بلیط تهیه کرد و زودتربه جوایز رسید بهتر است درباره این موضوع که برای لذت بردن از بازی آیا خرید ضروری است یا نه و اگر خرید نکنیم هم بازی سرگرم کننده است یا نه صحبت کنیم.

خلاصه‌ی آن:

برخی مراحل بازی سخت است و برخی دیگر تا زمانی که به پایان برسند طولانی و تکراری هستند که کودک را خسته و کلافه می‌کنند

که می‌توان ابتدا در مورد سختی بازی همدلی کنیم و سپس سعی کنیم تا کمکش کنیم مرحله را پشت سر بگذارد.

ماجرای بازی

بازی فسقلی ها در شهربازی با گرافیک رنگی و دوست‌داشتنی بخش‌های مختلفی را برای سرگرمی و آموزش کودکان ایجاد کرده است، این بازی شامل پانزده

غرفه‌ی مختلف است که با بازی‌های متنوع و جذاب به دو بخش آموزشی و سرگرمی تقسیم شده است. بازی شامل آموزش اعداد، اشکال، شناخت رنگ‌ها، افزایش دقت و سرعت عمل، الگویابی، تقویت حافظه‏‌ی دیداری، تقویت ماهیچه‌های دست و مفهوم تناظر است. بازی دارای پنج زبان فارسی، انگلیسی، ارمنی، روسی و عربی است که ترجمه تحت الفظی از زبان فارسی را شاهد هستیم. باتوجه‌به اینکه مخاطب بازی از نظربازی سازان کودکان زیر هفت سال است، اما توضیحات شنیداری و دیداری در بازی کامل نیست و گاهی سردرگمی در بازیکن ایجاد می‌کند. همچنین پایان رساندن برخی مراحل وقت‌گیر و طولانی است که باعث خسته شدن بازیکن می‌شود. بازیکن با بازی‌کردن در بخش‌های متفاوت می‌تواند امتیاز و بلیت به دست بیاورد و با آن‌ها جایزه‌ای تهیه کند. در صورت اتصال به اینترنت در هنگام بازی تبلیغات نمایش داده می‌شود و همچنین با دیدن تبلیغات می‌توان بلیت تهیه کرده و زودتر به جایزه رسید. در بخشی از بازی کودک از خود عکس می‌گیرد و امکان اشتراک در فضای مجازی و ذخیره درگوشی وجود دارد.

جزئیات اثر

سیستم‌عامل (ها): اندروید

نام توسعه‌دهنده: رویاگران نرم‌افزار

تاریخ آخرین به‌روزرسانی: 1399/5/28

نیاز به اینترنت: بدون نیاز به اینترنت می‌شود بازی کرد اما با اتصال به اینترنت امکانات بیشتری اضافه می‌شود

امکانات آنلاین: خرید، تماشای تبلیغ، اشتراک‌گذاری محتوا

امکان بازی به‌صورت چندنفره محلی: ندارد.

نشان‌ها: سلامت و همراهی والدین

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد فسقلی ها در شهربازی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!