• امروز : 5 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی ظرف غذای هلوکیتی (Hello Kitty Lunchbox)

author-img

توسط : مریم داوردان ارزیاب کدومو

2 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

873 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 5 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

بازی رنگارنگ و جذاب است و موجب آشنایی ضمنی بازیکن با نحوه‌ی تهیه‌ی چند مدل غذا می‌شود. این بازی به‌شدت بازیکن را دعوت به خرید درون برنامه‌ای می‌کند و چون پرداخت‌ها دلاری است و اصولاً بازیکنان کم‌سن‌وسال درگیر بازی هستند ممکن است قفل‌های درون بازی باعث سرخوردگی بازیکن شود. در نسخه‌ای رایگان تنها یک مدل غذا در دسترس است.

ژانر : تفننی

1 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 5 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این بازی در سبک تفننی است و فرزندتان به هلوکیتی کمک می‌کند تا نهارش را آماده کند، دنیای بازی رنگارنگ و به دور از ترس، خشونت و ناهنجاری جدی است. هیچ امتیازدهی در بازی وجود ندارد که باعث درگیری زیاد و طولانی‌مدت برای فرزندتان شود و جنبه‌ی سرگرمی بازی بیشتر از چالش آن است. بازی از این جهت که کنترل والدین برای دسترسی به بخش تنظیمات و خرید دارد خوب است یعنی وقتی فرزندتان این بخش‌ها را انتخاب کند چند عدد انگلیسی که به حروف نمایش‌داده‌شده را مشاهده کرده و اصولاً بچه‌های کم‌سن‌وسال نمی‌توانند اعداد را به حروف بخوانند البته شما، فرزندتان و ویژگی‌های او را بهتر می‌شناسید و این کنترل والدین برای تمام بچه‌ها ممکن است پاسخگو نباشد. باید حواستان باشد که قبل از اینکه گوشی یا تبلت را در اختیار فرزندتان قرار دهید اینترنت دستگاه را خاموش نمایید زیرا در صورت اتصال به اینترنت شاهد تبلیغات مداوم بازی‌های دیگر شرکت سازنده خواهید بود. این تبلیغات شامل بازی‌های کاراکترهای معروف دیگر است و فرزندتان به‌راحتی با انتخاب هر آیکن تبلیغی می‌تواند بازی‌های دیگری را که گاهاً مناسب سنش نیست را نصب نماید. گرچه بازی تا حدودی به کودکان بد غذا به علت فضای رنگارنگ و آشنایی با سبزی‌ها و میوه‌های مختلف کمک می‌کند اما وجود کاپ کیک در منوی غذا شاید او را به سمت خوراکی‌های قندی به‌جای غذاهای اصلی سوق دهد. از فرصت ساخت ساندویچ‌های سالم که همیشه از یک سس مغذی استفاده می‌شود می‌توان برای تغییر رژیم غذایی کودک و تشویق او به خوردن سبزی‌ها بهره برد. پیشنهادهای خرید در این بازی بسیار زیاد است، تنها یک مدل غذا در حالت رایگان می‌توان انتخاب کرد، حتی به فرزندتان پیشنهاد می‌شود که چاقوی بهتری را با پول واقعی جهت زودتر بریدن سبزی‌ها بخرد. این پیشنهادهای جذاب و وسوسه‌کننده شاید موجب ناراحتی فرزندتان شود زیرا مطمئنا نمی‌توان به هر پیشنهاد جذابی پاسخ داد و از طرفی این عطش و طمع خرید در فرزندتان به جهت در دسترس نبودن بیشتر می‌شود و این ذهنیت ایجاد می‌شود که هر کاری را با پرداخت پول می‌توان انجام داد. ممکن است فرزندتان از بازی تقلید کرده و بخواهد با چاقو سبزی‌ها را ببرد، همراهی شما در حین انجام این بازی مهم است.

خلاصه‌ی آن:

بازی تا حدودی باعث آشنایی فرزندتان با غذاهای مختلف می‌شود، مراحل زیادی از بازی قفل است و پیشنهادهای خرید بازی وسوسه‌کننده است که ممکن است باعث ناراحتی و سرخوردگی کودک شود.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

اینترنت دستگاه را خاموش کنید و در هنگام بازی همراه فرزندتان باشید.

 یک ساندویچ به‌دلخواه فرزندتان درست کنید و در قالب بازی سبزیجاتی که کمتر فرزندتان دوست دارد را در ساندویچ بگذارید و به بهانه‌ی بازی تشویق به آشنایی با طعم‌های جدید نمایید.

 از فرزندتان بپرسید دوست دارد چه ساندویچی درست کند؟ نام غذاها و سبزی‌های مختلف را در حین بازی از او سؤال کنید، بازی را به فضای خانه خود بیاورید و ساندویچی مشابه ساندویچ هلوکیتی تهیه کنید.

 همراه فرزندتان سس مخصوص هلوکیتی که ترکیبی از روغن زیتون و ریحان است را درست کنید و جایگزین سس‌های صنعتی نمایید.

اگر فرزندتان اطلاعی در مورد خرید در بازی‌ها ندارد بعد از اینکه مراحل غیر رایگان بازی را طی کرد به او بگویید که بازی تمام شده است و اگر نمی‌خواهد همان مرحله را طی کند بازی را پاک نمایید اما اگر متوجه این قضیه است که با پول خرج کردن می‌توان مراحل را باز کرد، در مورد خریدهای درون بازی با او همدلی نمایید و باتوجه‌به سن فرزندتان در مورد اینکه با خریدکردن روند بازی تغییری نخواهد کرد صحبت نمایید

اگر با شناخت از فرزند خود فکر می‌کنید دیدن فیلم‌های بازی می‌تواند عطش او را نسبت به بخش‌هایی که ندیده کم کند، می‌توانید فیلم بخش‌های قفل شده را از اینترنت پیدا کرده و به او نشان دهید.

 در مورد تلاش برای رسیدن به اهداف به‌جای پول خرج کردن با توجه به سن فرزندتان صحبت نمایید.

 با توجه به مهارت‌های فرزندتان به او کمک کنید تا با چاقوهای پلاستیکی یا برش با دست سبزی‌ها را خرد کند و سالادی برای خودش تهیه نماید.

خلاصه‌ی آن:

در مورد اهداف خریدی که درون بازی توسط شرکت سازنده طراحی شده با او همدلی نمایید و به نسبت فهم کودک اهداف سازندگان بازی را جهت این مدل رفتاری توضیح دهید.

ماجرای بازی

این بازی داستان خاصی ندارد، فقط بازیکن هلوکیتی را می‌بیند که در وقت ناهار و ساعت دوازده ظهر وارد سالن غذاخوری مدرسه می‌شود و از منوی غذاها که شامل سوپ، ساندویچ، کاپ کیک و کباب است غذایی را انتخاب کرده و در مراحل بعد بازیکن باید بخش‌های مختلف غذا را به ترتیب آماده سازد. بازیکن باید به درخواست‌های هلوکیتی به‌عنوان مشتری دقت کرده و در طول مراحل آماده‌سازی غذا آیتم‌های درست را انتخاب کند. پس از تهیه غذا در صورت انتخاب درست، هلوکیتی یک جعبه‌ی هدیه که استیکر، ظرف غذا و تزیینات هر ظرف است، به او جایزه می‌دهد. جایزه‌ها تکراری نیستند و هر بار یک آیتم جدید برای بازیکن باز می‌شود و اگر خواسته‌های هلوکیتی برآورده نشود، سرش را تکان می‌دهد با این حال امتیاز منفی در بازی وجود ندارد. در انتها نیز جعبه‌ای برای غذا انتخاب شده و هلوکیتی به خارج از سالن آمده و در کنار دوستش موشی می‌نشیند و بازیکن شریک غذای هلوکیتی شده و با ضربه‌زدن به صفحه باعث می‌شود که غذاخورده شود. لازم به ذکر است که در نسخه‌ی رایگان بازی فقط بخش ساندویچ در دسترس می‌باشد. در صورت اتصال به اینترنت تبلیغ محصولات دیگر شرکت سازنده مشاهده می‌شود. بازی دارای بخش فروشگاه جهت خرید محصولات و باز شدن مراحل بیشتر است. بازی به سیزده زبان مختلف قابل‌اجراست.

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها): Android، IOS

نام ناشر:  Budge Studios

نام توسعه دهنده: Budge Studios

نیاز به اینترنت: بدون نیاز به اینترنت می‌توان بازی کرد اما با اتصال به اینترنت امکانات بیشتری فعال می‌گردد.

امکانات آنلاین: خرید، تماشای تبلیغ.

امکان بازی به صورت چند نفره محلی: ندارد.

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : سارا برخورداری

۱ خرداد ۱۴۰۱

مناسب سن 5 +

jaghsjsj

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد ظرف غذای هلوکیتی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!