• امروز : 1 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی شش‌لول‌بند: مسابقه دسته‌ها‌‌ی خلاف‌کار (Six-Guns: Gang Showdown)

author-img

توسط : سمیه سرخوش ارزیاب کدومو

2 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

731 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 18 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
 

شش‌لول‌بند یک بازی ماجراجویی، جهان باز و تیراندازی سوم‌شخص است که به‌خوبی فضای وسترن و غرب وحشی را به تصویر می‌کشد. بازیکن باید به‌عنوان یک کابوی در بیابان‌های آریزونا و اورگان سفر کند و ماجرای قتل همسرش را کشف نماید. خون‌آشام‌ها، گرگینه ها، راهزنان و اشباح در کمین او هستند. چه کسی همسر او را کشته است؟

ژانر : ماجراجویی

سال 2011 جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
medal-image

بیش از ده میلیون بارگیری در گوگل‌پلی

جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

بازی  six-Guns  یک بازی تیراندازی با تم شیطانی، جادوگری و نبرد خیر و شر است که در فضای وسترن اتفاق می‌افتد. ازآنجایی‌که بازی‌ها قابل الگوبرداری و تأثیرگذارند درنتیجه محتوای بازی‌ها و ارزش‌های اخلاقی مطرح شده در بازی بسیار اهمیت پیدا می‌کند و باتوجه‌به اینکه اثرپذیری از قهرمان داستان بسیار بیشتر است باید نسبت به ویژگی‌هایی که از او در بازی ارائه می‌شود حساس باشیم. در این بازی قهرمان داستان یک هفت‌تیرکش بددهان دائم‌الخمر و ناامید از همه جاست که در سکانس ابتدایی بازی مست و لایعقل در گوشه‌ای از بیابان افتاده است. شش‌لول‌بندی که همسرش او را فریب داده و به او خیانت کرده است. اگرچه بازی‌های تیراندازی باعث تقویت دقت، تمرکز و مهارت تصمیم‌گیری در لحظه می‌شود اما بازی دارای محتوای خشونت‌آمیز و محرک جنسی است و ازآنجایی‌که نوجوانان زمینه‌های جنسی را درک کرده و رفتارهای پرخطر برایشان جذابیت دارد ممکن است آن را در بیرون از دنیای بازی پیگیری کنند. در سنین نوجوانی هویت در کانون توجه قرار دارد. بازی دارای مضامین شیطان پرستی است. فرقه شیطان پرستی یک فرقه انحرافی و یک جریان ضد دینی است که هدفش حکومت بر جهان، تمسخر ادیان دیگر، ترویج جادوگری و شیطان‌گرایی است. هدف اصلی این‌گونه جریانات انحرافی نوجوانان و جوانان هستند که هنوز هویت و شخصیتشان کامل نشده است. آنها از طریق ساخت چنین بازی‌هایی و با شیوه‌ی سرگرم آموزی سعی در تغییر ارزش‌ها و ترویج ارزش‌های ضد دینی دارند. بازی پرداخت درون برنامه‌ای و در بخش آنلاین تبلیغاتی خارج از محتوای بازی دارد. چون این بازی در کشور ایران در دسترس نیست خطر کلاهبرداری‌های اینترنتی هنگام خرید از فروشگاه بازی وجود دارد.

خلاصه‌ی آن:

بازی  six-Guns  یک بازی تیراندازی با تم شیطانی، جادوگری و نبرد خیر و شر است که در فضای وسترن اتفاق می‌افتد. بازی دارای ناهنجاری‌های اجتماعی و خشونت بالایی است و محتوای تحریک‌آمیز جنسی دارد.

 

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

پیشنهاد می‌شود حتی‌الامکان اجازه انجام این بازی را به فرزند نوجوانتان ندهید و بازی‌هایی را در اختیار او بگذارید که مناسب سنش بوده و آسیب کمتری دارند.

 مدیریت مصرف بازی را مشارکتی و از طریق هم‌بازی شدن با فرزندتان انجام دهید و همدلانه در مورد نحوه انجام بازی و آسیب‌های آن با یکدیگر گفتگو کنید.

در مورد انواع خشونت‌های جسمی و روانی بازی باهم صحبت کنید و نظر فرزندتان را در مورد اینکه چرا سازندگان بازی از خشونت در تولید بازی استفاده می‌کنند بپرسید.

آیا رسیدن به هدف با استفاده از دروغ و فریب ارزشمند است؟ می‌توانید با گفتگو در مورد ارزش‌های حقیقی انسان نوع پوشش خانم‌ها، نگاه جنسیتی به زن و تمرکز بر زیبایی و جذابیت جسمی‌شان را در این بازی به چالش بکشید.

نوجوانان ظواهر برایشان بسیار اهمیت دارد. در مورد آیتم‌های تزئینی که در بازی وجود دارد با فرزندتان صحبت کنید. داشتن یک اسکین جذاب و خاص چقدر برایش ارزشمند است؟ آیا خرید آیتم‌های تزئینی و اسکین‌ها در بازی ضروری است؟ نظرش را در مورد نوشیدن مشروبات الکلی قهرمان داستان، وقتی‌که با مشکلی مواجهه می‌شود بپرسید. آیا نوشیدن به بهبود شرایط قهرمان داستان کمکی کرد؟

 نظر فرزندتان را در مورد محتوای ایدئولوژیک بازی، مسائل ماوراءالطبیعه، جادو و جادوگری بپرسید تا هم متوجه میزان اثرگذاری بازی شوید و هم مفهومی را که بازی سعی دارد به بازیکن القا کند به چالش بکشید. آیا او با فرقه‌های انحرافی و مبانی فکری این فرقه‌ها آشناست؟

پیشنهاد می‌شود اگر فرزندتان علاقه‌مند به بازی‌های تیراندازی است، با هم به پینت بال بروید تا ضمن تجربه تیراندازی در دنیای واقعی، اوقات مفرح و خوشی را کنار یکدیگر تجربه نمایید.

خلاصه‌ی آن:

پیشنهاد می‌شود با فرزند نوجوانتان در مورد محتوای بازی، انواع خشونت‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی و جنسی بازی صحبت کنید. باتوجه‌به در دسترس نبودن بازی درایران، اگر فرزندتان قصد خرید از فروشگاه بازی را دارد مراقب باشید در دام کلاهبرداران اینترنتی نیافتد.

ماجرای بازی

بازی six guns یک بازی ماجراجویی تیراندازی سوم‌شخص جهان باز است که در دو حالت تک‌نفره و چندنفره (آنلاین) قابل بازی است. بازیکن با کمک نقشه‌ی بازی که در سمت راست صفحه، نمایش داده می‌شود سوار بر اسب خود در دنیای وسترن بازی، به گشت‌وگذار و نبرد با دشمنان می‌پردازد تا ضمن انجام مأموریت‌های بازی روایت داستان را نیز پیش ببرد. سلاح‌ها، شخصیت‌ها، اسب‌ها، مکان‌ها و دیگر آیتم‌های موجود در بازی متنوع طراحی شده‌اند. صداگذاری فوق‌العاده و گرافیک بازی سه‌بعدی است. کنترلرهای لمسی بازی به بازیکن امکان حرکت و گشت‌وگذار در یک دنیای وسیع را می‌دهد. در بالای صفحه بازی، نواری وجود دارد که میزان سلامتی، امتیاز تجربه، ستاره و سکه‌های بازیکن را نمایش می‌دهد و بازیکن می‌تواند با کاوش در محیط، انجام چالش‌های جانبی، کشف آیتم‌های مخفی و خرید، آنها را افزایش دهد. میزان جان بازیکن در نوار سلامتی نمایش داده می‌شود. چالش‌های بازی مأموریت‌هایی از قبیل شکار حیوانات، کشتن خون‌آشام‌ها و گرگینه ها، نجات اهالی دهکده از دست اشباح و ... می‌باشد. در بخش آنلاین، بازیکن می‌تواند در دو حالت تسخیر پرچم و مسابقات مرگ تیمی رقابت کند و به عضویت گروه‌ها درآید. بازی لیگ و پرداخت درون برنامه‌ای دارد و با خرید از فروشگاه بازی امکان ارتقا آیتم‌های بازی، مهمات و اسکین‌ها وجود دارد. کاراکتر اصلی داستان یک هفت‌تیرکش تحت تعقیب است که خاطره‌ای از مرگ مرموز همسرش او را اذیت می‌کند. باک برای سرکوب خاطرات خود به شهر می‌رود. در آنجا با کمک به کلانتر در بیرون راندن راهزنان از شهر، کلانتر به او اجازه فرار می‌دهد. باک سرخورده و برای ادای احترام به مزار همسرش به گورستان می‌رود اما در آنجا می‌بیند که سارقان قبر، جسد او را دزدیده‌اند. با تعقیب سارقان متوجه می‌شود که آنها توسط بارمن شهر اجیر شده‌اند. بارمن به او می‌گوید که یک باند خطرناک پسرش را ربوده و او را مجبور به انجام اینکار کرده‌اند. باک تصمیم می گیرد تا باند را نابود کرده و ماجرای مرگ همسرش را کشف نماید. در ادامه باک پی می‌برد که بارمن بنیان‌گذار همان باند مجرمانه، همسرش زنده و یک جادوگر است و قصد دارد تا با اجرای آیینی تاریک، موجودات ماوراءالطبیعه و شیطان را روی زمین احضار نماید. باک با تعقیب بارمن به معدنی متروک که مکان برگزاری آیین تاریک است می‌رسد. در آنجا بارمن توسط جادوگر کشته می‌شود و جادوگر اعلام می‌کند که برای علاقه‌مند کردن باک به خودش از اکسیر عشق استفاده می‌کرده و در این راه خون افراد بی‌گناه زیادی را ریخته است و آن‌قدر به این کار ادامه داده است تا در نهایت متوجه شده که عاشق شیطان شده و حال قصد دارد او را بکشد تا شیطان در جسم او حلول کند و برای همیشه با هم زندگی کنند. مبارزه سختی بین جادوگر و باک درمی‌گیرد و باک در جریان مبارزه با جادوگر توسط چاقوی سلطنتی زخمی می‌شود و ناگهان داستان وارد یک بعد عرفانی - اثیری شده و باک شیطان را به‌صورت تجسمی از خود می‌بیند. شیطان به او می‌گوید طبق نقشه‌ای که با همسرش کشیده‌اند، در شبی مرموز که او مست بوده، وارد بدنش شده و به سمت همسرش شلیک کرده است تا از این طریق او را به معدن بکشانند. نبرد سختی بین او و شیطان درمی‌گیرد و در نهایت باک شیطان را شکست می‌دهد.

جزئیات اثر

سیستم‌عامل (ها): Android

Ios

Windows

Windows Phone

نام ناشر: Gameloft

نام توسعه‌دهنده: Gameloft

نیاز به اینترنت:

ندارد ولی در حالت آنلاین امکانات بیشتری در بازی فعال می‌شود.

امکانات آنلاین:

خرید، تماشای تبلیغ، لیگ، دعوت به عضویت در شبکه‌های اجتماعی، جدول رتبه‌بندی، رویداد، تشکیل گروه، ذخیره‌سازی، چالش، اشتراک‌گذاری محتوا، چندنفره بازی‌کردن

امکان بازی به‌صورت چندنفره محلی: ندارد.

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد شش‌لول‌بند: مسابقه دسته‌ها‌‌ی خلاف‌کار

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!