• امروز : 6 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی سرآشپز رستوران ایرانی

author-img

توسط : عرفانه معدنی پور ارزیاب کدومو

2 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2778 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 10 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
 

این بازی در ژانر تفننی و در دسته‌ی شبه شبیه‌سازی‌ها قرار دارد که بازیکن را به دنیای آشپزی و مدیریت رستوران‌های مختلف می‌برد و اوست که باید مشتری‌ها را در کمترین زمان و با بیشترین خدمات، راه بیندازد و امتیاز کسب کند و با سکه‌هایش امکانات رستوران را ارتقا دهد و حتی برای امکانات پرداخت درون برنامه‌ای داشته باشد یا ویدئوی تبلیغاتی ببیند. همچنین؛ بازیکن می‌تواند مدیریت کردن و استفاده صحیح از مواد اولیه غذایی را نیز یاد بگیرد.

ژانر : تفننی

33 مناسب خانواده 5 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 8 +
بر اساس 4 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
medal-image

سبک جدیدی از بازی آشپزی و رستوران‌داری که ماهیت بازی با کلیک کردن جلو می‌رود. در ضمن این بازی تا به امروز، امتیاز 4.5 هم از گوگل‌پلی دریافت کرده است.

جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

آنچه لازم است والدین بدانند: والدین عزیز و گرامی کدومو؛ این بازی، در ژانر تفننی است و در دسته‌ی شبیه‌سازی هم می‌تواند قرار بگیرد. بازی با موضوع آشپزی و در دنیای آشپزی و مدیریت رستوران می‌باشد که از چند جهان و چندین رستوران مختلف تشکیل شده است و برای گرفتن سکه و الماس بیشتر به فرزندتان پیشنهاد دیدن ویدئوی تبلیغاتی را می‌دهد و پرداخت درون برنامه‌ای نیز برای خرید سکه و الماس و دیگر امکانات به صورت پکیج‌های مختلف دارد و پکیج‌هایی با تخفیف ویژه هم ارائه می‌دهد. در این بازی و مخصوصاً کاور اصلی بازی که تصویر سرآشپز خانم و دیگر مشتری‌های خانم را نشان می‌دهد. خانم‌ها آرایش زیاد، صورت‌های آرایش کرده و استاندارد شده‌ی اروپایی و همچنین؛ بعضاً لباس‌های غیراسلامی دارند که ممکن است برای فرزند کم سن‌وسالتان الگوی نامناسبی باشند. بازی همچنین اعلان و جوایز روزانه هم برای ترغیب فرزندتان به هر روز بازی کردن در نظر گرفته است و جدول دستاوردها و نشان‌ها برای بهتر فهمیدن اینکه فرزندتان تا به حال چه نشان‌هایی را به دست آورده است، دارد. همچنین؛ بازی هرچند مرحله یکبار یک صندوق جایزه که هر بار به تعداد نامعلومی در آن سکه است را در اختیار فرزندتان می‌گذارد. بازی در کنار تمام معیارهای منفی، ارزش یاددهی به نسبت خوبی هم دارد. مثلاً اینکه به فرزندتان ایده چینش ظرف برای کشیدن غذا را می‌دهد و یا ممکن است فرزند شما را ترغیب به آشپزی در خانه کند و یا اینکه به دلیل اینکه بازی به این صورت طراحی شده است که فرزندتان در زمان محدودی تعداد مشخصی مشتری را راه بیندازد و اگر پشت هم این کار را بکند، امتیاز ویژه می‌گیرد، هماهنگی چشم و دست و سرعت عملش تقویت می‌شود. همچنین؛ بازی تذکراتی مثل اینکه این مرحله را بدون دور ریز غذایی و بدون سوختگی بگذران را هم به فرزندتان می‌دهد که این ارزش یاددهی محیط زیستی بالایی دارد.

خلاصه‌ی آن: بازی در ژانر تفننی و شبیه‌ساز دنیای آشپزی و مدیریت کردن رستوران است که بخش‌های مختلفی دارد و هر بخش چندین مرحله دارد. بازی، پرداخت درون برنامه‌ای، ویدئوی تبلیغاتی دارد و از نظر تذکراتی که در مورد استفاده صحیح از منابع غذایی به فرزندتان می‌دهد، ارزش یاددهی دارد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

این بازی، از آن‌جایی که در ژانر تفننی و شبیه‌سازی است، فرزند شما را می‌تواند ترغیب به و مایل به تجربه‌ی آشپزی کند،

 و شما به عنوان والدین گرامی می‌توانید از این فرصت استفاده کرده و فرزندتان را در آشپزی دخیل کنید

 و از وی برای کار در آشپزخانه، کمک بگیرید.

 از او مثل بازی، بخواهید که کمترین دور ریز و مصرف آب و جداکردن زباله‌های خشک و تر از یکدیگر را تا جای ممکن داشته باشد.

 در آخر امتیازاتش را جمع کنید و در یک برگه بنویسید و هر هفته که پیشرفت بیشتری داشت برایش تشویقی در نظر بگیرید.

همچنین؛ این بازی سرعت عمل و هماهنگی چشم و دست فرزندتان را تقویت خواهد کرد،

 بنابراین؛ از او می‌توانید در مدیریت خرید مواد اولیه برای آشپزی کردن مشورت بگیرید و حتی روزهای مختلفی در هفته را خرید خانه برای درست کردن غذا را به وی بسپارید تا حس مسئولیت پذیری وی را بالا ببرید و از کمکی که به شما می‌کند هم لذت ببرید.

 همچنین؛ از فرزند دخترتان در مورد حجاب و آرایش نامناسب سرآشپز و یا بعضی از مشتریان خانم مراجعه‌کننده به رستوران سؤال کنید.

 از او بپرسید که نظر او در مورد اینکه طراح این بازی خانم‌ها را به این شکل طراحی کرده، چیست؟

 همچنین؛ در مورد اینکه به نظر وی، پرداخت درون برنامه‌ای و تماشای ویدئوی تبلیغاتی ضرورت دارد یا خیر با وی صحبت کنید.

اگر در بازی شکست می‌خورد و مراحل را نمی‌تواند بگذراند هم با وی همدلی کنید.

 چند مرحله را در حضور خودتان با هم انجام دهید تا سرعتی عمل کردن را بهتر یاد بگیرد.

خلاصه‌ی آن:

از این بازی ایده بگیرید و

 فرزندتان را در کارهای مخصوص به آشپزی دخیل کنید.

بعضی کارهای کوچکی را که فکر می‌کنید با نظارت شما، می‌تواند از پسش بربیاید را با هم انجام دهید.

 حتی چند روز در هفته مسئولیت خرید مواد اولیه را برعهده‌ی وی بگذارید.

ماجرای بازی

  این بازی، در ژانر تفننی و در دسته‌ی شبه شبیه‌سازی قرار گرفته است که از چند جهان مختلف و رستوران‌های مختلف تشکیل شده است که هرکدام تعدادی مراحل در خود دارند بازیکن را وارد دنیای آشپزی و مدیریت رستوران می‌کند و بازیکن در یک رستوران قرار می‌گیرد و باید غذا را بر اساس ایده‌ی مشتری‌ها در ظرف‌ها چیده و به آن‌ها بدهد. به مرور هرچه بازی جلوتر می‌رود بازیکن با سکه و الماسی که جمع‌آوری کرده است، می‌تواند وسایل داخل رستوران را ارتقا بدهد و بهتر بتواند به مشتریان خدمات ارائه بدهد. مثلاً با سکه‌ها می‌تواند صفحات گاز بیشتری برای سوخاری کردن مرغ و یا بشقاب بیشتر و سس بیشتر بگیرد و به مرور که مراحل جلوتر می‌رود بازی از بازیکن می‌خواهد که سرعت عمل خود را بیشتر کند و هم‌زمان چند سفارش راه بیندازد و اگر سفارش‌ها را پشت سر هم راه بیندازد، امتیاز کمبو را دریافت می‌کند. هرچند مرحله یکبار که بازیکن با صندوق‌هایی در مسیر مواجه می‌شود باید تعداد مشخصی کلید که از گذراندن چالش‌های هر مرحله، جمع کرده است در اختیار داشته باشد تا بتواند صندوق‌ها را باز کند و به ادامه‌ی بازی بپردازد و حتی بتواند سرزمین‌ها را عوض کند. اگر تعداد کلیدها کم باشد بازی به صورت خودکار بازیکن را به مراحل قبل می‌فرستد تا آن‌ها را کامل کند و بعد به سرزمین بعدی برود. در ضمن، در بازی مقداری مشخص انرژی هم وجود دارد که با هر باخت از بازیکن، انرژی کم می‌شود و اگر انرژی تمام شود، باید صبر کند تا انرژی کامل شود و هرچه بازیکن جلوتر می‌رود، موارد دیگری را برایش باز می‌کند که در مراحل از آن‌ها استفاده کند مثل کیک و کاپ کیک‌ها که بازیکن می‌تواند تا آماده شدن غذا به مشتری‌ها بدهد و آن‌ها را راضی نگه دارد و همچنین؛ بازی محدودیت زمانی و تعداد مشتری را به بازی اضافه می‌کند و در هر مرحله چیزهای جداگانه‌ای را از بازیکن می‌خواهد مثلاً یک‌بار می‌خواهد که غذا دور ریز نداشته باشد و یا غذا سوخته نشود. یک‌بار می‌خواهد که از مشتری‌های تعداد مشخصی لایک دریافت کند و این‌طور است که در هر مرحله برای بازیکن، چالش‌های مختلفی را می‌چیند. همچنین؛ بازی هرچه جلوتر می‌رود، تنوع غذاها و مخلفات کنار غذا را بیشتر کرده و کار بازیکن در سرعت عمل و چینش غذاها را سخت‌تر می‌کند. در این حین، مشتری‌های هم مکالماتی را با آشپز دارند که از یک‌جایی به بعد تکراری هم می‌شود. بازی، در عین حال، تبلیغات ویدئویی برای دریافت سکه و الماس بیشتر را به بازیکن پیشنهاد می‌دهد و همچنین؛ در فروشگاه، پکیج‌ها قابلیت‌های مختلفی را برای خرید توسط بازیکن دارد و حتی پکیج‌های ویژه را هم با تخفیف به بازیکن ارائه می‌دهد و برای افزایش انرژی هم پکیج‌هایی را برای خرید، طراحی کرده است. هرچند مرحله یکبار نیز بازی، به بازیکن صندوق جادویی را هدیه می‌دهد که داخل آن، هر بار به تعداد نامعلومی، الماس است. بازی برای ترغیب بازیکن به استفاده روزمره از بازی هم، جایزه‌ی روزانه را قرار داده است که بازیکن هر روز با ورود به بازی، جایزه نیز دریافت کند. بازی، در قسمتی دیگر نیز، دستاوردهایی را که بازیکن در طول بازی به دست آورده است را مانند جدول، لیست می‌کند که هر دستاورد بعد از کامل شدن، یک نشان به بازیکن می‌دهد که بعد از کسب نشان‌ها می‌تواند جایزه را نیز دریافت کند. در ضمن بازی اعلان دارد و در قسمت تنظیمات نیز زبان بازی و موسیقی را می‌توان تغییر داد.

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها): Android - ios

نام ناشر:  کاسپین استودیو

نام توسعه دهنده: کاسپین استودیو

تاریخ آخرین به روزرسانی:  05/04/2021 –16/01/1400

نیاز به اینترنت: بدون نیاز به اینترنت می‌شود بازی کرد اما با اتصال به اینترنت امکانات بیشتری فعال می‌شود.

امکانات آنلاین: خرید – تماشای تبلیغ - چالش

امکان بازی به صورت چند نفره محلی: ندارد.

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : فتانه نقدی

۱۲ شهریور ۱۴۰۲

مناسب سن 10 +

چندین بار بسته های درون برنامه ای را خریدم اما فعال نمیشه و هزینه از کارتم کم‌میشه

بزرگسال

توسط : فتانه نقدی

۱۲ شهریور ۱۴۰۲

مناسب سن 10 +

چندین با. بسته های درون برنامه ای را خریدم اما فعال نمیشه و هزینه از کارتم کم‌میشه

بزرگسال

توسط : کتی دن

۲۵ خرداد ۱۴۰۲

مناسب سن 5 +

اصن هیچ پشتیبانی نداره خیلی وقته تبلیغات نداره

بزرگسال

توسط : نجمه ابهریه

۳ بهمن ۱۴۰۱

مناسب سن 5 +

چرا ویدیوی تبلیغاتی نداره حین بازی

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد سرآشپز رستوران ایرانی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!