• امروز : 29 اسفند 1402
logo

نقد و بررسی بازی رینبو سیکس سیج (رنگین‌کمان شش‌گانه‌ی محاصره) (Rainbow Six Siege)

author-img

توسط : محسن رزاقی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1560 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 18 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
 

بازی روایت رقابت بین دو گروه نظامی مدافعین و مهاجمین است که در این مبارزه، از انواع اسلحه‌ها و ابزارهای جنگی استفاده می‌شود. پاشیدن خون، الفاظ رکیک و پوشش نامناسب، از نکات منفی بازی به حساب می‌آیند. قابل ذکر است که بازی به صورت آنلاین دنبال می‌شود و بازیکن با دیگر هم‌تیمی‌هایش در ارتباط صوتی است و نیاز به همکاری زیادی در طول بازی دارد.

ژانر : شوتر اول شخص

0 مناسب خانواده 3 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 18 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
medal-image

بازی مسابقاتی کاملا جهانی و حرفه‌ای دارد، تنها عنوانی است که در زمان عرضه نمراتی قابل قبول گرفت ولی اکنون با آپدیت و به روزرسانی بسیاری از سایت‌ها دوباره به نقد آن پرداخته و نمره‌ی کامل به آن داده‌اند. از زمان عرضه تاکنون هر سال نامزد جوایز گوناگون بوده است ولی تاکنون توانسته جایزه بهترین بازی رایانه ای Game Critics Awards در همان سال عرضه و همچنین دو جایزه در سال 2018 برای بهترین عنوان ورزش‌های الکترونیک دریافت کند.

جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

رینبو سیکس سیج یکی از بهترین بازی‌های تیراندازی سال‌های اخیر است که برای سال‌های زیادی توانسته، بازیکنان را سرگرم کند! چه بسا بتوان گفت این بازی بهترین عنوان ذیل ژانر تیراندازی تکنیکی یا تاکتیکال شوتر است. سبک بازی، همکاری زیادی را می‌طلبد و از طرقی بازی به جز امکان گفت و گو صوتی، کمتر از بقیه راه‌ها مثل نشان و علامت دادن استفاده کرده است. به همین خاطر هم‌بازی‌های این بازی خیلی مهم هستند؛ چون که اگر هم‌بازی شناخته شده که با تمرین کرده باشند، نداشته باشند، از بازی لذت نمی‌برند و بدتر کلافه می‌شوند و از طرفی، به خاطر امکان گفت و گویی صوتی، ممکن است توهین، تمسخر و تحقیر اتفاق بیافتد. به همین خاطر بهتر است بدانیم فرزندمان با چه کسی بازی می‌کند و متوجه باشیم که ممکن است توسط بقیه آزار کلامی دیده باشد. همانطور که گفته شد، بازی در ایجاد جهان گروه‌های ضربت بسیار خوب عمل کرده و مبارزات، نفس را در سینه حبس می‌کنند و هیجان زیادی برای بازیکن به همراه دارند. والدین باید بدانند که در این حالت، بدن حجم زیادی از انرژی آزاد می‌کند که اگر مصرف نشوند، باعث پیامدهای جسمی و خلقی مثل پرخاشگری می‌شوند. به همین خاطر، حتما بازیکنان باید بعد از بازی، باید فعالیت بدنی داشته باشند. برای اطلاع بیشتر از این مورد می‌تواند این مقاله را بخوانید. والدین باید بدانند که پوشش برخی از اوپراتورها نامناسب و حساسیت برانگیز است. همچنین بازی امکانات سفارشی‌سازی دارد که غیر از پول درون بازی، با پول واقعی نیز قابل تهیه هستند و در بخش فروشگاه تبلیغات مفصلی برای هر کدام از محصولات هستند. علاوه بر امکان خرید تکی، بازی از سیستم بتل پس استفاده می‌کند که علاوه بر خالی کردن جیب بازیکن، ساعت بازی کردن او را نیز افزایش می‌دهد. بازی بسته‌هایی شانسی به نام آلفا پک به بازیکن هدیه می‌دهد که می‌توان با پول واقعی هم آنها را خرید که این بسته‌ها در واقع لوت باکس اند. در آپدیت تابستان 1400، اوپراتوری به بازی اضافه شد که در پرونده‌اش ذکر شده که او یک ترنس است. از آنجایی که این ویژگی در روند بازی هیچ تاثیری ندارد، به احتمال زیاد فرزند ما متوجه این مساله نخواهد شد اما رسانه‌های حوزه بازی‌های رایانه‌ای، مفصل به آن پرداخته‌اند و به همین خاطر اگر فرزند ما مطلع شود، ممکن است سوالاتی در ذهن او ایجاد شود و برای حل آن، کنجکاوی‌هایی در اینترنت انجام دهد. والدین باید متناسب با رابطه خود و فرزندشان برای این مساله آماده شوند. خلاصه آن: والدین باید بدانند بازی بسیار هیجان‌انگیز است، سیستم‌های مختلف پرداخت درون‌برنامه‌ای دارد و از امکان گفت و گوی صوتی بهره می‌برد. 

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

با فرزندتان در مورد هیجان زیاد بازی صحبت کنید و با قرار بگذارید که زمان بازی را محدود کند و بعد از بازی مدتی فعالیت بدنی داشته باشد. از او در مورد حال و هوای بازی بپرسید و بدون اینکه حس بازجویی پیدا کند از او بخواهید برای شما ماجرای بازی را تعریف کند تا بازی را بشناسید و متوجه شوید چه بخشی از بازی را دوست دارد. از فرزندتان بپرسید چرا به نظرش فقط برخی نیروهای نظامی واقعی در این بازی هستند و خیلی از کشورهای دیگر نیستند. به نظر فرزند شما، جنگ و نبردها در واقعیت نیز همینطور هستند یا اینکه این بازی جهان متفاوتی از واقعیت ارائه می‌دهد؟ با فرزند خود در مورد استراتژی‌هایی که می شود برای انجام یک ماموریت داشت را برنامه ریزی کنید، از جمله محل ورود، اپراتور (سرباز) که در بازی استفاده می‌کند و مانند اینها. در مورد رفتار درست آنلاین با فرزندمان صحبت کنیم و به توضیح دهیم که افراد گوناگون با فرهنگ‌های گوناگون در بازی هستند، بنابراین لازم نیست جز در مورد مسائل مربوط به بازی در مورد سایر مسائل با آنها حرف بزند. توصیه‌های امنیتی را به او بگوییم. اطلاعات شخصی‌اش مثل نام کامل، محل زندگی و سن و سالش را فاش نکند. نام کاربری و رمز عبورش را به هیچ وجه در اختیار دیگران قرار ندهد. خلاصه آن: بهتر است برای کنترل هیجان با فرزندمان در مورد زمان بازی و زمانی برای ورزش واقعی صحبت کنیم.

ماجرای بازی

روند اصلی بازی مبارزه بین دو گروه مدافعین و مهاجمین در قالب تیم‌های 5 نفره است و بازیکن در نوبت‌های مختلف در هر دو طرف بازی می‌کند. مدافعین باید از بمب، گروگان یا منطقه‌ای محافظت کنند و مهاجمین باید بمب را خنثی، گروگان را آزاد و منطقه را امن کنند یا اینکه هر تیم، تمام افراد تیم مقابل را بکشد. این مبارزه‌ها با ابزارهای واقعی یا نزدیک به واقعیت نظامی انجام می‌شوند و تنها، دو یا سه گلوله برای از پا درآمدن هر نفر کافی‌ست، مگر اینکه از قابلیت‌های دفاعی قوی‌تر بهره‌مند باشد. هر کدام از سربازان که در بازی اوپراتور خطاب می‌شوند دارای قابلیت خاصی هستند که باعث می‌شود، ترکیب تیم و افرادی که برای حمله یا دفاع انتخاب می‌شوند، مهم و اثرگذار باشد. به حدی که بعضی بازیکنان حرفه‌ای‌تر تیم شده و هر کدام متخصص یک یا دو اوپراتور می‌شوند.

بازی دارای سبک‌های مبارزه‌ای خاصی هم هست که در تعداد نوبت بازی، زمان دست و تعداد امتیاز لازم برای پیروز شدن، اثرگذار است. این سبک‌ها اکثرا بر اساس میزان سطح و حرفه‌ای بودن بازیکن است. همچنین بازی هر از گاهی رویدادهایی برگزار می‌کند که ممکن است فضاهای متفاوت با فضای بازی داشته و هیجان‌انگیز، با مزه یا حتی ترسناک باشند. هدف اصلی این رویدادها، بازگرداندن بازیکنان به بازی و تازه نگه داشتن بازی برای آنهاست. مخصوصا اینکه بازیکن در این رویدادها می‌تواند، اوپراتورهایی را برای نبرد انتخاب کند که در حالت عادی نمی‌تواند. در آخرین به روزرسانی بازی، رویدادی ترسناک با هدف تبلیغ یا شاید تست نسخه جدید بازی که سال آینده منتشر می‌شود، برگزار کرد. در این رویداد که فضای شبیه نسخه بعدی بازی داشت، مدافعین باید در قالب موجودات فضایی از آشیانه‌های خود دفاع کنند و مهاجمین باید بتوانند آنها نابود کنند. در بخش تمرینی بازی، بازیکن می‌تواند به صورت فردی یا با همکاری دوستان علیه هوش مصنوعی که گروهی تروریست خطرناک هستند، مبارزه کند.

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها): پلی استیشن 4، اکس باکس وان، ویندوز، پلی‌استیشن 5، اکس باکس سریز اکس

نام ناشر: یوبی سافت مونترال

نام توسعه دهنده: یوبی سافت

تاریخ انتشار: 1 دسامبر 2015 مصادف با 10 آذر 1394

تاریخ آخرین به روزرسانی: 16 آگوست 2021 مصادف 25 مرداد 1400

نیاز به اینترنت: دارد و کاملا آنلاین است. 

امکانات آنلاین: خرید درون برنامه‌ای، تبلیغات، چت صوتی، دوستی، جدول رتبه‌بندی، رویداد، تشکیل گروه، چالش، رویداد.

امکان بازی به صورت چند نفره محلی: خیر

نشان‌ها:  نشان همراهی والدین

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : محمد مهدی خدائی

۱۶ اسفند ۱۳۹۹

مناسب سن 18 +

در آخرین آپدیت این بازی یک شخصیت همجنسگرا به بازی اضافه شد. البته نمی دونم شما کاراکتر های بازی رو چک می کنید یا نه گفم اطلاع رسانی کنم. چون این که این بازی معرفی بشه زیاد چیزی مناسبی نیست البته الان همه گیمر ها از این بازی استفاده می کنند

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد رینبو سیکس سیج (رنگین‌کمان شش‌گانه‌ی محاصره)

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!