• امروز : 30 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی بازی دنیای آنلاین دی سی (DC Universe Online)

author-img

توسط : آرین مرادی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1544 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 16 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

بازی، بازیکن را به‌عنوان یک قهرمان یا ضدقهرمان در دنیا رها می‌کند تا یا آن را نجات دهد و یا نابود سازد. خریدهای درون برنامه‌ای گاهی غیرمنصفانه هستند. خشونت در بازی چندان واقع‌گرایانه نیست ولی حضور پررنگی دارد. وجود چت صوتی و متنی محیطی ناسالم را برای بازیکن به وجود می‌آورد. طراحی شخصیتهای بازی با جزییات زیاد است و گاها بازیکن چندین ساعت درگیر شخصی سازی کاراکتر است.

ژانر : نقش آفرینی

5 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
medal-image

بازی به صورت آنلاین و جهان باز دنبال می‌شود و جزو اولین و بهترین عناوینی بود که این امکان را در بین بازی‌های آنلاین به بازیکن می‌داد تا در نقش قهرمان یا ضد قهرمان مورد علاقه خود ایفای نقش کنند.

جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

در رابطه با بازی دی سی یونیورس آنلاین نکات زیر مهم هستند که دانستنشان ضروری است:

خرید درون برنامه‌ای حضور پررنگی دارد و چه در حیطه‌ی ظاهری و چه در حیطه‌ی گیم‌پلی، بسیار تاثیرگذار و وسوسه برانگیز است.

امکان چت صوتی و چت متنی در بازی وجود دارد و فیلترهایی که برای کلمات بد و فحاشی به کار رفته نیز به آسانی توسط فرزند شما می‌تواند غیر فعال شود.

در ابتدای بازی این قابلیت وجود دارد که فرزند شما خودش را به عنوان یک قهرمان یا ضد قهرمان طراحی کند، در خط داستانی ضد قهرمان بودن کاملا هنجارهایی مخالف فرهنگ و تمدن نشان داده می‌شود که مناسب نیستند

لباس و پوشش شخصیت‌ها تمام در دست فرزند شما است، فرزندتان می‌تواند شخصیت بازی را به صورت یک زن اغواگر با جاذبه‌های جنسی طراحی کند یا خود را شبیه یه یوزپلنگ و آدم فضایی ها درآورد. همچنین در طول بازی می‌تواند لباس‌های مختلف برای شخصیتش انتخاب نماید.

 طراحی فیزیکی شخصیت‌ها بسیار ایده‌ال و کامل است که ممکن است برای اعتماد به نفس فرزند شما یا حتی تصور ذهنی‌اش از فیزیک بدنی انسان مشکل ایجاد کند

امکان انتخاب شخصیت جنس مخالف در بازی وجود دارد

بازی مأموریت‌های زیاد، متنوع و جذابی دارد که فرزندتان را درگیر خود کرده و بسیار معتاد کننده هستند

خلاصه‌ی آن: در ابتدای بازی این قابلیت وجود دارد که فرزند شما خودش را به عنوان یک قهرمان یا ضد قهرمان طراحی کند، در خط داستانی ضد قهرمان بودن کاملا هنجارهایی مخالف فرهنگ و تمدن نشان داده می‌شود که مناسب نیستند

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

راجع به خریدهای درون برنامه‌ای و اهداف آنان حتما باید صحبت شود

از فرزندتان راجع به اهمیت قهرمان بودن یا ضد قهرمان بودن سوال بپرسید...درباره‌ی کار خوب و کار بد و این که هر شخص چه نیاتی برای انجام این کارها دارد

از فرزندتان بپرسید که بیشتر دوست دارد در نقش کدام گروه باشد؟ قهرمان یا ضد قهرمان؟ چرا؟

دوست دارد چه شخصیتی را در بازی برای خودش انتخاب کند؟

فیزیک بدنی شخصیت‌ها در بازی بسیار بی نقص طراحی شده، راجع به این موضوع با فرزندتان صحبت کنید که هم تصور ذهنی درستی در ذهنشان ایجاد شود و هم اعتماد به نفس خودشان را از دست ندهند.

قدرت‌های فرابشری به وفور در بازی به چشم می‌خورند، راجع به واقعی نبودن آن‌ها حتما با فرزندتان صحبت کنید که به فکر امتحان کردن آن‌ها نباشد.

دنیاهای مختلفی در بازی حضور دارند. راجع به این موضوع حتما صحبت کنید که آیا دنیاهای موازی یا دنیای زیر آب می‌تواند واقعی باشد؟

خلاصه‌ی آن: از فرزندتان راجع به اهمیت قهرمان بودن یا ضد قهرمان بودن سوال بپرسید ... در مورد کار خوب و بد و این که هر شخص چه نیاتی برای انجام این کارها دارد صحبت کنید.

ماجرای بازی

 بازی عنوانی کاملاً آنلاین است و دارای مراحل و مأموریت‌های اصلی و جانبی زیادی است. داستان اصلی را می‌توان این‌گونه بیان کرد که یک شخصیت خبیث به زمان حمله می‌کند و مردم عادی و حتی بعضی قهرمانان را به ضدقهرمان تبدیل می‌کند. اکنون وظیفه‌ی قهرمانان مبارزه با او و وظیفه‌ی ضدقهرمانان، حمایت از او است. البته باید ذکر کرد که نجات دنیا تنها به زمینی که ما می‌شناسیم محدود نمی‌شود. دنیای زیر آب، دنیای خارج از جو و البته دنیاهای موازی نیز در بازی حضور دارند که هر یک نقشه‌ای بزرگ و ماموریت‌های مختص به خود را دارند که بازیکن باید در طی آن‌ها ضدقهرمانان را شکست داده و مردم را نجات دهد. در صورتی که بازیکن تصمیم بگیرد که نقش ضد قهرمان را در بازی داشته باشد، تمام این مسیر برعکس می‌شود؛ کسی که باعث تمام این خرابی‌ها در دنیای اصلی، دنیای زیر آب، دنیای موازی و فضا می‌شود، خود بازیکن است که در اصل باید مسیری مخالف با قهرمانان را دنبال کند. در این مسیر بازیکن باید با پلیس درگیر شود، مردم را گروگان بگیرد، با قهرمانان مختلف مبارزه کند و آرامش شهر را به‌کلی از بین ببرد.

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها): پلی‌استیشن 4، پلی استیشن 3، پلی استیشن 5، اکس باکس وان، ویندوز، نینتندو سوییچ

نام ناشر: Daybreak Game Company، Warner Bros. Interactive Entertainment، Sony Interactive Entertainment

نام توسعه دهنده: Daybreak Game Company، Dimensional Ink Games

تاریخ آخرین به روزرسانی: بیست و سوم اردیبهشت سال 1400 مصادف با 13 می سال 2021

نیاز به اینترنت: دارد

امکانات آنلاین: گفت و گوی صوتی، خرید، تماشای تبلیغ، ایجاد دوستی، رویداد، تشکیل گروه، ذخیره سازی، حمایت از تولیدکنده محتوا، گفت و گوی متنی، چالش، اشتراک‌گذاری محتوا، چندنفره بازی کردن

امکان بازی به صورت چند نفره محلی: ندارد

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد دنیای آنلاین دی سی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!