• امروز : 5 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی در میان ما (Among Us)

author-img

توسط : الهام اسماعیلی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1380 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 12 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
 

بازی در میان ما با یک موسیقی دلهره آور شروع می‌شود. بازی داستانی ندارد. با ورود به بازی بازیکن باید تعمیرات سفینه را به عهده بگیرد. اگر در حالت آفلاین بازی کند این کارها و تعمیرات تمامی ندارد و مدام در حال انجام کار است. در حالت آنلاین در گروه هایی 4 تا 10 نفره، کار تعمیر را انجام می‌دهند، در این گروه‌ها یک تا سه خائن وجود دارند که در کار تعمیر اخلال ایجاد می‌کنند و بازیکن‌ها را به قتل می‌رسانند. این قتل‌ها به صورت کارتونی نشان داده می‌شود اما ترس و دلهره را در بازیکن کم سن و سال به وجود می‌آورد. بازیکن‌ها برای شناسایی قاتل با یکدیگر در اتاق گفتگو، صحبت می‌کنند و برای این کار یکدیگر را بدون دلیل با دروغ و تهمت به قتل متهم می‌کنند.

ژانر : اکشن

9 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
medal-image

بازی در میان ما سال 2018 به صورت انحصاری و با قیمت 5 دلار برای PC و در نیمه‌ی دوم سال 2020 برای گوشی‌های هوشمند به صورت رایگان عرضه شد. در این هنگام اقبال بازیکن‌های حرفه‌ای و استریمرها به این بازی، توجه‌ها را به آن جلب کرد و بازی را به صدر لیست بازی‌های پردانلود در ماه‌های اخیر رسانده است.

جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

بازی در میان ما بازی ساده و هیجان انگیزی به نظر می‌رسد. فرزند شما در این بازی در نقش تکنسین یک سفینه‌ی فضایی به کار تعمیر سفینه مشغول است. کارهای محول شده به بازیکن بسیار ساده است و با سرعت انجام می‌شود. بازی دو حالت آفلاین و آنلاین دارد. اگر فرزند شما در حالت آفلاین وfree play بازی کند.  می تواند ساعتها در بازی به تعمیر و انجام کارها بپردازد. بازی در این حالت دارای سه نقشه‌ی متفاوت برای سفینه است و کارها در هر کدام از آنها با یکدیگر تفاوت جزیی دارد. موسیقی شروع بازی دلهره آور است. پیشنهاد می‌شود برای کاهش اضطراب و ترس فرزند خود صدای بازی را از بخش تنظیمات قطع کنید. در حالت آنلاین شرایط بازی متفاوت است. برای انجام بازی آنلاین نیاز به استفاده از فیلترشکن است. در این حالت فرزند شما به گروه‌های مختلفی از نقاط دنیا متصل می‌شود که 4 تا 10 نفر در آن حضور دارند. در این گروه‌ها بازیکن‌ها با همکاری یکدیگر به کار تعمیر می‌پردازند با این تفاوت که در میانشان یک، دو یا سه خائن وجود دارد و در کارشان اخلال ایجاد می‌کند و بازیکن‌ها را به صورت خشنی به قتل می‌رساند. نحوه‌ی کشتن با روش‌های گوناگون در یک پس زمینه‌ی قرمز نشان داده می‌شود. با به قتل رسیدن فردی و یافته شدن جسدش، بازیکن‌ها درخواست بحث در گروه می‌کنند. در هنگام چت کردن با یکدگر دروغ می‌گویند. اتهام قتل را بدون دلیل به فردی نسبت می‌دهند. سپس رای گیری صورت می‌گیرد و اگر این احتمالات درست باشد و خائن گروه رای بیاورد، از سفینه به بیرون انداخته می‌شود و گروه پیروز می‌شود. اما اگر خائن شناسایی نشود بازی ادامه دارد. این گفتگوها هرچند کوتاه و تک کلمه‌ای هستند و صرفا با بیان رنگ و نام بازیکن انجام می‌شود اما ترس از شناسایی یا انتخاب اشتباه از سوی دیگر بازیکن‌ها را همراه دارد که فرزند شما را مضطرب می‌کند. فرزند شما یاد می‌گیرد برای بیان اتهام یا شکی که دارد نیاز به دلیل آوردن و راستگو بودن نیست و با دروغ و تهمت زدن می‌تواند کار خود را پیش برد. بازی حالت  (محلی) local نیز دارد. اگر بازیکن‌ها به یک نقطه‌ی اتصال وصل شوند، می توانند با یکدیگر بازی را انجام دهند که در این حالت فرزند شما با غریبه ها گفتگو نخواهد کرد و بازی کردن او در حالت ایمن‌تری قرار دارد. این بازی برای بازیکنانی که اهل چالش با سایر بازیکنان هستند، جذاب است.

خلاصه‌ی آن: در این بازی باید سفینه را تعمیر کنید و خائن مجموعه را که موجب نقص فنی سفینه شده است را شناسایی و از سفینه به بیرون بیاندازید و گروه را از خرابکاری و قتل‌های خائن نجات دهید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

می‌توانید درباره‌ی فواید کارگروهی با فرزند خود صحبت کنید.

درباره‌ی ارتباط و گفتگو با افراد غریبه در مکان های مختلف نظر فرزند خود را جویا شوید و متناسب با شرایط فرهنگی مذهبی خانواده خود در این مورد نکاتی را به او یادآور شوید.

درباره‌ی نسبت دادن کاری به افراد بدون داشتن دلیل و مدرک گفتگو کنید.

درباره تفاوت تهمت و استدلال کردن با فرزند خود گفتگو کنید. به او یادآور شوید که چگونه با استدلال کردن می‌تواند از خود دفاع کند.

خلاصه‌ی آن: با فرزند خود درباره ی هنجارهای دینی و اجتماعی مثل راست گو بودن، قضاوت نکردن، انجام کار به شیوه ی درست ، همکاری و همیاری با یکدیگر و عدم ایجاد اخلال در کارهای سایر افراد گروه صحبت کنید.

ماجرای بازی

بازی در میان ما، به ظاهر یک بازی ساده و تفننی است. بازیکن می‌تواند در حالت آفلاین مدت زمان زیادی به تعمیر سفینه بپردازد و کارها را به سرعت انجام دهد. اما بازیکن‌ها تمایل دارند بازی را به صورت آنلاین و گروهی انجام دهند که در این شرایط بازی کاملا متفاوت از حالت قبلی است. در این حالت بازیکن‌ها در گروه های 4 تا 10 نفره با هم به تعمیر سفینه می‌پردازند اما در گروهشان یک تا سه شیاد حضور دارند که با قتل بازیکن‌ها کار تعمیر را به تعویق می‌اندازند. قتل در بازی به وضوح و با شیوه‌های مختلف نشان داده می‌شود. وقتی بازیکن به صورت ناگهانی به قتل می‌رسد، ترس و شوک به بازیکن منتقل می‌شود. بازیکن می‌تواند به صورت روح  در یازی حضور داشته باشد و به کارها برسد اما نمی‌تواند با دیگر بازیکن‌ها ارتباط برقرار کرده و گفتگو کند. وقتی بازیکن جسدی را پیدا کند به بقیه بازیکن‌ها اطلاع می‌دهد و بحث درباره‌ی قاتل در گروه شروع می‌شود. گاهی ممکن است خود قاتل قتل را گزارش کند تا بقیه به او کمتر شک کنند. در هنگام بحث در گروه بازیکن‌ها عموما بدون دلیل و به دروغ در پیام‌هایی کوتاه با گفتن رنگ یا نام بازیکن یکدیگر را به قتل متهم کنند. رای گیری می‌کنند و فردی را از بازی اخراج می‌کنند. اگر شیاد را شناسایی کنند بازی به اتمام می‌رسد واگر اشتباه کرده باشند بازی ادامه دارد و ممکن است بازیکن شیاد در نهایت همه را به قتل برساند و پیروز شود.

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها): Windows, IOS, Android

نام ناشر: InnerSloth

نام توسعه دهنده: InnerSloth

تاریخ انتشار: 2018 - 1397

تاریخ آخرین به روزرسانی: 11/24/2020

نیاز به اینترنت: بدون نیاز به اینترنت می‌شود بازی کرد اما با اتصال به اینترنت امکانات بیشتری فعال می‌شود.

امکانات آنلاین: بازی در گروه‌های 4 تا 10 نفره، تبلیغات و امکان چت درون بازی از امکانات آنلاین بازی است.

امکان بازی به صورت چند نفره محلی (آفلاین): دارد.

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد در میان ما

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!