• امروز : 29 اسفند 1402
logo

نقد و بررسی بازی دانشمند کوچولو سرگرمی آموزش کودک

author-img

توسط : گلایل صفوی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1359 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 3 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
بازیکن در این بازی می‌تواند اطلاعات مفیدی درمورد میوه‌ها، حیوانات، ماشین‌ها، مشاغل و فصول را با گرافیکی جذاب و یک راهنمای صوتی شیوا به دست آورد. فقط تعداد محدودی از مراحل بازی به صورت رایگان در دسترس است و برای دسترسی به نسخه کامل بازی لازم است که پرداخت درون برنامه‌ای انجام شود. همچنین بازی تبلیغات ناخواسته‌ای دارد که می‌توان با قطع کردن اینترنت از آن جلوگیری کرد.

ژانر : تفننی

1 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 3 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این بازی برای فرزندتان سرگرم کننده است و به آشنایی اولیه او با میوه‌ها، فصل‌ها، حیوانات، ماشین‌ها و برخی شغل‌ها کمک می‌کند. همچنین اطلاعاتی مفید درمورد فواید برخی میوه‌ها یا نوع لباس پوشیدن در فصل‌های مختلف نیز در اختیار کودکتان قرار می‌گیرد. تعداد مراحل رایگان بازی محدود است و برای دسترسی به همه مراحل لازم است که پرداخت درون برنامه‌ای انجام شود که این امر برای کودکی که در این رده سنی قرار دارد آزاردهنده می‌باشد. بازی به صورت آفلاین قابل انجام است اما برای پرداخت درون برنامه‌ای لازم است که دسترسی به اینترنت وجود داشته باشد. گرافیک بازی جذاب است و به لحاظ بصری می‌تواند کودک شما را جذب کند. همچنین گوینده‌ای در مراحل مختلف، توضیحات آن مرحله را برای کودکتان ارائه می‌دهد که به یادگیری بهتر مطالب کمک می‌کند. بازی عاری از خشونت، ترس، یا هرگونه نکته منفی است و محیطی امن برای کودک شما فراهم کرده است. همچنین سهولت بالایی داشته و فرزندتان در طول بازی اضطراب را تجربه نمی‌کند. در طول بازی به صورت ناگهانی و بدون کسب اجازه و دادن اختیار به فرزندتان، تبلیغاتی رو صفحه نمایش داده می‌شوند که می‌تواند آزادهنده و کلافه کننده باشد. برای جلوگیری از این اتفاق، می‌توان اینترنت را حین بازی قطع کرد.

خلاصه‌ی آن:

بازی مفید و سرگرم کننده است و مطالب مفیدی به فرزندتان آموزش می‌دهد اما مراحل کمی از بازی رایگان است. به صورت آفلاین قابل انجام است اما برای پرداخت درون برنامه‌ای باید به اینترنت متصل بود.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از فرزندتان بخواهید مطالبی که یاد می‌گیرد را برای شما توضیح دهد و در خلال توضیحاتش مطالبی جانبی برای او توضیح دهید. مثلا وقتی دارد از فواید سیب برایتان می‌گوید، می‌توانید درمورد انواع سیب و مناطقی که درخت سیب در آن به ثمر می‌نشیند صحبت کنید. می‌توانید با همراهی کودکتان فهرستی از غذاها یا دسرهایی که می‌توان با سیب درست کرد را تهیه کنید و برخی از آن‌ها را با همکاری یکدیگر درست کنید و در خلال این فرایند نیز مطالب جدیدی به کودکتان آموزش دهید.

یا برای مثال زمانی که با کودکتان در بیرون از منزل به سر می‌برید و ماشینی از بین ماشین‌های موجود در این بازی مشاهده می‌کنید، آن را به کودکتان نشان دهید و درمورد آن برایش داستان‌سرایی کنید. مثلا بگویید این ماشین آتش‌نشانی الان دارد می‌رود جان انسانی را نجات دهد. حتما بی احتیاطی کرده و به وسایل نوک تیز یا وسایل برقی نزدیک شده.

 می‌توان درمورد اینکه اگر هر شغل در جامعه وجود نداشت چه اتفاقی می‌افتاد، با کودک صحبت کرد. مثلا می‌توان از کودک پرسید: به نظرت اگر پزشک‌ها نبودن چه اتفاقی می‌افتاد و از پاسخ کودک به این سؤال برای آموزش مسائل جانبی مثل لزوم چکاپ دوره‌ای، رعایت بهداشت فردی و بهداشت محیط و غیره استفاده نمود.

خلاصه‌ی آن:

از فرزندتان بخواهید مطالبی که در بازی یاد می‌گیرد را برای شما توضیح دهد و در خلال توضیحاتش مطالبی تکمیلی را برای او توضیح دهید.

ماجرای بازی

بازیکن در این بازی می‌تواند اطلاعاتی علمی به زبان کودکانه در 5 عنوان میوه‌ها، حیوانات، فصل‌ها، ماشین‌ها و مشاغل یاد بگیرد. اطلاعات به زبان ساده و با گرافیکی زیبا در بازی قرار گرفته است و یک راهنما نیز به صورت صوتی توضیحات تکمیلی حین بازی انجام می‌دهد. بازیکن با انتخاب هر یک از فصول بازی، وارد دنیایی متفاوت می‌شود و می‌تواند در آن دنیا به کاوش بپردازد. برای مثال با انتخاب فصل حیوانات، می‌تواند وارد دنیای حیوانات شده و از بین دسته‌بندی‌های مختلف حیوانات اعم از حیوانات آبی، حیوانات مزرعه، حیوانات جنگل و حیوانات خانگی، یک دسته را انتخاب کند و در آن دسته با حیوانات مختلفی آشنا شود و مأموریت‌هایی را درمورد آن‌ها انجام دهد. این مأموریت‌ها در راستای مطالبی است که در خلال بازی به کودک آموزش داده می‌شود. برای مثال در مرحله‌ای که لباس‌های مناسب فصول به کودک آموزش داده می‌شود، از وی خواسته می‌شود که لباس مناسب با آن فصل را روی آن فصل قرار دهد. یا کودک با گذاشتن غذاهای مختلف جلوی حیوانات می‌تواند با دیدن واکنش آن‌ها به هر غذا، درمورد غذای مورد علاقه هر حیوان اطلاعات کسب کند. بازی حالت تفننی دارد و فقط برخی از مراحل آن رایگان هستند و برای دستیابی به نسخه کامل نیاز به پرداخت درون برنامه‌ای است. همچنین تبلیغات ناخواسته‌ای در بازی وجود دارد که می‌تواند اذیت‌کننده باشد و برای جلوگیری از آن‌ها باید اینترنت را قطع نمود.

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها): اندروید

نام توسعه دهنده: استارگیمز

تاریخ آخرین به روزرسانی: ۹۷/۰۹/۰۵ - 26 نوامبر 2018

نیاز به اینترنت: بدون نیاز به اینترنت می‌توان بازی کرد اما با اتصال به اینترنت امکانات بیشتری فعال می‌شود

امکانات آنلاین: خرید مراحل بازی، دعوت به عضویت در شبکه اجتماعی، نمایش تبلیغ

امکان بازی به صورت چند نفره محلی: ندارد

نشان‌ها: نشان سلامت، نشان همراهی والدین

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : 09126****63

۲۰ اسفند ۱۳۹۹

مناسب سن 3 +

مفاهیم خوبی داره اما قسمتهای پولیش خیلی زیاد و کلافه کننده است و اعصاب پسرم را به هم می ریخت برای همین پاکش کردم

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد دانشمند کوچولو سرگرمی آموزش کودک

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!