• امروز : 9 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی بازی خانه‌‏ی عروسکی گبی (Gabby's doll house)

author-img

توسط : سمیه سرخوش ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2720 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 5 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
 

در خانه‏‌ی گبی بازیکن می تواند هفت اتاق رنگارنگ یک خانه ی عروسک راکه پر از بازی و سرگرمی است کاوش کند و با حل چالش های هر مرحله از آن عبور کند. مفاهیم و آموزش‌های بازی همه سطحی و بیشتر جنبه‌ی تبلیغاتی داشته و صرفا جهت معرفی کاراکتر انیمیشن به واسطه بازی است.

ژانر : جدی

22 مناسب خانواده 4 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

خانه‏‌ی عروسکی گبی یک بازی ساده‌ی خلاقانه است که درکناردارا بودن جنبه‏‌ی سرگرمی، با هدف آموزش طراحی شده و چالش‏‌هایی در آن در نظر گرفته شده است که باعث رشد خلاقیت، هوش، تمرکز و دقت و در یک‌کلام پرورش ذهن کودک دلبندتان می‌‏شود. از درست‌کردن کیک گرفته تا کاشت گل‌وگیاه و حل پازل و رنگ‌آمیزی و اوریگامی و بازی بسکتبال و تنیس و نواختن موسیقی با ابزارآلات موسیقی ... این بازی از روی یک سریال به همین نام ساخته شده است که البته بچه‌ها برای انجام بازی نیاز به دانستن ماجرای سریال ندارند. در بازی همیشه مشخص نیست که بازیکنان برای انجام یک فعالیت باید چه کاری انجام دهند که ممکن است برای آنها ناامید‏کننده باشد. همچنین می‏‌توانید موسیقی را از منوی تنظیمات خاموش کنید. ازآنجایی‌که محتوای فرهنگی ارائه شده برای سنین پایین از اهمیت ویژه‌‏ای برخوردار است لازم است به این نکته توجه کنید که برخی چالش‏های بازی مغایر با فرهنگ ایرانی است. مانند درخت جادویی و رنگ کردن موی کاراکتر بازی که کم‌سن‌وسال است. بازی تبلیغات و پرداخت درون برنامه‌‏ای ندارد. فضای کودکانه و رنگارنگ بازی در کنار موسیقی شاد بازی، می‏‌تواند لحظات مفرح و سرگرم‌کننده‌ای را برای کودکتان رقم بزند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

اگرچه خانه‏‌ی عروسکی گبی یک با‏زی آموزشی است اما آموزش‏های بازی بیش از حد سطحی و جزئی هستند.

 پیشنهاد می‌‏شود یکی از بازی‌ها را به دنیای واقعی بیاورید و خارج از دنیای بازی آن را انجام دهید.می‏‌توانید با هم اوریگامی درست کرده و یا نقاشی بکشید.

درمورد اتفاقاتی که دربازی می‏‌افتد و کارهایی که دربازی انجام می‌شود با کودکتان صحبت کنید.

 کودکی مهم‌ترین دوره انتقال فرهنگ به شمار می‌آید. اتفاقات و شواهدی که کودک مشاهده می‌‏کند در پس ذهن او ذخیره می‏‌شود و همواره همراه او خواهد بود. توصیه می‌‏شود با کودکتان درمورد تفاوت دنیای واقعی با دنیای بازی گفتگو کنید، اینکه در دنیای واقعی با کاشت دانه‏‌ها میوه یا گل مرتبط با آن به وجود می‌آید و لزومی ندارد که از رفتارهای کاراکتر بازی تقلید کنند.

خلاصه‌ی آن:

در کل خانه‌ی عروسکی گبی یک بازی آموزشی است که آموزش‌های آن سطحی و جزئی هستند برای درک بهتر مطلب و عمیق‌تر شدن آموزش‌ها می‌توانید بازی‌ها را در دنیای واقعی در کنار کودک دلبندتان تجربه کنید.

ماجرای بازی

بازی برای نصب دسترسی خاصی احتیاج ندارد و می توان به صورت آفلاین بازی کرد. بازی آموزشی، تک‌نفره و گیم پلی آن ساده و روان است. فضای بازی رنگارنگ، شاد و کودکانه، گرافیک بازی جذاب و موسیقی آن برای کودکان کاملاً لذت‏بخش است. بازی تبلیغات و پرداخت درون برنامه‌ای ندارد و روند بازی به این شکل است که بازیکن می‏تواند از طریق هفت اتاق رنگارنگ و انتخاب یکی از آنها بازی را شروع کند، آنها را کاوش کند و سرگرمی‌های جدید کشف کند. اتاق‌خواب رؤیایی، اتاق صنایع‌دستی، حمام حباب‌دار، اتاق بازی رنگارنگ، اتاق موسیقی و باغ جادویی. هر اتاق چهار چالش دارد که بازیکن با حل کردن آن‏ها و کامل کردن آلبوم عکس آن اتاق می‌تواند وارد اتاق بعدی شود. معماهای هر اتاق بی‏‌ربط به نام آنها نیست. بازیکن می‏‌تواند کیک‏‌های زیبا و خوشمزه بپزد، تصاویر رنگی بکشد، پازل حل کند، گردنبند نقره‌ای و اوریگامی درست کند، بسکتبال و تنیس بازی کند، باغبانی و گل‌کاری کند انواع سازها را امتحان کند پیانو، زیلوفون و ... بازی از چندین زبان پشتیبانی می‌کند.بخشی به نام تئاتر وجود دارد که ظاهرا باگ دارد و نتوانستیم به آن دسترسی داشته باشیم و اطلاعاتی دراین باره نداریم.

جزئیات اثر

سیستم‌عامل (ها):Android-ios

نام ناشر: Spin Master Studio

نام توسعه‌دهنده: Spin Master Studio

تاریخ آخرین به‌روزرسانی: 9 نوامبر 2020 – 19 آبان 99

نیاز به اینترنت: بدون نیاز به اینترنت می‏شود بازی کرد اما در حالت آنلاین امکانات بیشتری فعال می‏شود.

امکان بازی به‌صورت چندنفره محلی: ندارد

نشان‌ها: سلامت

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد خانه‌‏ی عروسکی گبی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!