• امروز : 31 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی بازی به هر دو نیاز است (It takes two)

author-img

توسط : مریم داوردان ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1174 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
بازی در سبک اکشن ماجرایی و بسیار خوش‌ساخت و خلاقانه است، حالت co-up یا همکاری دارد و می‌توان به‌صورت دونفره با دسته یا به‌صورت آنلاین، بازی را تجربه کرد، خشونت بازی در بعضی مواقع بالاست، بازیکن هیجان زیادی را در طول بازی تجربه می‌کند، موضوع بازی اساساً طلاق، ترمیم روابط زن و شوهر و آسیب‌هایی است که بچه‌ها در چنین شرایطی با آن مواجه می‌شوند.

ژانر : ماجراجویی

6 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
medal-image

 بازی رکورد فروش سه میلیون نسخه را در یک سال شکست ونمرات بالای نه در سایتهای ارزیابی بازی مانند IGN، game rant، game revolution  و ... دریافت کرده است.

جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

بازی دونفره است و روی همکاری تاکید زیادی دارد و هیچ معما و چالشی را نمی‌توان بدون کمک هم تیمی حل کرد. داستان بازی عموماً درباره مشکلات جامعه بزرگسال است، زیرا پدر و مادر دختری در آستانه طلاق هستند و در طول ماجرا این زن و شوهر هستند که در قالب دو عروسک نقش‌آفرینی می‌کنند، بازی مشکلات زناشویی و راه حل های گفتگو را به شکلی زیبا بیان کرده است.

با وجود خشونت و ترس و ناهنجاری متوسط توصیه می‌شود، فرزند زیر پانزده سال شما درگیر این بازی نشود. همچنین بهتر است فرزندتان همراه یکی از والدین این بازی انجام دهد. این بازی بسیار جذاب و خلاقانه طراحی شده است و فرصت بسیار مناسبی برای همراهی با فرزندتان است شما از طریق این بازی می‌توانید متوجه شوید که چرا یک بازی برای فرزندتان جذاب است و سختی یک بازی به چه معنی است. صحنه‌ای از بازی دخترک که خودش را عامل مشکلات و طلاق پدر و مادرش می‌داند اقدام به ترک خانه می‌کند حتماً با شناختی که از فرزندتان دارید در این باره گفتگو کنید. لازم به ذکر است که درجه سختی این بازی به‌واسطه هماهنگی با هم تیمی در تمام مأموریت‌ها بالاست و ممکن است موجب کلافگی و حتی پرخاشگری فرزندتان شود. صحنه‌های دلهره‌آور مانند از بین بردن عروسک رز ممکن است فرزند شما را آزار دهد. خوب است بدانید فرزندتان در طول بازی هیجان زیادی را تجربه می‌کند.

خلاصه‌ی آن:

بازی به‌صورت دونفره انجام می‌شود، کار تیمی و هماهنگی بین دو نفر برای رد کردن چالش‌ها اهمیت زیادی دارد، اساس بازی مشکلات زناشویی و جایگاه و احساسات بچه‌ها را بیان می‌کند. بازی هیجان زیادی را به فرزندتان منتقل می‌کند و گاهی کلافه‌اش می‌کند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

اگر فکر می‌کنید فرزندتان به حدی از بلوغ رسیده که درباره‌ی زندگی مشترک، فرصت‌ها و تهدیداتش صحبت کنید این بازی زمان مناسبی است تا گفتگویی با او شکل دهید، می‌توانید گفتگو را با نام بازی که به معنی "به هر دو نیاز است"، شروع کنید. به او بگویید که در زندگی مشترک هر دو نفر مسئول هستند، اگر پیشرفتی در زندگی وجود داشته باشد یا مشکلی پیش بیاید، هر دو فرد باید دست‌به‌دست هم دهند تا مشکل را حل کنند. بازی فرصت خوبی را برای گفتگو درباره‌ی همکاری، بخشش و عشق‌ورزی فراهم آورده است.

 اگر در موقعیتی قرار دارید که در حال طلاق هستید یا متارکه کرده‌اید، شاید این حس در فرزند شما هم به وجود بیاید که می‌توان همه چیز را دوباره درست کرد، حتماً گفتگویی صمیمی و عادلانه درباره‌ی دلایلی که نمی‌توانستید به ادامه زندگی بپردازید به او ارائه دهید.

با توجه به داستان بازی و فرار دخترک از منزل، به فرزندتان این اطمینان را بدهید که اگر هم در زندگی زناشویی مشکلی پیش آید، تقصیر و اشتباهی از سوی او رخ نداده است و هر اتفاقی هم بیفتد پشتیبان او هستید، به او اطمینان دهید که مشکلات را می‌توان در محیط خانه و با گفتگو حل و فصل کرد.

محتوای داستانی بازی معضلات جامعه‌ی بزرگسال است، اگر فرزند شما کمتر از سن پیشنهادی کدومو را دارد و علاقه‌مند به بازی های دونفره است، بهتر است سراغ عناوین دیگری برود، بازی unravel و moving out و overcooked پیشنهاد می‌گردد.

یکی از مواردی که در بازی اشاره می‌شود این است که برای یک رابطه خوب نیازمند زمان گذاشتن با اعضای خانواده هستید، این بازی فرصت مناسبی است که با اعضای خانواده‌ی خود زمان بگذرانید و یا برای این کار برنامه‌ریزی کنید.

 فرزندتان هیجان زیادی را در طول بازی تجربه می‌کند و ممکن است گاهی کلافه شود، به زمان‌بندی درستی با توافق دو نفر برسید تا فرزندتان زمان‌هایی بین مراحل بازی، استراحت کند.

همان‌طور که گفتیم چالش‌های بازی سخت هستند و به مرور برسختی آن‌ها افزوده می‌شود، به همین بهانه باب صحبت درباره سختی ترمیم روابط در سطح دوستان و خانواده را باز کنید، مثلا می‌توانید به فرزندتان بگویید که اگر دلی شکسته شود یا دلخوری پیش آید، نیازمند صرف انرژی زیاد برای جبرانش خواهید بود و بهتر است از همان ابتدا مراقب روابطمان با دیگران باشیم

خلاصه‌ی آن:

در مورد اهمیت هماهنگی و تقسیم وظایف و مسئولیت‌ها بین پدر و مادرها باتوجه به سطح بلوغ فرزندتان گفتگو کنید.

ماجرای بازی

بازی حالت کارتونی دارد و در سبک اکشن - ماجرایی و به‌صورت همکاری است. تنها در حالت دونفره محلی یا آنلاین می‌توان آن را انجام داد. سبک بازی عمدتاً، دویدن، پریدن و شلیک کردن است. مکانیک‌ها و روند کلی بازی به صورت جذاب و خلاقانه ای طراحی شده اند و  در هر مرحله ‌تغییر می‌کند.بازیکن با شروع هر مرحله سبک جدیدی در نحوه‌ی بازی کردن، تجربه می‌کند.

پدر و مادر رز در آستانه‌ی طلاق هستند و می (مادر) و کودی (پدر)، تصمیمشان را با دخترشان مطرح می‌کنند، دخترک بسیار ناراحت می‌شود. رز "کتاب عشق" دکتر حکیم را در راه مدرسه پیدا کرده، در این کتاب نوشته عشق حلّال مشکلات است. وقتی رز می‌فهمد که والدینش در حال طلاق هستند، با دو عروسک چوبی که از پدر و مادرش ساخته، به انباری فرار می‌کند و "کتاب عشق" را بیرون می‌آورد. رز سپس آرزو می‌کند که پدر و مادرش در کنار هم بمانند. قطره اشکی از چشمش آمده و روح پدر و مادرش در عروسک‌ها جان می‌گیرند و می و کودی حالا تبدیل به عروسک شده‌اند، رز از این ماجرا خبر ندارد. دکتر حکیم به "می و کودی" می‌گوید که برای نجات از این وضع باید با هم همکاری کنند، در مرحله‌ی ابتدایی آنها باید از پس یک جاروبرقی خراب عصبانی برآیند، این جاروبرقی نشانی از مشکلات ریزودرشت قدیمی و حل نشده دارد که حالا روی هم جمع شده و تبدیل به یک بحران شده است، با ازبین‌رفتن جاروبرقی انگار می و کودی هم با یکدیگر هماهنگ‌تر می‌شوند، گرچه همچنان جروبحث‌ها به قوت خود باقی است. حالا باید از مسیری خود را به پنجره برسانند تا از آنجا سمت دخترشان بروند و طلسم اشک‌هایش را باطل کنند. در طول مسیر اتفاقات زیادی برایشان می‌افتد، وقتی به اتاق رز می‌رسند متوجه می‌شوند که رز آن‌ها را نمی‌بیند، آنها تصمیم می‌گیرند که عروسک مورد علاقه‌ی رز را خراب کنند تا او دوباره گریه کرده و آنها به شکل اولیه خود برگردند، پس از عبور از مسیرهای بسیار متوجه می‌شوند که طلسم آنها ربطی به گریه‌های رز ندارد، کودی نامه‌ای از رز پیدا می‌کند و وقتی می‌خواهد نامه را بخواند، دکتر حکیم، نامه را به چهار قسمت پاره کرده و از آنها می‌خواهد اول سه چالش بزرگ که در اصل باعث جدایی دل‌هایشان شده را حل کنند، چالش‌ها این‌گونه است که 1- برای شریک خود وقت بگذارید 2- به او اهمیت دهید و جذبش کنید 3- به او عشق بورزید. در نهایت می و کودی پس از مراحلی که یادآور خاطرات خوش گذشته بود، به حالت اولیه‌شان برمی‌گردند و در نامه متوجه می‌شوند که رز خود را مسئول جدایی پدر و مادرش می‌داند و سعی کرده خانه را ترک کند تا اوضاع بین آنها بهتر شود، می و کودی به دنبال رز می‌روند و به او می‌گویند که دلیل جدایی آنها رز نیست و شرایط هر طوری شود آنها رز را دوست دارند و در کنارش خواهند ماند. علاوه بر خط اصلی داستانی، چالش‌های بامزه‌ای در طول مسیر وجود دارد که یک نفر برنده آن بازی‌ها است. این چالش‌ها علاوه بر سرگرمی سبب تقویت مهارت‌های مورد نیاز بازیکن در طول مسیر می‌شود. این بازی هیجان زیادی را به بازیکن منتقل می‌نماید. با خرید یک نسخه از بازی، امکان به اشتراک‌گذاری آن با بازیکن دیگر بدون پرداخت هزینه اضافی وجود دارد.

جزئیات اثر

ژانر بازی: ماجراجویی

سیستم‌عامل (ها): Microsoft Windows,PlayStation 4,PlayStation 5,Xbox One,Xbox Series X/S.

نام ناشر: Electronic Arts

نام توسعه‌دهنده: Hazelight Studios

نیاز به اینترنت: بدون نیاز به اینترنت می‌توان بازی کرد، اما با اتصال به اینترنت امکانات بیشتری فعال می‌گردد.

امکانات آنلاین: ذخیره‌سازی، چندنفره بازی‌کردن.

امکان بازی به‌صورت چندنفره محلی: دارد

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد به هر دو نیاز است

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!