• امروز : 5 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی بره ناقلا،سرعتی پرشی (Shaun the Sheep - Shear Speed)

author-img

توسط : سمیه سرخوش ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1680 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 7 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

بازی shear speed یک بازی در سبک دویدنی و تعقیب‌وگریز است و بازیکن باید در شهری بزرگ و رنگارنگ، یک گله گوسفند را ضمن عبور از موانع و خطرات، از دست نگهبان حیوانات فراری دهد.

ژانر : تفننی

5 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
medal-image

بیش از 5 میلیون بارگیری در گوگل‌پلی

جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

بازی shear speed یک چالش مسابقه‌ای ساده، سرگرم‌کننده و فاقد محتوای آسیب‌رسان جدّی برای فرزندتان است که ممکن است تا حد کمی جنبه‌ی بدآموزی داشته باشد. اگرچه دویدن و پرش به‌موقع از روی موانع می‌تواند باعث افزایش تمرکز و دقّت کودک دلبندتان گردد. اما ازآنجایی‌که کودکان خردسال توجهشان محدود است و برخورد با موانع و شروع بازی از نقطه ابتدایی، خیلی زود می‌تواند آن‌ها را کلافه و عصبانی کند.

همذات‌پنداری با قهرمان داستان و هیجان فرارِ مدام ممکن است کودکتان را دچار اضطراب نماید. توصیه می‌شود هنگام بازی فرزند خردسالتان را همراهی کنید تا هیجانات منفی بازی به کودکتان آسیب نزند. بازی فاقد تبلیغات و پرداخت درون‌برنامه‌ای است. روند ساده‌ی بازی و فضای شاد و رنگارنگ آن می‌تواند تجربه‌ای سرگرم‌کننده برای فرزندتان باشد.

خلاصه: بازی shear speed یک چالش مسابقه‌ای ساده، سرگرم‌کننده و فاقد محتوای آسیب‌رسان جدّی است که مکانیزم اعتیادآور بازی ممکن است ساعت‌ها فرزندتان را درگیر نماید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

درمورد هیجانات بازی با فرزندتان صحبت کنید. راه صحیح بُروز هیجاناتی مانند خشم را به فرزندتان بیاموزید. ابتدا درمورد سختی بازی با او همدلی کرده و سپس بدون اینکه فرزندتان برای عبور از چالش‌های بازی به شما وابسته شود با ارائه‌ی ترفند و پیشنهاد به فرزندتان کمک کنید و به او بگویید که این فقط یک بازی است و پیروزی در یک بازی ارزش عصبانی‌شدن را ندارد.

ازآنجایی‌که بازی به‌گونه‌ای طراحی شده است که برای ثبت رکورد بالاتر، در فرزندتان ولع و هیجان ایجاد می‌کند و رکوردزنی نیازمند تکرار و کسب مهارت در بازی است، توصیه می‌شود کنار فرزندتان نشسته و بازی را نوبتی انجام دهید تا علاوه‌بر مدیریت زمان مصرف بازی، اوقات شادی را کنار یکدیگر بگذرانید.

ثبت رکورد بالاتر و عبور از موانع در این بازی نیازمند دقت بالا و خیره‌شدن به صفحه‌نمایش است. به‌منظور جلوگیری از آسیب به چشمان فرزندتان توصیه می‌شود هرازگاهی از او بخواهید بازی را رها کرده و به چشمان خود استراحت دهد.

می‌توانید حین بازی درمورد انواع حیوانات با فرزندتان گفت‌وگو کنید. حیوانات اهلی کدام‌اند؟ سپس نحوه‌ی زندگی و رفتار مناسب با آن‌ها را به او یاد دهید.

خلاصه: ضمن همراهی با فرزندتان، درمورد نحوه‌ی صحیح بُروز هیجانات منفی که در بازی با آن مواجهه می‌شود با او گفت‌وگو کرده و از او بخواهید هرازگاهی بازی را رها کرده و به امور دیگر بپردازد.

ماجرای بازی

بازی shear speed یک بازی تفنّنی در سبک دویدنی و تعقیب‌وگریز است. بازی آفلاین است و با آنلاین‌شدن امکانات بیشتری برای بازیکن فعّال می‌گردد. گرافیک بازی دوبعدی و فضای آن شاد و رنگارنگ است.

این بازی براساس انیمیشن محبوب shaun the sheep  ساخته شده است. داستان بازی خیلی ساده روایت می‌شود. یک گله گوسفند از یک مرکز نگهداری از حیوانات در شهری بزرگ فرار کرده‌اند و حال بازیکن باید در نقش یک گله گوسفند، از دست نگهبان مرکز فرار کند، وگرنه از پشت توسط اسلحه‌ی برقی نگهبان شکار می‌شود.

بازیکن در طول مسیر با موانعی روبه‌رو می‌شود که باید از زیر یا روی آن‌ها بگذرد و رکوردزنی کند. بیشترین مسافت طی‌شده توسط بازیکن، به‌عنوان رکورد او در تابلوی امتیازات ثبت می‌گردد. بازیکن تنها سه بار می‌تواند با موانع برخورد کند و به ابتدای بازی برنگردد.

با هربار برخورد یک گوسفند از گله کم می‌شود. درصورت شکار تمام گوسفندان، بازی از همان نقطه‌ی ابتدایی آغاز می‌گردد. در طول مسیر، علف‌های گرد سبزی وجود دارند که بازیکن باید آن‌ها را جمع‌آوری کند. با پرشدن نوار سبزی که در بالای صفحه‌نمایش، وجود دارد بازیکن می‌تواند شانس خود را برای بازگرداندن یکی از گوسفندان امتحان کند.

بازیکن همواره می‌تواند رتبه‌ی خود را با دیگر بازیکنان در تابلوی امتیازات مقایسه کند. این بازی فاقد تبلیغات و پرداخت درون‌برنامه‌ای است.

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها): Android

Ios

نام ناشر: Aardman Interactive

نام توسعه‌دهنده: Aardman Interactive

تاریخ انتشار: 1393/10/19

2015/01/09

تاریخ آخرین به‌روزرسانی: 1398/08/17

2019/11/08

نکات برجسته‌ی بازی: بیش از 5 میلیون بارگیری در گوگل‌پلی

نیاز به اینترنت: ندارد و با آنلاین‌شدن امکانات بیشتری در بازی فعال می‌گردد.

امکانات آنلاین: جدول رتبه‌بندی، اشتراک‌گذاری محتوا

امکان بازی به‌صورت چندنفره محلی: ندارد

نشان‌ها: سلامت، همراهی والدین

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد بره ناقلا،سرعتی پرشی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!