• امروز : 4 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی با سسمی نفس بکش، فکر کن، انجام بده (Breath Think Do With Sesame)

author-img

توسط : سمیه سرخوش ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

775 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 5 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
این بازی با هدف آموزش استراتژی "نفس کشیدن، فکرکردن، انجام‌دادن" برای حل مسائل روزمره کودکان طراحی شده است و به آنها کمک می‏کند تا با کسب مهارت انعطاف‌پذیری و کنترل خشم بر چالش‏های روزمره و شرایط استرس‌زا پیروز شوند.

ژانر : جدی

0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این بازی با هدف کمک به آموزش مهارت‏های کنترل خشم و افزایش انعطاف‌پذیری کودکان در دنیای واقعی طراحی شده است. بازی برای نصب به دسترسی خاصی نیاز ندارد. فاقد تبلیغات و پرداخت درون برنامه‌ای است. بازی به دو زبان انگلیسی و اسپانیایی به کودک شما کمک می‌کند تا از استراتژی "نفس کشیدن، فکرکردن، انجام‌دادن" برای حل چالش‌های روزمره و احساس بهتر استفاده کند. ازآنجایی‌که کودک در سنین زیر هفت سال هر چیزی را باورمی کند چهره ی تخیلی کاراکتر بازی می‌تواند ذهن کودکتان را مخدوش کرده و ایجاد ترس نماید. با اینکه روند بازی بسیار ساده است اما بازیکن برای پیشبرد بازی نیاز به دانش زبان دارد و توصیه می‌شود که برای پیشبرد و عمیق‌تر شدن آموزش‌های بازی فرزندتان را همراهی کنید. اگر کودک شما کمتر از پنج سال دارد با شرط آشنایی با شخصیت سسمی و همراهی شما می‌تواند این بازی را انجام دهد.

خلاصه‌ی آن:

این بازی با هدف کمک به آموزش مهارت‏های کنترل خشم و افزایش انعطاف‌پذیری کودکان در دنیای واقعی طراحی شده است که برای نصب به دسترسی خاصی نیاز ندارد. فاقد تبلیغات و پرداخت درون برنامه‌ای است. پیشنهاد می‌شود بازی را در دنیای واقعی با فرزندتان تمرین کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

در دوران قبل از هفت‌سالگی کودکان قادر به تمیز دادن واقعیت از تخیلات نیستند و خیالات خود را کاملاً واقعی می‏دانند به همین دلیل ترس‏های مربوط به این سنین اغلب بر اساس تخیلات آن‏هاست. ازاین‌رو ممکن است چهره‏ی تخیلی کاراکتر بازی ذهن کودکتان را مخدوش کرده واو را بترساند. به‌عنوان یک بزرگسال به مساله نگاه نکنید و به او نگویید که این موضوع ترسناک نیست او را درک کنید و به او کمک کنید احساس شجاعت کند و در مورد اینکه در دنیای واقعی چنین موجوداتی وجود ندارند با کودکتان صحبت کنید و از طریق انجام کارهایی چون نقاشی تصاویر تخیلی و ساختن یک داستان تخیلی به همراه فرزندتان به او در درک پدیده‏های تخیلی کمک کنید.

 عصبانیت در کودکان یک واکنش طبیعی است و جزئی از چرخه‏ی رشد طبیعی آنها محسوب می‏شود پیشنهاد می‏شود مهارت‏های سه‌گانه‌ی بازی (نفس کشیدن، فکرکردن، انجام‌دادن) را به دنیای واقعی آورده وبا یکدیگر تمرین کنید.

خلاصه‌ی آن:

پیشنهاد می‌شود علاوه بر گفتگو از طریق انجام کارهایی چون نقاشی تصاویر تخیلی و ساخت یک داستان تخیلی به همراه فرزندتان به او در درک پدیده‏های تخیلی و کنترل خشم کمک کنید.

ماجرای بازی

بازی Breath think Do the sesame یک بازی در سبک جدی است که با هدف آموزش مهارت‎‏های کنترل خشم و افزایش انعطاف‏پذیری در دنیای واقعی ویژه‏ی کودکان طراحی شده است. بازی به دو زبان انگلیسی و اسپانیایی به بازیکن کمک می‌کند تا استراتژی " نفس کشیدن، فکرکردن، انجام‌دادن" را تمرین کند. بازی فاقد تبلیغات و پرداخت درون برنامه‌ای است. فضای بازی شاد و رنگارنگ و گیم پلی آن ساده و روان می‌باشد. روند بازی بدین شکل طراحی شده است که بازیکن درمجموع، در پنج موقعیت چالش‌برانگیز روزمره قرار می‏گیرد که در مواجهه با آن، کاراکتر بازی باید خود را کنترل کرده و سه بار نفس عمیق بکشد که این کار با ضربه‌زدن روی صفحه‏ی گوشی توسط بازیکن محقق می‌گردد. سپس حباب‌هایی بالای سر کاراکتر ظاهر می‌شود که نمایانگر تفکر کاراکتر بازی برای یافتن راه‌حل مساله می‌باشد. با ترکاندن آنها سه راه‌حل توسط بازی به بازیکن پیشنهاد می‏شود که می‌تواند به‌دلخواه یکی از آنها را انتخاب کرده و نتیجه‏ی آن را در ادامه‏ی بازی ببیند.

جزئیات اثر

سیستم‌عامل (ها):Android-ios

نام ناشر: Sesame Workshop

نام توسعه‌دهنده: Sesame Workshop

تاریخ آخرین به‌روزرسانی: 10 جولای 2020 - 20 تیر 1399

نیاز به اینترنت: آفلاین

امکانات آنلاین:

امکان بازی به‌صورت چندنفره محلی: ندارد

نشان‌ها: سلامت و همراهی والدین

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد با سسمی نفس بکش، فکر کن، انجام بده

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!