• امروز : 28 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی بازی آکادمی: اولین معما (The Academy: The First Riddle)

author-img

توسط : محمدحسین محقق ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

957 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 13 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

از نکات مثبت این بازی می‌توان به تقویت هوش و مهارت حل معما و همچنین ایجاد روحیه‌ی کمک به دیگران یاد کرد. از نکات منفی این بازی می‌توان به آزار و تمسخر دیگران، نقض قوانین مدرسه، اندکی فضای رعب‌آور، طراحی حساسیت‌برانگیز کاراکترهای بازی، رقصیدن در محیط مدرسه، محیط مختلط مدرسه و همچنین موردخیانت واقع‌شدن از طرف یکی از معلّم‌ها اشاره کرد.

ژانر : ماجراجویی

9 مناسب خانواده 2 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 13 +
بر اساس 3 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این بازی در ژانر ماجراجویی است و بازیکن باید در آن علّت اتفاقات مرموز درون مدرسه را پیدا کند و مانع آن‌ها شود. برای انجام این کار بازیکن باید معماهایی را حل کند که بر هوش بازیکن و همچنین مهارت حل معمای او اثر مثبت دارد. همچنین کمک به هم‌مدرسه‌ای‌ها روحیه‌ی کمک به دیگران را در بازیکن تقویت می‌کند.

از آنجایی که داستان بازی حول اتفاقات مرموز و نیروهای ماورایی می‌چرخد، گاهی در بازی با اتفاقاتی مانند محیط‌های تاریک و بسته با پخش آهنگ‌های دلهره‌آور مواجه می‌شویم که سعی بر القای ترس در بازیکن دارد. تمسخر دیگران توسط یکی از همکلاسی‌های بازیکن نوعی خشونت روانی را برای بازیکن به تصویر می‌کشد که ممکن است بر بازیکن اثرگذار باشد. یکی از لازمه‌های ماجراجویی معمولاً نقض قوانین است. نکته‌ای که در این بازی نیز مشاهده می‌شود نقض برخی از قوانین مدرسه است که تأثیر نامطلوبی بر بازیکن می‌تواند بگذارد. به‌ویژه که این رفتارها از سمت قهرمان داستان یا همان خود بازیکن انجام می‌شود.

نکات دیگری که از نظر هنجارهای اجتماعی می‌توانند ایجاد مسئله کنند رقصیدن در محیط مدرسه و طراحی حساسیت‌برانگیز بعضی از کاراکترهای بازی که می‌تواند بر ذائقه‌ی بازیکن اثرگذار باشد و همچنین اختلاط در مدرسه است که با هنجارهای اجتماعی ایران سازگاری چندانی ندارند. نکته‌ی بعدی دسترسی بازی به گالری تصاویر است که درمورد این بازی دسترسی عجیب و بی‌جایی محسوب می‌شود. در این بازی فقط بخشی از مرحله‌ی اول بازی رایگان است و برای انجام بقیه‌ی بازی نیازمند پرداخت درون‌برنامه ای است. در آخر باید این را هم گفت که انجام این بازی نیاز به سطحی از زبان انگلیسی دارد که بازیکن راحت بتواند متن را بخواند و متوجه شود.

خلاصه‌: ژانر این بازی ماجراجویی در مدرسه‌ای است که اتفاقات مرموزی در ان میوفتد. همین مسئله باعث شده است بعضی مراحل بازی کمی ترسناک باشند. در این بازی فقط بخشی از قسمت اول بازی باز است و برای بقیه‌ی آن باید مبلغی را به دلار پرداخت کرد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

اتفاقات مرموز بازی باعث شده است تا بازی رنگ و بوی مقدار کمی ترس به خود بگیرد. پیشنهاد می‌کنیم اگر انجام این بازی باعث شد تا مشکلاتی برای فرزند شما به وجود بیاید، از او بخواهید که این بازی را ادامه ندهد.

توصیه‌ی دیگر ما این است که درباره‌ی پرداخت پول برای انجام بازی با فرزندتان صحبت کنید. خوب است به او یادآور شوید که چنین خرج‌هایی برای بازی‌ها ضرورت زیادی ندارد.

نکته‌ی دیگر درباره‌ی خشونت‌های لفظی و روانی است. نحوه‌ی تعاملات انسان‌ها باید بر مبنای احترام باشد تا دیگران از حضورمان آزار نبینند و احترام خود را با رفتار محترمانه با دیگران حفظ کنیم. لازم است یادآور شوید که صمیمیت با رفتار غیرمحترمانه تفاوت جدّی دارد و ایجاد صمیمیت نباید باعث ازبین‌رفتن احترام در تعامل شود تا دیگران هم به خود جرئت ندهند با ما هر مدلی که دوست دارند صحبت کنند.

نکته‌ی آخر درباره‌ی ضرورت رعایت قوانین به‌عنوان یک هنجار مهم اجتماعی است. حتما این جمله را شنیده‌اید که وجود قانون بد بهتر از بی‌قانونی است. برای شروع صحبت درباره‌ی قانون و لزوم رعایت آن در جامعه و حتی محیط خانواده نکته‌ای که ذکر کردیم می‌تواند شروع خوبی باشد.

خلاصه: پیشنهاد می‌کنیم درباره‌ی خرج‌کردن پول برای بازی‌ها با فرزندتان صحبت کنید و به آن‌ها یادآوری کنید که چنین خرج‌هایی ضرورت ندارد.

ماجرای بازی

«سم» دانش‌آموز سال اول است که به‌تازگی در مدرسه‌ی جدید خود قبول شده است. او که کاراکتر اصلی بازی است در مدرسه‌ی جدید خود، به‌مرور با اتفاقات مرموزی مواجه می‌شود و با دو نفر از دوستان خود تصمیم می‌گیرند جلوی این اتفاقات را بگیرند. ریشه‌ی این اتفاقات از قدمت تاریخی مدرسه‌ی آن‌ها و یک انجمن مخفی در مدرسه نشات می‌گیرد.

سم و دوستانش اشیاء مرموزی پیدا می‌کنند که مانند یک پازل باید حل شوند تا جلوی اتفاقاتی که می‌افتد را بگیرند. علاوه‌بر جلوگیری از این اتفاقات، سم سعی بر کمک به دوستان خود دارد که مأموریت‌های جانبی بازی را تشکیل می‌دهد. در انتهای بازی یکی از استادان که برای چندین سال مفقود شده بود را در یک زندان در زیر زمین مدرسه پیدا می‌کنند و با کمک او اشیاء مرموز را نابود می‌کنند.

برای انجام این بازی بازیکن باید معماهایی که در مسیر بازی وجود دارند را حل کند. همچنین هر معما دارای یک سوال امتیازی نیز هست که بازیکن درصورتی‌که بخواهد، می‌تواند به آن سوال نیز جواب دهد. بازی در ژانر ماجراجویی و با نمای شوم شخص است که بازیکن باید در محیط مدرسه به نقاطی که مأموریت بازی است برود تا با کمک دوستان خود مشکلاتی که به وجود آمده است را حل کند.

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها): Android, ios, windows

نام ناشر: Snapbreak

نام توسعه دهنده: PINE STUDIO

تاریخ آخرین به روزرسانی: 20/10/2020 -- 29/07/1399

نیاز به اینترنت: بدون نیاز به اینترنت می‌شود بازی کرد اما با اتصال به اینترنت امکانات بیشتری فعال می‌شود.

امکانات آنلاین: خرید

امکان بازی به صورت چند نفره محلی: ندارد.

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : نازنین زهرا بربری نژاد

۲۹ دی ۱۴۰۲

مناسب سن 13 +

جزاب بود ولی با خشونت زیاد و ترس ناک و

بزرگسال

توسط : نازنین زهرا بربری نژاد

۲۹ دی ۱۴۰۲

مناسب سن 13 +

جزاب بود ولی با خشونت زیاد و ترس ناک و

بزرگسال

توسط : نازنین زهرا بربری نژاد

۲۹ دی ۱۴۰۲

مناسب سن 13 +

جزاب بود ولی با خشونت زیاد و ترس ناک

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد آکادمی: اولین معما

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!