• امروز : 31 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی کتاب بد‌ترین پسر دنیا (Legend of the Worst Boy in the World)

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

4 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 6 دقیقه

1060 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 8 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
ویل در خانواده به دنبال هم‌صحبتی می‌گردد تا مشکلات روز‌مره‌اش را با او در میان بگذارد. او تصمیم می‌گیرد با پدر بزرگش صحبت کند. ویل برای او تعریف می‌کند هنگامی که دو سالش بوده، برادر چهار ساله‌اش او را از خانه بیرون می‌برد و بعد مادر نجاتش می‌دهد.
سال 2007 ۸۲ صفحه جزئیات کامل اثر
2 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

لازم است والدین بدانند کتاب «بدترین پسر دنیا» بر خلاف تصوری که ممکن است نام کتاب در ذهن ایجاد ‌کند، درباره‌ی پسر بچه‌ی نه ساله‌ و آرامی به نام ویل هست که دلش می‌خواهد درباره‌ی مشکلات روزمره‌اش با اعضای خانواده حرف بزند. در این کتاب نقش خانواده و اهمیت گفتگو کردن در آن برای حل مشکلات، بسیار پررنگ تصویر شده است. از این داستان می‌توانید به عنوان نقطه‌ی شروعی برای صحبت کردن درباره‌ی عواقب تصمیمات و انتخاب‌هایی که در زندگی انجام می‌دهیم استفاده کنید. توصیه می‌شود درباره‌ی احساسات ویل در مقاطع مختلف داستان با کودک خود گفتگو کنید، به ویژه درباره‌ی احساس تنهایی و بی‌هم‌زبانی ویل در میان خانواده با فرزند خود به گفتگو بپردازید. ابراز همدلی کامل نسبت به احساسات کودکان و پیش پا افتاده ندانستن احساسات آن‌‌ها می‌تواند در این گفتگو‌ها راه‌گشا باشد. توصیه می‌شود در حین گفتگو اجازه بدهید که کودکان نکات را کشف کنند و با کشف قضایا آن ‌ها را تشویق کنید.

خلاصه:در این کتاب نقش خانواده و اهمیت گفتگو کردن در آن برای حل مشکلات، بسیار پررنگ تصویر شده است.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

ویل درباره‌ی مشکلاتش با پدربزرگش صحبت می‌کند. به نظرت اگر جای او بودی با چه افراد دیگری میتوانستی درد دل کنی؟ /به نظرت هنگامی که پدر و مادر ویل فرصت صحبت کردن با او را نداشتند، ویل چه احساسی داشت؟/ هنگامی که مارتی برادرش را به بیرون خانه فرستاد چه قصدی داشت؟ آیا او متوجه عاقبت کارش بود؟

خلاصه: به نظرت هنگامی که پدر و مادر ویل فرصت صحبت کردن با او را نداشتند، ویل چه احساسی داشت؟

داستان اثر

ویل پسر دوم خانواده است و نه سال دارد. او احساس تنهایی می‌کند، زیرا حس می‌کند مادرش فقط به برادرهای کوچکش توجه دارد و پدرش هم فقط فرصت صحبت کردن با مارتی، برادر بزرگش را پیدا می‌کند. ویل دلش می‌خواهد مشکلاتش را به پدربزرگش بگوید و با او درد دل کند. پدربزرگ قبول می‌کند داستان او را بشنود به شرطی که بتواند از مشکلات خودش نیز به ویل بگوید. ویل احساس می‌کند مشکلاتش در مقابل خاطرات پدربزرگ خیلی کم اهمیت هستند، برای همین داستان روزی را تعریف می‌کند که برادرش مارتی، برای این که بتواند پاستیل بزرگ و قرمز مادربزرگ را به تنهایی بخورد، ویل کوچولوی دو ساله را گول می‌زند و به خیابان می‌برد و به او می‌گوید خط جاده را دنبال کند و برای خودش خانواه‌ای جدید پیدا کند، اما مادرش ویل را نجات می‌دهد و مارتی را تنبیه می‌کند. در پایان ویل متوجه می‌شود پدربزرگ خاطراتش را بازگو می‌کند تا مشکلات ویل برایش آسان‌تر جلوه کند.

جزئیات اثر

نویسنده: اُاین کالفر

مترجم: شیدا رنجبر

ژانر اثر: طنز

کشور سازنده: انگلستان

انتشارات: افق

سال تولید: ۲۰۰۷/۱۳۸۷ تعداد صفحه: ۸۲ صفحه

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد بد‌ترین پسر دنیا

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!