• امروز : 10 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن گوژپشت نتردام ۲ ( The Hunchback of Notre Dame II‎)

author-img

توسط : ریحانه علیپور ارزیاب کدومو

2 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1004 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 12 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

انیمیشنی در ژانر عاشقانه، که از رمان گوژپشت نتردام ویکتور هوگو اقتباس شده است. داستان در مورد پسری است که چهره‌ی زشتی دارد؛ او که نگهبان ناقوس کلیسا است، عاشق دختری می‌شود که به تازگی با یک گروه سیرک وارد شهر شده است؛ این دختر که در ابتدا حاضر به دیدن او نیست در نهایت متوجه می‌شود گوآسیمودو قلب مهربانی دارد. این انیمیشن پر از صحنه‌های عاشقانه و بعضا نامناسب بوده و مهم‌ترین پیام مثبت انیمیش توجه به باطن افراد به جای ظاهر آن‌هاست.

ژانر : کازیمودو

سال 2002 68 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

سیر داستان این انیمیشن با رمان اصلی گوژپشت نتردام تفاوت دارد. این انیمیشن یک داستان عاشقانه بین گوآسیمود و دختری به نام مادلین است. مادلین که در ابتدا از چهره‌ی زشت گواسیمودو جا می‌خورد، در نهایت متوجه زیبایی‌های درون او می‌شود. علاوه بر آن عشق بین اسمرالدا و همسرش فیبس هم نمایش داده شده و همچنین در طول داستان، کاراکترهای زن با لباس نامناسب هم دیده می‌شوند. نکته دیگر در مورد چهره و ظاهر گوآسیمودو است که ممکن است در نگاه کودکان کمی ترسناک به نظر بیاید، البته چون شخصیت مهربانی دارد در طول داستان این حس ترس کم‌تر شده و جای خود را به دلسوزی می‌دهد. این اثر با توجه به ناهنجاری بالا مناسب کودکان نخواهد بود. مهم‌ترین پیام مثبت این انیمیشن در خلال این داستان عاشقانه، تاکید روی باطن افراد است، چه بسا افرادی ظاهر زشتی دارند ولی از درونِ زیبایی برخوردارند و بالعکس. اگرچه گروه سنی این انیمیشن، نوجوان در نظر گرفته شده است، ولی ممکن است برای دختران نوجوان که در این سن هنوز به ثبات روحی و عاطفی و احساسی نرسیده‌اند، درگیری ذهنی ایجاد ‌کند. در تماشای این انیمیشن، با توجه به روحیه‌ی فرزندتان تصمیم بگیرید.

خلاصه: تماشای این اثر به دلیل وجود صحنه‌های نامناسب که در طول فیلم تکرار می‌شوند، با توجه به فرهنگ و ارزش‌های تربیتی درون خانواده و همینطور روحیات فرزند، به تصمیم والدین بستگی دارد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

می‌توانید در مورد پیام مثبت این انیمیشن با فرزند خود صحبت کنید. فرزندانمان در طول زندگی ممکن است در میان دوستان و همکلاسی‌های خود با افرادی مواجه شوند که به طور مادرزادی یا حادثه، از چهره‌ی مناسبی برخوردار نباشند. در صورت برخورد با چنین افرادی، چه رفتاری از خود نشان می‌دهند؟ چه بسا این افراد خوش اخلاق‌تر و باهوش‌تر از افراد به ظاهر زیبا باشند.

خلاصه: می‌توانید در مورد گوآسیمودو که ظاهر زشت و باطن مهربان و خوبی داشت صحبت کنید.

داستان اثر

شخصیت‌های این انیمیشن از رمان گوژپشت نتردام ویگتور هوگو به عاریت گرفته شده‌اند، ولی سیر داستان با رمان تفاوت دارد. داستان به این صورت است که شخصی به نام گوآسیمودو که چهره‌ی زشتی دارد، به عنوان نگهبان ناقوس لافیدال در شهر پاریس زندگی ‌می‌کند. او که تاکنون به خاطر چهره‌ی زشت خود نتوانسته ازدواج کند، عاشق دختر زیبایی به نام مادلین می‌شود که به تازگی با گروه سیرک وارد شهر شده‌ است. صاحب سیرک که ساروش نام دارد، مرد شروری است. او از سیرک برای دزدی از مردم استفاده می‌‌کند. او که در مورد لافیدال، ناقوس گران قیمت کلیسای نتردام، شنیده است، از مادلین می‌خواهد با سرگرم کردن گوآسیمودو نگهبان ناقوس، در دزدیدن آن کمک کند. مادلین علی‌رغم میل باطنی‌اش، با تهدید و اجبار، تن به این کار می‌دهد. گواسیمودو که از این ماجرا خبر ندارد واقعا عاشق مادلین شده است. در ادامه مادلین با دیدن باطن پاک و مهربان گواسیمودو او را دوست می‌دارد. در نهایت ساروش موفق به دزدین ناقوس می‌شود و در حین این کار پسربچه‌ای را گروگان می‌گیرد. بعد از دزدیدن ناقوس، مادلین پشیمان می‌شود و در بازپس گرفتن ناقوس و نجات پسربچه همکاری می‌کند.

جزئیات اثر

کارگردان: برادلی رِیموند Bradley Raymond

نویسنده: جولی سِلبو، فلیپ کوبلر و سیندی مارکس بر پایه رمانی از ویکتور هوگو Jule Selbo، Flip Kobler and Cindy Marcus , Based on a novel by Victor Hugo

نام تهیه کننده: کریس هندرسون، هیروشی ساتومه، استفان سوفورد Chris Henderson, Hiroshi Saotome, Stephen Swofford

نام بازیگران: جیسون الکساندر، جنیفر لاو هِویت، تام هولس، پائول کندِل و ... Jason Alexander, Jennifer Love Hewitt, Tom Hulce, Paul Kandel and etc

نام شخصیت ها:

گوآسیمودو (گوآسی): پسری که به طور مادرزادی چهره‌ی زشتی دارد و از کودکی در کلیسای نتردام پاریس بزرگ شده و نگهبان ناقوس لافیدال است. به خاطر چهره‌ی زشتش نمی‌تواند با کسی ازداج کند.

ساروش: او صاحب یک سیرک است که به تازگی وارد شهر پاریس شده است. او از سیرک برای دزدی از مردم استفاده می‌کند.

مادلین: دختری که از کودکی در سیرک کار می‌کند. او زمانی که شش سال داشت از ساروش دزدی کرد، بعد از آن ساروش او را مجبور می‌کند تا دستیارش شود و علی‌رغم میل باطنی‌اش در کارهای شرورانه همکاری کند.

اسمرالدا: او که از کودکی میان کولی‌ها بزرگ شده، اکنون با فیبِس ازدواج کرده و صاحب یک پسر به نام زَفیر است. در این انیمیشن، اسمرالدا نقش فرعی دارد و حضور زیادی در حادثه اصلی داستان ندارد.

فیبس: او کلانتر ویژه شهر پاریس و همسر اسمرالدا است.

زفیر: پسر اسمرالدا و فیبس و همچنین دوست خیلی خوب گواسیمودو است و گواسیمودو بیش‌تر مواقع از او مراقبت می‌کند. در انتهای داستان، زفیر توسط ساروش گروگان گرفته می‌شود.

جالی (جولی): بزی که متعلق به اسمرالدا بود و اکنون پسرش زفیر با او بازی می‌کند.

کشور سازنده: ژاپن و آمریکا

کمپانی سازنده: والت دیزنی ژاپن و انیمیشن تلویزیونی والت دیزنی Walt Disney Animation (Japan), Inc, Walt Disney Television Animation

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد گوژپشت نتردام ۲

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!