• امروز : 9 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن گنج جزیره‌ی منهتن (The Treasure Of Manhattan Island)

author-img

توسط : فاطمه مقیم خان ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1064 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 8 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
 

انیمیشن «گنج جزیره‌ی منهتن» درواقع قسمت دوم انیمیشن «یک داستان آمریکایی» است که ماجرای مهاجرت خانواده‌ای از موش‌ها به شهر نیویورک، به قصد رسیدن به آزادی و ثروت را بیان می‌کند. فایول، پسر کوچک خانواده، در این قسمت با دوستانش به دنبال گنجی بزرگ می‌رود. داستان با آشنایی فایول و دوستانش با قبیله‌ای از بومیان آمریکا و مقابله با سرمایه‌داران منهتن ختم می‌شود که می‌خواهند قبیله‌ی سرخ‌پوست‌ها را از سرزمین‌شان بیرون کنند.

سال 1998 ۷۳ دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

لازم است والدین بدانند این انیمیشن درواقع تمثیلی است از داستان واقعی تقابل آمریکایی‌ها با سرخ‌پوستان بومی این سرزمین. می‌توانید این انیمیشن را بهانه‌ای قرار دهید تا با فرزندانتان درباره‌ی تاریخ آمریکا صحبت کنید و در کنار هم به تحقیق درباره‌ی گذشته‌ی سرزمین آمریکا و بلایی که بر سر بومیان این سرزمین آمد، بپردازید. لازم است درباره‌ی رفتار‌های بدی که در این محصول مشاهده می‌کنید با فرزند خود گفت‌وگو کنید و از او بخواهید به این فکر کند که رفتار درست در آن شرایط چه چیزی می‌توانست باشد؛ به‌عنوان مثال از خیانتی که اسکات (همکار دکتر دیترینگ) به او کرد، حرف بزنید و درباره‌ی شرایط سختی که این خیانت برای همه به‌وجود آورد، صحبت کنید و از فرزندتان بخواهید فکر کند اگر اسکات به دکتر دیترینگ وفا‌دار می‌ماند چه چیز‌هایی در داستان تغییر می‌کرد.

همچنین لازم است بدانید سیاهی و تاریکی در این انیمیشن غلبه دارد و با وجود مبارزه‌ی فایول و دوستانش با بی‌عدالتی؛ اما همچنان این تاریکی، انیمیشن مذکور را برای کودکان غم‌انگیز می‌کند. پیشنهاد می‌شود فرزندان کم‌سن خود را هنگام تماشای این انیمیشن همراهی کنید و به سؤالات آن‌ها پاسخ دهید و اگر نسبت به اتفاقات انیمیشن هیجان‌زده شدند، آن‌ها را در آغوش بگیرید.

خلاصه: درباره‌ی رفتار‌های بدی که در این محصول مشاهده می‌کنید، با فرزند خود گفت‌وگو کنید و از او بخواهید به این فکر کند که رفتار درست در آن شرایط چه چیزی می‌توانست باشد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

1) می‌توانید با فرزندان خود درباره‌ی «رؤیای آمریکایی» که پدر فایول از آن صحبت می‌کند و اتفاقات تلخی که در واقعیت برای آن‌ها رخ می‌دهد، صحبت کنید. به‌نظرت چرا آن چیزی که پدر فایول انتظار داشت، با واقعیت آمریکا متفاوت بود؟

۲) به‌نظرت چرا سرخ‌پوست‌ها در زیر زمین مخفی شده بودند؟ این کار درست است؟ چرا؟

۳) چرا مردم از اعتراض‌کردن نسبت به شرایط سختشان می‌ترسیدند؟

۴) اگر اسکات به دکتر دیترینگ وفا‌دار می‌ماند، چه چیز‌هایی در داستان تغییر می‌کرد؟

خلاصه: چرا مردم از اعتراض‌کردن نسبت به شرایط سختشان می‌ترسیدند؟

داستان اثر

خانواده‌ی «موش‌ها» از «روسیه» به «منهتن» آمده‌اند تا زندگی رؤیایی و «آمریکایی» خود را محقق کنند. «فایول» که پسر کوچک این خانواده است، به همراه دوستش، «تونی»، به داخل یک ایستگاه متروی متروکه می‌روند و در آنجا نقشه‌ی گنجی را پیدا می‌کنند. فایول و تونی نقشه‌ی گنج را به دانشمند پیر و مهربانی به نام «دیترینگ» نشان می‌دهند و او می‌گوید این نقشه‌ی گنج است. بعد از راضی‌کردن خانواده‌ی فایول، او به همراه دیترینگ و تونی و یک گربه‌ی تپل و مهربان، راهی سفر به اعماق زمین می‌شوند تا گنج را پیدا کنند. در این میان یکی از همراهان آن‌ها که کارمند دیترینگ است، به سرمایه‌داران دنیای موش‌ها که سه موش خود‌خواه و ثروتمند و مستبد هستند، خبر می‌دهد گنجی در کار است و جاسوسی دیترینگ و فایول را می‌کند. این سه موش دشمن سرخ‌پوست‌ها و بومیان آمریکا نیز هستند. گروه دیترینگ به اعماق زمین می‌رسد و قبیله‌ی «موش‌های سرخ‌پوست» آن‌ها را دستگیر می‌کنند. آن‌ها آذوقه خود را به سرخ‌پوست‌ها می‌دهند و با هم دوست می‌شوند. در پایان متوجه می‌شوند که هیچ‌ گنجی در کار نیست و آن نقشه درواقع نقشه‌ی میراثی ارزشمند برای سرخ‌پوست‌هاست. گروه به همراه دختری سرخ‌پوست به نام «چولینا» راهی منهتن می‌شوند. چولینا قصد دارد شرایط را بسنجد تا اگر آنجا برای قبیله‌اش مناسب است، برای زندگی به منهتن بیایند؛ اما گروه سرمایه‌داران شهر با ورود سرخ‌پوست‌ها مشکل دارند و تمام مردم شهر را برای دستگیری چولینا بسیج می‌کنند. درنهایت چولینا به سرزمین خودش بر‌می‌گردد و پدر چولینا از فایول خواهش می‌کند با بمبی که دارد دیواری بین دنیای سرخ‌پوست‌ها و منهتن درست کند تا کسی به سرزمینشان نرسد!

جزئیات اثر

کارگردان / مؤلف: Larry Latham / لاری لاثام

نویسنده / مترجم: Len Uhley / لن یولی

نام شخصیت‌ها:

فایول: موشی کوچک که به‌دنبال ماجراجویی و یافتن گنج به همراه دوستانش راهی سفر می‌شود،

تونی: دوست فایول، او فایول را ترغیب می‌کند تا به ماجراجویی بیاید،

دکتر دیترینگ: موشی دانشمند که نقشه‌ی گنج را رمزگشایی می‌کند و به همراه تونی و فایول راهی سفر می‌شود،

چولینا: موشی سرخ‌پوست که با فایول به منهتن می‌آید تا آنجا را ببیند و اگر مناسب بود، برای زندگی با قبیله‌اش به آنجا بیاید.

کشور سازنده: آمریکا، ژاپن

کمپانی سازنده: یونیورسال

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد گنج جزیره‌ی منهتن

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!